Děkujeme za pochopení.
F52r74a46n77t15i16š85e42k 73K80š82í43r
Co má nějakou hodnotu, na to člověk v průběhu života vždy narazí a nemusí ho na to někdo násilně směrovat v systému vzdělávání. Co hodnotu nemá, bude ztraceno v propadlišti dějin.
M34a18r60t30i35n 55F22a77l84t31ý21n
Další propagátorka myšlenkového odpadu profesora Tolkiena a jemu podobných mozkožroutských děl.
Fantasy literatrura nemá rozhodně co dělat v seriózní literatuře podporující rozvoj myšlení a ducha - což je jejím hlavním účelem. To ale pochopitelně autorce uniká, protože má plnou hlavu Froda a jiných kreatur, které jsou pro ni v životě asi to nejdůležitější.
Jak jsem psal jindy a jinde: fantazy literatura dokonale odvádí od reality, deformuje životní postoje k řešení reálných problémů - mimo jiné tím, že klade před jeho hrdiny, se kterými se čtenář v důsledku oslabeného kritického myšlení ztotožňuje, pouze takové úkoly, které lze hravě vyřešit... nejlépe s pomocí kouzelných lektvarů, zázračnách mečů, hůlek, prstenů a jincýh atributů - zatímco skutečně reálné životní hodnoty jsou zde potlačeny, negovány apod. V podstatě, čtenář, který je obětí fantazy literatury, má pak pokřivené vnímání světa, nízkou adaptabilitu a zvýšenou iracionálnost a "snivost" k řešení problémů v reálném životě.
Nepřímo lze podobnou fantazy literaturu označit jako sofistikovanu intelektovou drogu. Její důsledy vidíte beze zbytku i v blogu autorky.
V43e25r81o86n19i81k71a 56V82a15l15í16k55o21v80á 36Š40u56b48o45v70á
Jistě - Frodo řeší situaci pomocí lektvarů, hůlek a prstenů. Přesně o Tom je Pán prstenů Pane Faltýne, přečtěte si to. Bez komentáře.
O44l27g44a 88P16a52v49l96í62k68o91v82á
Cermat - kdo to je? Firma, která vyhrála tendr na vytváření celostátních školních testů a v určitém rozsahu i školních osnov. Podle jakých kriterií se takový tendr hodnotí? Především podle ceny. Myslíte si, že dalším kriteriem byla např. prokázaná odbornost zaměstnanců firmy? Zcela určitě nebyla. Takže jakási firma s nejnižší nabídkovou cenou ovlivňuje náš školský systém, ale především inkasuje. Úroveň jejich výstupů nikdo nekontroluje, prostě vyhráli tu soutěž a teď mají pouze za povinnost cosi zesmolit a pak si to vyúčtovat. Myslím, že zásadní problém je v tom, že vůbec taková koncepce vznikla
V93i51k27t90o93r 73Š60e47d46i20v90ý
Á, zas jedna, co prd ví.
CERMAT je příspěvková organizace ministerstva školství. Dělá jen a právě to, co ministerstvo vyplodí.
Koncepce, která se snažila minimalizovat vliv školy na průběh a hodnocení, byla velmi rozumná. Jen nebyla pojata dost důkladně. Když potom ministerstvo ustoupilo tlaku ředitelů, kteří měli problém zajistit ty správné výsledky, zbyl z koncepce jen vykleštěný chcípák.
K28l11á14r19a 54T28ů81m30o45v84á
Zrovna Betty McDonald nebo Jana Eyrová mi do školní četby moc nepasují... Ale Shaw, Sienkiewicz, Nabokov nebo Fitzgerald tam bývali... Škatulky a návody musíme holt nacpat všude.
J97i96ř46í 96N13o38s32e58k
Zrovna Jana Eyrová tam chybí. Není to románek pro dívky, je to literatura! Ale škatulky jsou zlo všeobecně, v tom souhlasím.
J30i45ř22í 33N61o68s63e45k
Fandím vám v tom pekelném boji. Celkově je to s učením literatury na střední škole asi očistec pro učitele a zmatek pro děti.
Mimochodem, mám neodbytný dojem, že o Goldingovi nás učili dávno před sametem na maloměstském gymnáziu zcela samozřejmě, o dalších ani nemluvě...
Takže opět nastoupí učitelé v roli osvícenců a rodiče coby doučovatelé. Vše se opakuje.
Prosím, nevzdávejte to.
J46a81n 87T97i34c34h36ý26(86B11n43j93)
Inu, tupost úředníků nezná mezí a je jen škoda, že se před nimi učitelé a ředitelé "podělají" a budou si hledět učit dle seznamu, aby študáci prošli. Motivace k poznávání a samovzdělávání pláče. Hezky napsané poněkud smutné čtení
V97i53k53t29o53r 95Š70e31d25i86v88ý
Kdybyste viděl, kolik maturantů se sakra blíží funkční negramotnosti, na nějaké samovzdělávání byste nevsadil ani vindru.
- Počet článků 461
- Celková karma 25,61
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky