PPP - Proti předčasným porodům

Veronika Valíková Šubová

PPP - Popelky z oddělení rizikových těhotenství

Většina z nás si těhotenství užívá doma, v kruhu nejbližších. Nevelké procento budoucích maminek se ovšem musí vyrovnat s komplikacemi, které v určitých případech mohou vést až k hospitalizaci. Někdy stačí pár dní, jindy je nutné zůstat v nemocnici déle. Příčiny mohou být různé a lékaři většinou nemají důvod je před námi tajit. Přesto může být hospitalizace pro některé ženy psychicky náročnou a stresující záležitostí.

9.11.2014 v 19:08 | Karma článku: 11.75 | Přečteno: 1044 |

Veronika Valíková Šubová

PPP- Roste počet nedonošených dětí - proč?

Vracím se k sérii článků PPP - Proti předčasným porodům. Možná mě inspirovala reklama na Pohádky pro kulíšky. O nedonošených dětech bychom měli mluvit. Ale především bychom měli dělat vše pro to, aby jich bylo co nejméně.

9.11.2014 v 13:53 | Karma článku: 13.25 | Přečteno: 571 |

Veronika Valíková Šubová

Roste počet nedonošených dětí!

V posledních letech mírně stoupá počet nedonošených dětí. Zatímco v roce 2000 se jich narodilo přes pět tisíc, loni to bylo téměř k devíti tisícům, prameny udávají 8 % - 10 % novorozenců. A číslo bude podle odhadů stoupat (v USA se pohybuje kolem 13 %). Všechny nedonošené děti se narodí vinou obávaného předčasného porodu.

26.5.2013 v 19:52 | Karma článku: 16.48 | Přečteno: 1045 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

PPP – Možná se s vámi necítíme bezpečně, pánové

Tenhle článek mohou číst i muži. Bude v něm i pár čísel.. Předčasné porody se jich netýkají přímo, ale často na ně dopadnou jejich důsledky. Především ovšem dopadají na matky, u kterých se předčasnému porodu nepodaří zabránit.

23.2.2013 v 14:18 | Karma článku: 18.40 | Přečteno: 1309 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

PPP - Můžete to dítě třeba vykašlat

Ve 24. týdnu třetího těhotenství jsem dostala bronchitidu. Doplazila jsem se do porodnice, kam jsem coby těžce riziková pacientka docházela, a můj lékař mi předepsal antibiotika. „A je to nutný?“ snažila jsem se zvrátit strašlivý verdikt. „Máte nějaký lepší nápad?“ zeptal se ironicky. Zavrčela jsem něco ošklivého a odkráčela do lékárny. Bez protestů. Mám ve zvyku svého lékaře poslouchat.

17.2.2013 v 12:57 | Karma článku: 15.38 | Přečteno: 1776 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

PPP - Noční cesta do neznáma

Jeden z nejhorších okamžiků v životě těhotné ženy je noční jízda do porodnice v nízkých týdnech těhotenství. Pokud se ovšem objeví pravidelné předčasné stahy, krvácení či silná bolest v podbřišku, nic jiného nezbývá. Co dělat, kam jet? Volat sanitu či se do porodnice dopravit po vlastní ose?

15.2.2013 v 11:59 | Karma článku: 15.04 | Přečteno: 726 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

PPP - Příběh Terezy, která potřebovala "otočit" mozek

Roste počet nedonošených dětí. Zatímco v roce 2000 jich bylo asi 5%, nyní se číslo pohybuje kolem 8-10%. Odborníci a média tvrdí, že za to mohou IVF oplodnění (respektive vícečená těhotenství) a vyšší věk matek. Ale předčasný porod, který je hlavním viníkem, může postihnout kteroukoli budoucí maminku.

14.2.2013 v 20:15 | Karma článku: 15.27 | Přečteno: 1235 | Diskuse
Počet článků 456 Celková karma 28.36 Průměrná čtenost 1674

Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz