Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje sestřičky jsou všude kolem a těší se i na tvou krev!

Její vlásky voněly tak úchvatně a nenapodobitelně… Nasála jsem rozkošnicky pach jemné kůže, značkového dětského šamponu a maminčina parfému. Nádhera! Sladký budoucí domove! Stěhování bylo dílem okamžiku. Moje dosavadní potomstvo, bezpečně uložené v malých průsvitných kokoncích kolem dokola, ještě snilo miminkovské sny a čekalo na svůj velký den.

Na své PROBUZENÍ! Moje pracovité sestřičky se dál radostně množily jen pár centimetrů ode mě.

Přeběhla jsem a dychtivě se zakousla do měkoučké podlážky svého nového domova… 

 

Ta holka má vši!“

„Neblázni! Ukaž, mami, kde?“

Evina matka odhrnula medové zlato za Markétčinýma ušima a ukázala své dceři malé průsvitné slzičky, rozseté u kořínků vlasů jako drobné skleněné korálky.

„Má jich plnou hlavu, běž honem do drogerie a kup ortosan.“

Eva rychle přepočítala obsah peněženky, pár dní před výplatou byl žalostný, hodila na sebe bundu a vytlačila z předsíně kolo.

„Zatím ji aspoň umeju hlavu normálním šamponem, ty živý svině se utopěj!“

Eva ještě zaslechla Markétin vřískot, jak ji babička hnala do vany. Zhluboka se nadechla, vtlačila kolo do výtahu a přemýšlela, co všechno bude muset vyprat a vyžehlit, aby si mohla být jistá, že ta roztomilá návštěva definitivně opustila její byt.

 

Zmáhá mě únava. Tolik dětí už jsem vyplodila, čekají ve svých pružných, bezpečných schránkách, dokud nenastane jejich čas. Těším se až uvidím jejich probuzená tělíčka, jak se poprvé zakusují do hebké kůže a sají sladkou šťávu, která nám dává život. Pak začnou klást vajíčka. A naše společné dílo se bude rozrůstat, dokud neobalíme vajíčkem každý voňavý vlásek na téhle dětské hlavičce…

Glo, glo, co to… ach, všíbože, já se… to… pím…

 

Eva si zuřivě pročesávala červené vlasy a přemýšlela, kolikrát je ještě bude muset umýt, než se dopracuje k nějakému normálnímu odstínu.

„Mně se to líbí, mami! Jsi taková barevná! “

Osmiletá Markéta si maminku nadšeně prohlížela, na hlavě už zase turban z ručníku, pod nímž chemicky působil nějaký další deratizační prostředek. Tentokrát zaručeně účinný, za pouhých tři sta dvanáct korun.

„Umejeme hlavu a jdeme vybírat hnidy,“ vzdychla Eva. Práce na celý víkend. Třetí v pořadí.

Při první odvšivovací kůře obrátila byt vzhůru nohama a vyprala všechno kromě parket: povlečení, potahy na postele i křesla, koberce, župany, závěsy, ručníky, bundy, šály, čepice a polovinu šatníku. Vyklepala a vyluxovala matrace. Starší dceru Elišku poslala spát do obýváku, Markétu držela v karanténě. Zakázala návštěvy kamarádek, zrušila oslavu narozenin.

Asi deset hodin vybírala hnidy z Markétiny husté kštice. Hnid neubývalo.

Pak vzala nůžky a vyrobila Markétě slušivý krátký sestřih, protože kadeřnice ji odmítla ostříhat. Hnid neubývalo.

Po výplatě obešla lékárny, koupila několik dalších zaručených přípravků na vši a postupně je použila.

Hnid stále neubývalo.

Evina deprese dostávala podobu veliké, tlusté, lidožravé vši…

 

Jsem nějaká … jiná. Moje tělo se mění, protahuje a zbavuje té tísnivé slupky, která ho svazovala. Cítím se tak volná! Mám hladkou černou kůži a kusadla a cítím… ach, já budu matkou!

Budu rodit krásné zdravé děti, můj život, zatím tak pustý a prázdný, konečně dostane řád a smysl...

Budu matkou, sestřičky moje, slyšíte?

 

„Mami, Eliška se mě štítí!“

„Divíš se? Kdo sem ty mrchy zatáh?“

„Mami, ona mi nadává!“

„Protože kvůli tobě mám vlasy jak chcíplou slámu!“

„Mami, ona mě nemá ráda! Ale já za ty vši přece nemůžu!“

Eva odložila rozpálenou žehličku. Zavřela oči. Zhluboka se nadechla…

„Ven! Všichni! Děti, vši, hnidy! Potřebuju se zhroutit!“

Holčičky poděšeně vycouvaly.

Eva tupě pohlédla na hnědou kouřící skvrnu, která čerstvě vykvetla na jejím nejlepším damaškovém povlečení, pak vztekle plácla žehličkou jen o pár centimetrů dál, položila načervenalou hlavu na žehlicí prkno a zoufale se rozplakala…  

„Ty svině nás sežerou,“ vzlykala. „Ty svině nás jednoho krásnýho dne všechny sežerou!“

 

Její vlásky voněly tak úchvatně a nenapodobitelně…

Nasála jsem rozkošnicky pach jemné kůže, značkového dětského šamponu a maminčina parfému. Nádhera! Sladký budoucí domove!

Stěhování bylo dílem okamžiku. Moje dosavadní potomstvo, bezpečně uložené v malých průsvitných kokoncích kolem dokola, ještě snilo miminkovské sny a čekalo na svůj velký den. Na své PROBUZENÍ! Moje pracovité sestřičky se dál radostně množily jen pár centimetrů ode mě.

Přeběhla jsem a dychtivě se zakousla do měkoučké podlážky svého nového domova…

 

Sesterské povídky, kráceno

Autor: Veronika Valíková Šubová | sobota 6.4.2013 12:38 | karma článku: 22,18 | přečteno: 1196x
  • Další články autora

Veronika Valíková Šubová

Ještě o Markétce, Laře a Taťjaně...

Malý dodatek k velké aféře. Literatura je můj domov, literární postavy moji bratři a mé sestry. Píšu o tom mnoho let.

25.4.2024 v 12:50 | Karma: 11,45 | Přečteno: 268x | Poezie a próza

Veronika Valíková Šubová

Kdo se bojí faktů o 21. prosinci 2023

Uběhly čtyři měsíce od hrůzného masakru na pražské filosofické fakultě. Událost se vyšetřuje, prosakují informace, bují dohady...

21.4.2024 v 13:40 | Karma: 34,07 | Přečteno: 1274x | Politika

Veronika Valíková Šubová

Jak se papež stal z církevního reformátora „chcimírem“

Kde jsou ty časy, kdy papež František rozděloval katolíky svým liberalismem a vstřícností k migrantům. To byl ještě odvážný chlapík vyznávající správné evropské hodnoty a jeho slovy se zaštiťovali všichni církevní reformátoři.

6.4.2024 v 20:11 | Karma: 33,13 | Přečteno: 892x | Společnost

Veronika Valíková Šubová

Markétčin sen

Druhý díl Markétčina letu. Pro neznalé připomínám kapitolu Letím z Bulgakovova Mistra a Markétky, která se mojí hrdince stala inspirací. Markétka se potře Azazelovým krémem a sedá na koště...

5.4.2024 v 13:10 | Karma: 18,10 | Přečteno: 481x | Poezie a próza

Veronika Valíková Šubová

Markéta děkuje za péči, ale je abstinentka

Pro pana Chechtu, který mi věnoval už čtvrtý blog v řadě (zřejmě posedlost nebo tajná vášeň, třeba se s Chrčálkem poperou): Od křtu své knihy 23. 1. 2024 nepiju alkohol a mám na to svědky. Markétka je na tom stejně.

4.4.2024 v 11:37 | Karma: 18,84 | Přečteno: 563x
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  17:55

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,38
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz