Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

17. listopad je svátek nás všech

K 17. listopadu si píšu blog téměř každý rok, letos jsem ovšem začala o dva měsíce dříve. Hledala jsem seznamy 568 zraněných z Národní třídy. Článek Hledá se zbitý student vyšel včera v MF Dnes, najdete ho na idnes Premium.

Proto ho sem nebudu vkládat. Dal mi opravdu hodně práce, na blog je příliš dlouhý. Vedla mě osobní motivace – před třiceti lety jsem jela svou modřinu ukázat profesoru Bojarovi do Motola, svědčila a identifikovala „svého“ červenobareťáka. Zajímalo mě, kde ty seznamy jsou, kdo v nich je, jestli tam najdu i sebe. V televizi se každý rok objevují stále stejní stávkoví vůdci, ale na Národní bylo zraněno mnoho lidí, 568 vyhledalo lékaře nebo své zranění popsalo u výslechů. Právě kvůli nim jsem podnikla anabázi přes lékaře, ústavy, archivy…

Jak pátrání dopadlo, si můžete přečíst ve zmíněném článku.

Pokud ho uvidí někdo z vás, zraněných na Národní, můžete se mi ozvat na blog. Nemohla jsem logicky jmenovat lidi, kteří k tomu nedali svolení. Ale ráda to příště udělám.

A k oslavám 17. 11., které sleduji v ČT - neúčastním se ze dvou důvodů. Doznívá mi chřipka a nelíbí se mi používání studentského svátku, který patří nám všem, k politické propagandě.

Kopíruji, co jsem si po vystoupení známé angažované herečky pověsila na FB:

Tak XY právě v přímém přenosu ze sametové lidové veselice prohlásila, že by lidé možná měli dělat nějaký "řidičák" voliče, aby prokázali, že jsou schopni rozhodovat o budoucnosti země.

Tak tedy znovu - demokracie je definována všeobecnými, tajnými a svobodnými volbami. Bez řidičáků, kádrových posudků a nálepek "občan nižší kategorie, volit kvůli reakčním názorům nesmí". Takhle totiž začínaly nacismus a komunismus. Howgh.

Právě kvůli svobodným volbám a možnosti říkat vlastní názor, respektive kvůli povolené různosti názorů, která je tak důležitá pro fungování demokratického systému, jsem před třiceti lety demonstrovala a stávkovala.

A klidně to udělám znovu. Až bude demokracii skutečně někdo ohrožovat. Třeba “řidičským průkazem pro voliče“.

Užijte si sváteční večer.

Autor: Veronika Valíková Šubová | neděle 17.11.2019 17:00 | karma článku: 29,18 | přečteno: 690x
  • Další články autora

Veronika Valíková Šubová

Kdo se bojí faktů o 21. prosinci 2023

Uběhly čtyři měsíce od hrůzného masakru na pražské filosofické fakultě. Událost se vyšetřuje, prosakují informace, bují dohady...

21.4.2024 v 13:40 | Karma: 33,78 | Přečteno: 1249x | Politika

Veronika Valíková Šubová

Jak se papež stal z církevního reformátora „chcimírem“

Kde jsou ty časy, kdy papež František rozděloval katolíky svým liberalismem a vstřícností k migrantům. To byl ještě odvážný chlapík vyznávající správné evropské hodnoty a jeho slovy se zaštiťovali všichni církevní reformátoři.

6.4.2024 v 20:11 | Karma: 33,13 | Přečteno: 889x | Společnost

Veronika Valíková Šubová

Markétčin sen

Druhý díl Markétčina letu. Pro neznalé připomínám kapitolu Letím z Bulgakovova Mistra a Markétky, která se mojí hrdince stala inspirací. Markétka se potře Azazelovým krémem a sedá na koště...

5.4.2024 v 13:10 | Karma: 17,87 | Přečteno: 479x | Poezie a próza

Veronika Valíková Šubová

Markéta děkuje za péči, ale je abstinentka

Pro pana Chechtu, který mi věnoval už čtvrtý blog v řadě (zřejmě posedlost nebo tajná vášeň, třeba se s Chrčálkem poperou): Od křtu své knihy 23. 1. 2024 nepiju alkohol a mám na to svědky. Markétka je na tom stejně.

4.4.2024 v 11:37 | Karma: 18,63 | Přečteno: 560x

Veronika Valíková Šubová

Markétka letí

Markétka otevřela mobil a pročítala jména, která se rojila pod Krčílkovými pamflety. Opakovala se s železnou pravidelností. Ti lidé přicházeli, aby si kopli do jejího Mistra. Měli z toho zvláštní, zvrácené potěšení.

2.4.2024 v 13:17 | Karma: 29,76 | Přečteno: 1113x | Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:29

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

„Musím přemýšlet.“ Španělský premiér zvažuje demisi kvůli vyšetřování své ženy

25. dubna 2024  9:21

Španělský premiér Pedro Sánchez ve středu večer uvedl, že zvažuje rezignaci v souvislosti se...

ANO napadlo u Ústavního soudu změny u stavebního spoření. Vadí mu i zpětná účinnost

25. dubna 2024  9:17

Opoziční hnutí ANO napadlo u Ústavního soudu změny ve stavebním spoření, které byly součástí...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 460
  • Celková karma 26,20
  • Průměrná čtenost 1711x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz