Porodnice a Soukromý nebe

Veronika Valíková Šubová

Panna Marie a její rizikové těhotenství

S koncem adventu je čas připomenout, co všechno musela statečná Marie vydržet od návštěvy archanděla Gabriela, jemuž dobrovolně kývla na šílený nápad, že se stane matkou Božího syna.

24.12.2023 v 11:01 | Karma článku: 27.57 | Přečteno: 933 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Lékař, který zachránil mnoho maličkých a jednu porodnici

14. 12. 2023 brzy ráno zemřel ve věku osmdesáti pěti let MUDr. Pavel Šmeral. Začínal v nemocnici v Teplicích, třicet dva let pracoval v ÚPMD v Podolí a dalších dvacet let ordinoval a operoval v pražském GynCentru.

15.12.2023 v 16:05 | Karma článku: 37.71 | Přečteno: 3691 |

Veronika Valíková Šubová

Lékaři si zaslouží naše uznání, úctu, lásku...

...dostatek volného času aby jim nehráblo, a dostatek peněz, aby nám dlouho vydrželi. Protože mít kolem sebe dobré lékaře, to je zázrak a štěstí! Kdo takový zázrak potkal v nejtěžších chvílích života, pamatuje si to nadosmrti.

1.12.2023 v 17:14 | Karma článku: 21.58 | Přečteno: 516 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

17. listopad - Den předčasně narozených dětí

Moje první dcera se narodila ve 26. týdnu těhotenství a žila dva dny. Moje dvě další děti se narodily ve 41. a 37. týdnu v nejznámější pražské porodnici a za svou donošenost vděčí lékaři, kterého mi poslali z nebeské centrály.

17.11.2023 v 12:30 | Karma článku: 24.92 | Přečteno: 566 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Čaroděj ze země R.

Včera mi jeden diskutér vyčinil, že nadpisem článku dehonestuji gynekology. Rozesmál mě. Málokdo si jejich práce váží více než já. Napsala jsem o porodnicích a gynekolozích prvotinu Soukromý nebe a ráda z ní zase kousek odhalím.

8.5.2019 v 10:11 | Karma článku: 13.54 | Přečteno: 577 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Málo děkujeme svým lékařům

Počet nedonošených dětí za posledních patnáct let narostl téměř dvojnásobně, předčasně se rodí každé dvanácté dítě v republice. Stále nedosahujeme celosvětového průměru (10 procent), ale už ho pomalu doháníme.

6.3.2019 v 18:28 | Karma článku: 21.66 | Přečteno: 588 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Ochraňujme si maminky, mají v rukou budoucnost

Nedávno jsem pověsila na Facebook žertík týkající smyslu ženské existence, respektive faktu, že ženy vlastní mnohé dary, jimiž muži nedisponují. Téměř okamžitě se objevila smršť feministických protestů...

25.11.2018 v 18:25 | Karma článku: 36.84 | Přečteno: 1248 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Nerušte porodnice. Vybavení není vše, důležitá je i láska

O Vánocích se nám každoročně znovu narodí Boží syn. Proto jsou tyto krásné svátky oslavou mateřství a zrození nového života. To mám neodmyslitelně spojené s jednou téměř zrušenou porodnicí a jedním bíle oděným průvodcem...

25.12.2017 v 14:35 | Karma článku: 20.00 | Přečteno: 757 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Poděkování Podolské porodnici - ještě jednou po osmnácti letech

Toto není poděkování současnému ÚPMD, jehož ředitel dostal 28. 10. medaili od prezidenta. Toto je poděkování lékařům, kteří už v Podolské porodnici nepracují. Mají jedno společné - před lety mi pomohli donosit dvě zdravé děti.

29.11.2016 v 20:22 | Karma článku: 17.95 | Přečteno: 522 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Ludvík Hess si vyznamenání za babyboxy zaslouží - a s ním lékaři, kteří mu vyšli vstříc!

První BabyBox byl otevřen na jaře 2005 v pražském GynCentru. Původně měl být umístěn v porodnici U Apolináře, ale ministerští úředníci nesouhlasili. Hess tedy oslovil soukromé pracoviště. Byla jsem na "své" GynCentrum pyšná.

5.11.2015 v 18:20 | Karma článku: 27.93 | Přečteno: 677 |

Veronika Valíková Šubová

Vzpomínka na pana primáře MUDr Jana Kovaříka z ÚPMD

Včera jsem se dozvěděla, že v létě zemřel dlouholetý primář porodnického úseku ÚPMD v Podolí, MUDr Jan Kovařík. Byl to skvělý doktor a velmi hodný člověk - i díky němu se mi před jedenadvaceti lety narodil zdravý a donošený syn. Patřil ke staré partě úžasných lékařů, kteří vědí, jak vám pomoci - skutkem i slovem.

8.10.2014 v 8:10 | Karma článku: 21.16 | Přečteno: 1351 |

Veronika Valíková Šubová

O Jonáši Petrovi

„Polez nahoru, Terezo!“ volal Jonáš z velikého, pohodlného posedu. Opatrně jsem na mech položila bandasku plnou sladkých modrých bobulek a rozechvěle šplhala nahoru. Bylo mi šestnáct a všude kolem vonělo léto.

26.9.2014 v 10:28 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 541 |

Veronika Valíková Šubová

Houpání na vlnách

Hlavně neposlouchej doktory, Terezo. Jsou hrozně omezený!“ Alice mě přišla navštívit někdy uprostřed toho parného léta, v pátém měsíci mého třetího těhotenství, a už ve dveřích kolem sebe šířila auru pevné a neochvějné jistoty.

5.9.2014 v 21:53 | Karma článku: 11.97 | Přečteno: 496 |

Veronika Valíková Šubová

Naše maminka Blažena!

Kam má paměť sahá, maminka většinou vytírala. Vytírala ráno, v poledne i večer, před obědem i po něm. Vypracovala si dokonce pro všechny obyvatele bytu zvláštní systém odsunů a přesunů, aby měla naprostou jistotu, že nikdo nikdy nepřejde přes čerstvě vytřenou podlahu dříve než půl hodiny po očistném aktu. Z tohoto důvodu od nás návštěvy občas odcházely oknem.

10.5.2014 v 12:22 | Karma článku: 18.90 | Přečteno: 618 |

Veronika Valíková Šubová

Příznivkyně domácích porodů se někdy chovají jako sekta

Hodně se v poslední době hovoří a píše o právu ženy porodit dítě podle vlastních představ. Padají silná slova: svoboda, přirozený instinkt, schopnost naslouchat vlastnímu tělu. Kampaň za přirozené a domácí porody sleduji patnáct let. A nemohlo mi uniknout, že některé argumenty jejích příznivkyň vykazují známky sektářského a demagogického myšlení.

20.8.2013 v 19:13 | Karma článku: 30.81 | Přečteno: 2384 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Tři vzpomínky na zápas s andělem

Viděli jste někdy nedonošené, půlkilové, v lepším případě kilové miminko v inkubátoru?  Vypadá  jako stažený králíček, jako pavouček s tenoulinkýma ručičkama a nožičkama, je  napojené na různé hadičky a přístroje a vůbec se nehýbá. Jenom tak odevzdaně leží a čeká. Na život nebo na smrt. Čeká. Bože můj, proč se máme  vyrovnávat s tak strašlivou bezmocí!

21.11.2012 v 21:19 | Karma článku: 20.43 | Přečteno: 1313 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Splašená kráva na Můstku aneb GynCentrum a Podolí II.

Žena bojující. Tak mě před patnácti lety v souvislosti s kampaní za Podolí nazval jeden novinář. Od té doby jsem napsala několik knih, desítky článků, ale nálepky praštěné aktivistky se asi nikdy nezbavím. Proč si ji tedy neužít.

4.11.2012 v 20:29 | Karma článku: 23.10 | Přečteno: 1752 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Před patnácti lety Podolí, teď GynCentrum

Před patnácti lety vybuchla v novinách zpráva, že chce Ministerstvo zdravotnictví rušit ÚPMD v Podolí. Pojišťovny neměly s porodnicí nadále uzavírat smlouvy. Teď se na podobném seznamu objevilo GynCentrum.

1.11.2012 v 22:25 | Karma článku: 18.62 | Přečteno: 1328 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Panu ministru Hegerovi doporučuji otěhotnět

Že budou těhotné ženy bez potíží navštěvovat místo lékařů porodní asistentky jsem si přečetla v tramvaji. Zařvala jsem: “Do ......“ a před očima mi začala tančit má tři hyperriziková těhotenství. Měla jednoho společného jmenovatele. Všechna začínala naprosto bezproblémově.

24.2.2012 v 23:16 | Karma článku: 47.25 | Přečteno: 18329 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Proč vadí úředníkům babyboxy?

46 babyboxů po celé republice, 60 zachráněných dětí. Slušná bilance. Projekt, který s sebou už v době svého vzniku přinesl mnoho otázek, stále zachraňuje další novorozence. Má mnoho odpůrců a ještě více příznivců. Zaplaťpánbůh.

17.10.2011 v 18:43 | Karma článku: 24.19 | Přečteno: 1199 | Diskuse
Počet článků 462 Celková karma 28.29 Průměrná čtenost 1663

Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz