Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Medicína je úžasná, ale možná jedna proti přirozenému výběru.

Za mé babičky tomu tak nebylo. Prožila první světovou válku a porodila doma pět zdravých dětí. Naše maminka prožila druhou světovou válku a nás pět porodila v porodnici. Všem nám zdraví slouží bez civilizačních chorob. Naše tři dcery taky rodily v termínu. Vím, to se mi to kecá, ale když vnímám obrovské problémy nejen s početí, ale i s donošením, vyvstává mi otázka, jakou šanci budou mít jejich potomci, když přirozený výběr byl úžasnou medicínou přerušen.

1 0
možnosti
Foto

A ve Spartě to házeli se skály. Pane M., kdybych to Tereza nedonosila, strčili by to do inkubátoru, děti se dnes běžně zachraňují od 24. týdne (tehdy od 27.). Lepší břicho než inkubátor, VŽDYCKY ! ;-D A o tom píšu.

0 1
možnosti
Foto

Z literatury je mi známo, že existuje vztah mezi potraty a předčasnými porody. Tedy předcházející - zvláště ten klasický - potrat může  být příčinou předčasného porodu. Vy však tuto možnou příčinu neuvádite. Proč.

2 0
možnosti
Foto

Potrat byl dříve každý PP do 28. týdne. Nyní se běžně zachraňují plody od 24. týdne, proto se tohoto slova nepoužívá. Maximálně se říká "pozdní potrat". Jinak - potraty v 1. trimestru jsou většinou přirozený proces - příroda se často zbavuje nekvalitních plodů. Potratyx ve druhém trimestru už jsou závažné, většinou ukazují, že je nějaký problém u těhotné. Pokud žena potratí ve druhém trimestru, má bohužel vvelkou šanci, že se problém bude opakovat.

0 0
možnosti
Foto

Tak do toho. Žehnám!R^

1 2
možnosti
  • Počet článků 460
  • Celková karma 26,60
  • Průměrná čtenost 1711x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz