Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Paní Valíková, podle mých informací, možnost, že by se o zdravé těhotné staraly PA, měla být DOBROVOLNÁ.

Naprosto rozumím tomu, když chce některá holka chodit do poradny třeba k téhle PA

http://www.ucimesepribehy.cz/pribehy/jana-riedlova/,

rozumím, ovšem, i tomu chce-li raději některá svého pana doktora.  Nerozumím, v čem spatřujete nebezpečí takové volby, jinde v Evropě zcela běžné!

0 0
možnosti
Foto

Bojím se, že někdo rozmlátí systém, který slušně funguje. Mám s ním dobrou zkušenost.

Něco podobného se stalo s maturitami - a nejvíc to odnesla čeština.;-D

0 0
možnosti

Ze zastánkyň domácích porodů se transformují ony militantní matky, ne vždy, ale dost často. Nebo to jsou sluníčkový lidičky a zastánci volné výchovy? Paní Veronice karma a doufejme, že čas (a peníze ve zdravotnictví) tuto otázku vyřeší k obecné spokojenosti.

0 1
možnosti
Foto

J40a21n10a 30M55a97j10o50v54á

21. 8. 2013 21:18

co jsou "sluníčkový lidičky"? Párkrát jsem na to narazila jako na termín a vrtá mi to hlavou - přece mít slunečný pohled na svět není špatně?8-o

1 0
možnosti
Foto

Jsem rád, že existuje normální ženská, která je schopna přesně vyjádřit své pocity a má na věc lucidní názor.

Karma

1 1
možnosti

Druhá strana si s nimi nemá co vyčítat. ;-)

1 0
možnosti
Foto

Pane Kavko, myslela jsem si, že jste odborník na církevní dějiny, nikoli na gynekologii a porodnctví. Že bych se mýlila?

0 1
možnosti

Zas tolik let celou věc nesleduji, ale přijde mi, že zpočátku nebyly až tak militantní. Spíš mám pocit, že nevidí jiného východiska, než křičet a kopat kolem sebe, co to dá. Protistrana - podle toho, co vídám v médiích - není nakloněna poslouchat nebo se rozumně dohodnout. Ale kdo ví.

PS: První porod v nemocnici, druhý tam plánuju taky, bo a) jsem srab, b) svoje tělo poslouchám, ale evidentně ho neslyším ;-D

3 0
možnosti
Foto

ad PS: Co se těla týče, důvěřuj, ale prověřuj - nebo nech prověřit. Držím palce, ať jsou v porodnici hodní, nebo je přijdu strašit ;-D.

Co se kampaně za domácí porody týče - byla militantní od začátku (sleduji ji od roku 1997). Lékaři mají své mouchy a občas neslyší jiný názor, ale jsou to jenom lidi - a jsou mezi nimi různé individuality. Ta kampaň za DP ovšem pracuje a vždy pracovala s paušalizací a silnými výroky - a já jsem na slovo citlivá. To víte, češtinářka.

2 1
možnosti
Foto

Jako žena dokážu pochopit ženu, která chce rodit doma, pokud se komplikace nečekají. Jako zdravotník to pochopit nedokážu. Po bezproblémovém těhotenství nemusí nutně následovat bezproblémový porod. Argument, že v okresní nemocnici je 97% porodů bez komplikací, je trochu scestný. Vysoce rizikové maminky byly odeslány jinam.

1. Dulu si na sál vzít můžete, ale jen jako kamarádku, do porodu zasahovat nebude moct... Takže s chlapem rodím jako královna? WOW!

2. Asi máte pravdu. Doma bych se bála.;-) Dnes už je snad možné vybrat si porodnici s "domáckým" prostředím. Byť jen v případě, že je vše v pořádku, jedná se spíš o ty menší.

3.;-D;-D;-D

4. A co na to třeba žena, která čeká mimi po třetím pokusu IVF?

5.+6. Tady jako žena souhlasím, občas mi připadá, že být těhotná je horší než být nemocná.;-) (Sama děti nemám, odpozorováno u kamarádek). Jako zdravotník chápu, medicínské důvody existují. Pokud nějaký test nechcete podstoupit, je možné podepsat revers. Že vaše rozhodnutí bude možná zpochybněno a budete zaškatulkována jako nepohodlná, je jiná věc.;-) 7. Jo tak to nevím... Ale nebylo by možné se se svou asistentkou domluvit, aby vás doporučila k lékaři, když to chcete? Pokud by to měla být i kamarádka (jak "sekta" předhazuje), neměl by to být až takový problém, ne?:-)

0 0
možnosti
Foto

ad. 7. Já bych se k lékaři doporučila sama;-D. Ale bojím se, že madé holky, pokud otěhotní a nebudou rozkoukané, mohou na tento systém dojet. Protože některé ženské se s asistentkami vážně nedomluví8-o- mohla bych vyprávět.

2 1
možnosti
Foto

J69a72n61a 98M78a23j88o41v54á

20. 8. 2013 21:36

Dneska nad tímhle tématem celý den přemýšlím. Píšete mi tak nějak z duše, byť některé pohledy nedokážu vnímat. Mám jakousi smutnou vzpomínku. Ale najdu raději hezkou - před asi deseti lety, jsem nahradila u porodu dvojčat kamarádky tatínka (on jí tam nějak lezl na nervy, tak jsem ho vystřídala). A to vám bylo moc pěkné a asi i smysluplné. A to střídání v porodnici bez potíží zvládli a kamarádce vyšli vstříc.

0 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,60
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz