Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Svatej Utřinos

7. 8. 2011 19:25
Dneska už není takový problém

přiznat se, že nejste skvělá matka. Ale pamatuju si debaty žen u matky v práci (25-30 let nazpátek), kdy se předháněly v líčení, která z nich je lepší, přísnější, důslednější a vůbec úspěšnější matka a v pomlouvání těch, které měly potomstvo poněkud nezvedené. Tenkrát by vás za váš článek Supermatky určitě uštípaly... :-)

0 0
možnosti

Tuubeen

7. 8. 2011 18:44
To snad ani nejsou selhání,

tedy kromě čtyřletého dítěte na molu 8-o . Nehody se stávají vždycky, ať se díváte, nebo ne. Za mého bedlivého dohledu si dítě zlomilo zub a další rozbilo hlavu - co je platné, že jsem byla u toho? Snad jen, že můžu tekoucí krev zastavovat osobně... ;-)

Za opravdová selhání považuji, když rodič říká dítěti "Vendulko, já to za tebe namaluju, já to umím líp," "jaké zvířátko máš nejradši? Žirafu? Vážně? Ne spíš plameňáka? Podívej, jak jsou ti plameňáci hezcí, ti jsou přece mnohem lepší, než žirafy!" případně "za co mě Pánbůh trestá, proč já nemám tak chytré dítě jako paní Novotná!"

1 0
možnosti

Lex Aeterna

7. 8. 2011 18:29
Líbí se mi, že si to alespoň uznáte

Moje máma měla vždy plnou pusu lásky a mateřství, ale v praxi spíše opak.

0 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,57
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz