Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Cermat ? To ještě existuje ? po tom všem co předvedli ? neuvěřitelné Rv

0 0
možnosti

Vy ovšem předpokládáte, že učitel se chystá při maturitě žáka hodnotit. Bohužel takový systém funguje jen s poctivými - a totálně selhává, když jde pouze o formality nutné k tomu, aby bylo možné nevzdělanému vydat vysvědčení.

-

Postup zvolený CERMATem je maličkým (a ne příliš povedeným) krůčkem k tomu, aby už konečně výsledky několikaleté práce přestali hodnotit lidé se školou jakkoli spojení.

0 0
možnosti
Foto

Nechť je tak, jak píšte, nechť se vrátí, co píšete. Myslím, že slohové útvary a jejich pojetí nabralo rozumnější směr, přesto: nemá tam co dělat fejeton. Ten chce nadhled, vtipné naladění v okamžiku....to se s nervy na place v daný moment, kdy tikají hodinky, těžko dělá. Nemá tam vůbec co dělat výklad, jehož podstatou jsou citace a obložení se dostupnými materiály, to je ,,maturitně ,, celoživotní kiks Cermatu na entou, ostatní budiž. Lietratura byla mnohem zajímavější a mnohem více prokázala okamžité uvažování studenta v ,,domácích,, školních témtech... válka v literatuře, žena jako hrdinka..., ženy spisovatelky a jejich témata,.... trest, vina a přijetí. údělu... dokázalo se tím cosi z říše necvičených opic. A didaktický test? Mám se současným ředitelem ÚĆJL dostatečně rozebráno, že zaštítit se jen čtenářskou gramotností je špatně. Nezkoumat to, co se do žáků dvanáct let cpe...pravopis, tvarosloví, obtížnější jevy a jak si s nimi v psaní poradit.? Tohoto je tam na minimálním prostoru. Pak se divme, co čteme za hrůzy v mailech a na internetu. Státní maturita je toho částečným výrobcem.

Jako alrmující v DT tedy považuji, že narůstají úlohy typu - co z textu vyplývá? Nevadilo by, kdyby textů nebylo ke čtení čím dál víc, v čím dál větším rozsahu a nesměřovalo k nim pět šest úkolů, kdy tyto dlouhé texty musí žák číst stále dokola, vracet se, aby správně odpověděl. Tohle považuji za velký kámen úrazu DT, který leží na nechuti zkoumat jazyk a jeho pravidla. Tedy to, co především studujete, když se učíte kupříkladu cizím jazykům.

3 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,04
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz