NE! plošné střídavé péči

Veronika Valíková Šubová

A ještě trochu střídavky (tentokrát pro paní Majovou)

Paní Majová reagovala na můj článek o společné péči. Popsala své zkušenosti s péčí střídavou, tentokrát z pozice partnerky otce dětí. Věřím, že je opravdu tak empatická, chápavá a tolerantní, jak ve svém textu naznačila. Ji ovšem primárně tento systém nezasáhl. Ten se vždycky nejvíce dotkne dětí a jejich biologických rodičů.

1.2.2014 v 21:36 | Karma článku: 24.71 | Přečteno: 1072 |

Veronika Valíková Šubová

Střípky zkušeností s něčím jako střídavá péče (i pro pana Hodinu)

Neměli jsme střídavku. Osvícený soudce nám nakonec svěřil děti do péče společné – dvě až tři noci v týdnu pobývaly u tatínka. Postupně se však natrvalo přesunuly ke mně. Teď je synovi dvacet a dceru soud v listopadu svěřil do péče matky.

30.1.2014 v 21:45 | Karma článku: 28.65 | Přečteno: 1446 |
Počet článků 462 Celková karma 27.47 Průměrná čtenost 1664

Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz