Zvířátka

Veronika Valíková Šubová

Moje fena je fetišistka!

„Kde mám bačkory!“ křičím pokaždé, když se vracím domů. Současně mě přes levé lýtko praští tlustý ocas naší feny, zatímco o pravé zadrhne pantofle, kterou Meggie drží v tlamě. Druhou musím vylovit z pelechu za kuchyňským stolem.

6.10.2014 v 19:15 | Karma článku: 21.67 | Přečteno: 812 |

Veronika Valíková Šubová

Můj křeček skočil bungee jumping!

"Jenže se zapomněl přivázat,“ pravila smutně moje milá sousedka. Bydlí ve dvanáctém patře. Křeček tam bydlel také. Slíbila jsem jí, že Prndovi napíšu alespoň pěkný nekrolog.

29.6.2014 v 18:13 | Karma článku: 13.91 | Přečteno: 656 |

Veronika Valíková Šubová

Ze života hmyzu II – druhé dějství

Žili byli, na louce pod jednou kopretinou se scházeli Vosa zvaná Kus, Včelka Kája, Muška Zeze a Beruška. A aby jim tam nebylo smutno, chodili za nimi Chroust Bertík, Brouk Šnitlík a dva smutní potemníci. Budu jim říkat Pot a Ník. Zajímá vás, co je u nich nového?

21.6.2014 v 17:49 | Karma článku: 14.49 | Přečteno: 458 |

Veronika Valíková Šubová

Ze života hmyzu II - první dějství

Žili byli, na louce pod jednou kopretinou se scházeli Vosa zvaná Kus, Včelka Kája, Muška Zeze a Beruška. A aby jim tam nebylo smutno, chodili za nimi Chroust Bertík, Brouk Šnitlík a dva smutní potemníci. Budu jim říkat Pot a Ník.

19.6.2014 v 22:12 | Karma článku: 17.83 | Přečteno: 441 |

Veronika Valíková Šubová

Chlupatá pečovatelka

Nikdy jsem nepěstovala psí blogy, ale proč neudělat výjimku. Ležím tu s bronchitidou a nechávám se obskakovat. Děti brblají, ale uklízí, vaří, nakupují. Nejvíc o mě ovšem pečuje naše Meggie.

4.6.2014 v 20:28 | Karma článku: 26.25 | Přečteno: 1511 |
Počet článků 456 Celková karma 28.36 Průměrná čtenost 1674

Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz