Ženy a muži

Veronika Valíková Šubová

Věk je jen iluze - když je miluju, není co řešit

Páteční večer. Kristýna a Jáchymova Eliška mají v kuchyni rozložené notebooky a navzájem si ukazují své herecké idoly. Chum mlčí a přemýšlí, kde má činky. A já, vyzývána, abych ocenila mužnou hruď či andělskou tvář toho či onoho zajíčka, pohrdlivě odfrkávám a dožaduji se svých idolů.

22.11.2014 v 12:12 | Karma článku: 15.04 | Přečteno: 724 |

Veronika Valíková Šubová

Kdybych vás sexuálně obtěžovala, nazujte mi taneční střevíčky

 „Lezeš mi do postele!“ houkl na mě včera můj tanečník. „Prosím?“ Jsem slušně vychovaná, do lože se nikomu nevnucuji. Jistěže existují jisté situace, možná by se našel někdo, kdo ... ale při slowfoxu?

16.2.2013 v 21:21 | Karma článku: 19.03 | Přečteno: 1312 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Jedenáctka - adventní

Nominována jsem byla Ivankou Dianovou. A protože je Advent a Vánoce pomalu klepou na zamrzlá okna, měla bych mluvit pravdu. Tak Ti, Danajko, pěkně děkuji....

9.12.2012 v 16:32 | Karma článku: 16.67 | Přečteno: 934 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Víte, že jste chlap, paní Valíková?

 „Ta tvoje logika!“  „Kdybys myslela logicky, tohle by se nestalo!“ „Nechoď na mě s tou svojí ženskou logikou, jsi úplně mimo mísu!“ Také to denně slýcháte? Proč to ti chlapi říkají?

29.9.2012 v 19:22 | Karma článku: 34.83 | Přečteno: 7576 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Proč odnesl čert Káču do pekla

„Za tanec bych duši dala!“ vykřikla Káča, a kde se vzal, tu se vzal, stál před ní švarný myslivec!  Chvíli hříšnici roztáčel po prkenné podlaze a už ji nesl do pekla! Než si chudák holka stačila všimnout růžků, kopýtka a žíněného ocásku.

29.1.2012 v 12:40 | Karma článku: 17.71 | Přečteno: 1232 | Diskuse
Počet článků 456 Celková karma 28.38 Průměrná čtenost 1674

Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz