Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A12n57t19o22n25í98n 76B32r56z52o36b80o56h94a65t50ý 9135423379625

Chudák Karl May se musí vzteky přesýpat v urně!

0/0
22.1.2017 17:00
Foto

V34e53r56o91n15i76k30a 66V25a10l36í85k39o85v68á 5173567735643

HM... včera jsme protrpěli třetí díl. Považuji ho za propagandistickou záležitost těžkého kalibru - i můj klidný manžel se rozzuřil! Hloupí a zlí obyvatelé Roswellu, úplatný šerif i soudce, prostě prohnilí Američané - Shatterhand jako jediný spravedlivý, stojící při indiánech za všech okolností a ignorující státní aparát... vrcholem byl ovšem Santer senior - třetí nejbohatší podnikatel USA, sponzorující kampaň starosty NY a snící o tom, že se jeho vraždící syn stane prezidentem země. Jak už jsem napsala, trestné to není ... ale věřím, že Karel May, Vinnetou a Old Shaterhand by po zhlédnutí takové prvoplánové agitky řekli pouze: "PSHAW!"

+1/0
22.1.2017 14:18

O95t75o 55J69u93r66n39e74č80k21a 2513770601443

Hned jak jsem se doslechl že bude nový Vinetou, bylo mi jasné, že to bude zase výchovná agitka. A taky jo. Ostatně viděl jsem seriál na Artušovské téma, kde Lady Ginevra byla černoška. Vtipný na tom bylo, že zloduši jí chtěli chytit a když popisovali těm co jí měli chytit jak jí poznají, tak mluvili o oblečení, účesu, ale o barvě pleti se nezmínili. Potom jí hledali v jakémsi "amfiteátru", kde byla ona jako jediná černoška, ale oni chodili mezi lidmi a hledali osobu která by odpovídala oblečením a účesem onomu popisu... No fraška.. ;-D

.

Kam až jsou ochotni s tou pol korektností ve filmech zajít...

+4/0
22.1.2017 11:34

J86o46s58e10f 27Š16e48m77e20l17í55k 7269491500697

Podprůměrná podívaná. A s echt Vinnetouem to nemá společné ani to jméno. :-/

0/0
22.1.2017 10:42

M36i57l93o39s76l41a85v 78J83o61s34í74f11k49o 6542736313742

viděl jsem z každého dílu kousek - času jsem měl dost, ale né dost síly. Měl jsem pocit, že se dívám na něco jako doktorka Quinnová. Propaganda z toho stříká - fuj.

0/0
22.1.2017 7:52
Foto

J51i52ř49í 19M16i38t66á26č27e65k 5476238772260

Paní Veroniko, napsal jsem jedné blogerce, že není smyslem blogování komentovat televizní tvorbu. Je to laciné podbízení reakcí určitých skupin diváků a tím pádem i laciné získávání karmy. Platí i na Váš článek. Je mi líto, musel jsem reagovat. Není to mým stylem, stalo se. Přeji hezký večer. RvV

0/0
20.1.2017 22:12
Foto

V87e14r53o62n56i48k82a 12V10a66l74í48k91o41v46á 5383647435333

Pane Mitáčku, Vinnetou je moje láska .. i moje práce. Píšu o literatuře, učím literaturu. Nikomu se nepodbízím... bráním, co miluji. To dělám celý život. Pěkný den.

+11/0
21.1.2017 0:41

I50r97e97n30a 27K51r65o72u60p24o30v40á 4690833177852

Máte naprostou pravdu.

Na první díl jsem byla zvědavá, myslela jsem si, že to bude něco zajímavého, třeba Mayovka převedená do reality. Malovala jsem si něco jako báji o Théseovi převedenou do realistického příběhu, jak to předvedla Mary Renaultová v románech Býk přichází z moře a Král musí zemřít.

To jsem si naběhla. Místo příběhu o věčném boji dobra se zlem natočeného se znalostmi, které May neměl (a nemohl mít), s citem pro to, co přijme divák o realitě té doby a místa daleko lépe informovaný než byli konzumenti původních filmů, s respektem ke skutečné kultuře, mentalitě a způsobu života Apačů, k tomu, co mohl a nemohl dokázat vzdělaný a třeba i dobře trénovaný, nicméně nezkušený muž z Evropy v amerických poměrech, vznikl paskvil.

Paskvil který překrouti a zmrzačil děj proti knižní předloze i původním filmům. Apači předvádění cirkusovým způsobem, bydlící v jakýchsi neskutečných parodiích na tee-pee (čkoli to byli puebloví Indiáni), v podivných bizarních krojích, mísící prvky Siouxké, Huronské a zcela nesmyslné, emancipovaná, zázraky konající šamanka komandující muže, všudypřítomný sex ...

Zbytek jsem neviděla a vidět nechci. Opět jenom lidé neschopní vytvořit cokoli původního a kvalitního zneužili známá jména aby získali pozornost.

+6/0
20.1.2017 10:46

P95e94t91r 27Č82e91j48k52a 7816445679452

Viděl jsem slovenskou verzi - všechny tři díly a těším se na třetí díl pozítří. A já s tím článkem do značné míry nesouhlasím, stejně tak nesouhlasím s přehnanou adorací starých májovek ze šedesátých let (kterým popravdě značná část lidí přidává na slávě čistě z nostalgie). Nemá cenu srovnávat s knihami, protože ty příběhy jsou úplně jiné a to jak ve starém, tak novém pojetí - jenom podotknu, že některá použitá argumentace v tomhle článku zkrátka vůči novému pojetí není fér a to z jednoho prostéhu důvodu - on se dá ten argument totiž úplně stejně použít proti starým mayovkám, jenom si to autorka článku zjevně neuvědomila (a teď hovořím o argumentu, že by Vinnetou s Old Shatterhandem odpalovali most kdy by zařvalo spoustu nevinných mrtvých.... - ještě rozeberu dál).

1.) Oproti starým filmům vidím dokonce i KLADY - a to v zobrazení charakterů postav. Nejvíc nadšenej jsem byl po prvním díle z vykreslení Old Shatterhanda (kterého kdysi Barker ztělesnil jako superhrdinu, který se nebojí, nechybuje, neváhá, postrádá emoce... vlastně ani není člověk, takovej Chuck Norris divokýho západu), přičemž ovšem moje nadšení trochu zchladil druhý díl, kde z něj při tý scéně, kdy vpadl k tomu mexikánci do stanu s henryovkou udělali opravdovýho nekňubu a nakonec je musela zachránit Nšoči (to bylo trochu moc i na mě - na druhou stranu, je logické, že nechtěl střílet, protože by tím přilákal celou tlupu těch banditů). Ale fakt, že ho vykreslili prostě víc jako greenhorna, inženýra z Evropy, kterýmu se roztřese ruka když může zloducha zastřelit - a tak se ho nakonec zbaví po shatterhandovsku... fajn beru! Zpětně mi připadá naopak dost směšné, když Barkerův Shatterhand odpaluje při přepadení kolony vůz plnej dynamitu a předtím jich v klídku (bez jakýkoliv známky překvapení, šoku, zděšení, strachu - prostě přirozenejch lidskejch emocí) dalších xyz postřílí....

+2/−2
19.1.2017 21:13

P34e78t88r 10Č14e88j36k28a 7896835369202

2.) ano logické chyby v těch filmech jsou (například ten novej Vinnetou se s jedním desperátem na mostě pere a při tý rvačce mu vypadne z ruky jeho nůž - a pak je otázkou, kde vzal ten druhej pro "vyřízení si účtů" s Rattlerem? jeden mu sebral, kde přišel ale k druhýmu?), na druhou stranu podobné pitomosti jsou i v klasickym Vinnetouvi - a jestliže na to nové zpracování nahlížíme kriticky, tak neberu argument, že starej Vinnetou je pro děti a proto mu logický kraviny máme odpouštět. Scénka se Samem o "vypálení toho starýho vigwamu", kde mu Shatterhand oponuje, že vyplálit ho nemůžou, protože je uvnitř žena, kterou by tím ohrozili.... a pak Shatterhand přijde s Jonesovým nápadem na najetí lokomotivy - to je pro tu ženu určitě mnohem míň nebezpečný.... Další absurdně směšná scéna je v Rudym gentlemanovi, kde Forester vymyslí ten "geniální nápad" s katapultem a čistě shodou náhod Vinnetou s Oldou na druhym břehu zrovna v té chvíli vymyslí rozmotávání provazů na šńůry - a to všechno se stane po přestřelce, kde se všichni tři klaďasové otáčí společně na jednu stranu, nikdo jim nekryje záda..... logické chyby jsou všude, jenže někde je z nostalgie rádi odpustíte, v novém zpracování ne.

3.) líbí se mi charakterovej vývoj novýho Vinnetoua od toho "divočáka" na začátku, kterej se povahově výrazně mění. Brice ho hrál "už dokonalýho", takže u něj nešlo vykreslit nějakej vývoj.

4.) když jsem tu psal, že autorka si neuvědomuje, že když Apači přepadnou Roswell v jedničce Vinnetouvi, že tam zařve taky dost "nevinnejch". A pokud k tomu chcete přistupovat takhle, tak vlastně Shatterhandovo přepadení a snaha o osvobození lidí z Foresterova dolu - tam si taky Shatterhand nějak neuvědomil, že zařvou nevinný civilisti, že?

+2/−1
19.1.2017 21:34
Foto

V90e75r32o87n78i36k14a 63V83a55l49í42k72o26v50á 5583587555483

Směšujete hrušky s jablky. Apačům zabili Klekí- Petru, pokud se nepletu - a Vinnetou se mstí (film ze šedesátých). V knize je zápletka ještě složitější - nejdřív se Sam spojí s Tanguou a zajmou Vinnetoua a Old Shatterhanda.... ale aby Vinnetou s Old Shatterhandem odpalovali most a ohrožovali nevinné... likvidovali pouze! arcilotry.

+1/0
19.1.2017 22:33
Foto

V81e83r29o47n80i35k30a 36V80a56l88í94k22o67v80á 5363167685603

...zajmou V. + Inču- čunu, omluva - S. je osvobodí...

0/0
19.1.2017 22:36

P72e55t39r 13Č61e78j38k55a 7376875479762

Já srovnávám pouze filmová podání. Ve Vinnetouvi jedničce nejsou mrtví při napadení Roswellu jenom na straně arcilotrů, ale i na straně těch, kteří pomáhali Shatterhandovi s obléháním Santera a tý jeho bandy vevnitř. Ano, Apači se tam mstí za vraždu KlelíPetry - to je pravda, ale jak říká Nšoči Shatterhandovi - kdo vraždě nezabrání, je vinnen tak, jako by jí sám spáchal..... Ostatně samo napadení Shatterhanda Inčučunou a následně téměř zabití Vinnetouem (kdyby ho takhle do krku bodnul v reálu, tak je po něm ;-)) dokazuje, že Apači při přepadení Roswellu nerozlišovali kdo patří k Shatterhandovi (tzn těm co chtěj město vyklidit) a kdo naopak k Santerovi a Bancroftovi. Takže základní myšlenka v podobě "bílí okupujou naše území, musíme je VŠECHNY vyhnat" je v obou zpracováních stejná.

+2/0
19.1.2017 22:53

P68e44t44r 53Č36e70j38k50a 7616585989332

A mimochodem, v tom novém zpracování se Vinnetou taky mstí - za vraždu Inčučuny - svýho otce. ;-)

+2/0
19.1.2017 22:58
Foto

V16e94r59o36n73i90k89a 43V89a96l82í91k51o79v67á 5673517785913

Jo. Jenomže po vraždě Klekí Petry Vinnetou Shatterhanda ještě téměř neznal. V knize je zásadní pasáž, kdy Vinnetou po vraždě Iču-čuny a Nšo-či uvažuje o mstě na všech bledých tvářích - a kvůli přátelství s Šarlím od ní upustí. Civilizuje se, Shatterhandovo přesvědčení na něj má vliv. Ve filmu ze šedesátek to není tak markantní, ale náznak je patrný. V novém zpracování se naopak Shatterhand podvoluje apačským zvykům nikoli jen vnějškově (šaty atd.) Nemá své pevné přesvědčení (křesťanské) - brzy bude s Nšo-či vzývat apačské bohy. Uff.

+3/0
20.1.2017 11:19
Foto

K48a42r79e29l 60B76o23h53á64č77e28k 1971237556164

Ne tak docela...tam je s tím náboženstvím v novém zpracování hodně zajímavý kiks...a vložená multikulturní vložka asi na objednávku :) V prvním díle je Shatrterhand "neznaboh", v posledním díle se u stolu se svou "ženouů Nšoči, Poláky a Apači...před jídlem křesťansky modlí a tahle scéna je na konci filmu následně využita pro "přátelství bílých a rudých" :)

0/0
20.1.2017 12:15
Foto

V95e65r29o11n80i45k97a 14V86a70l61í52k11o55v13á 5693977825653

Aha. No možná s tou modlitbou přijdou ti Poláci :-). Ale že přesvědčí i eko Nšo-či... :-)

+2/0
20.1.2017 12:22

I60r89e36n74a 97K59r59o46u34p65o70v98á 4680453457832

Mně se moc líbí uvožování tvůrců, kteří Mayovky považují za překonaný utopistický blábol, ale přesto natočí rádoby "Mayovku".

Jestliže jsou ty Mayovky oslavované čistě z nostalgie, ve skutečnosti zastaralé, nerealistické, naivní a já nevím, co všechno, tak proč novodobí filmaři nenatočili prostě indiánku podle svého, se svými hrdiny? Proč ukradli jména z těch překonaných, dnes už jenom starými sentimentálními hlupáky obdivovaných Mayovek? Patrně proto, že dobře věděli, že autor i hrdinové mají stále zvuk a že vzbudí zájem diváků. Stvořili ubohý propadák. Lidé, které nezajímají Mayovky se na to dívat nebudou, protože objektivně vzato je to slátanina, která se navíc ještě trapným způsobem snaží o jakousi multikulti - genderovou propagandu a ti, kdo Mayovky znají a mají rádi budou znechuceni.

+1/0
20.1.2017 10:28
Foto

L11i48b50o97r 55V49y38k92o58u98p34i21l 9966605189307

Víte, co znamená pořekadlo "Jeden o koze a druhý o voze"?

0/0
28.2.2017 9:34

P25e57t94r 25Č69e90j30k51a 7306985729482

5.) mayovky ze šedesátek - já to neberu jenom jako tu slavnou zlatou čtyřku (na kterou to samozřejmě nemá), ale pokud můžu zhodnotit, tak to nový zpracování Vinnetou Novej svět bych zařadil někde za tu "slavnou 4" a nadřadil nad zrůdnosti typu Míšenka Apanači (a tam přitom byli OBA), Údolí smrti (tam taky, poslední společnej), Old Firehanda (to je neuvěřitelně ubohej film), a nadřadil bych to i nad ne zas tak tragický filmy se Surehandem (Mezi supy, Old Surehand, Petrolejový princ). Tajemství stříbrného jezera se opravdu nepovedlo - to bych zařadil někam k filmům zhruba na úrovni Surehanda (ale teda určitě nad míšenku Apanači). A nejvejš z tý nový trilogie hodnotím trojku (aspoň teda podle SVK dabingu). Jednička tak 70%, dvojka tak na 55, trojka 75-80%....

0/0
19.1.2017 21:40
Foto

L25i71b92o16r 65V71y12k31o57u83p20i20l 9616435269987

Vy budete přeborník z ČSFD, soudě podle toho, jak snadno jste s tím hotov. Probůh, tady mi právě zprasili a ukradli konec dětství a většinu mládí, copak to nechápete? V tomhle Winnetouovi hodný vlk rozpáře myslivce, vyskočí princ a zahlaholí "Bože, Zlatovlásko, ten kůň mluví". Nevím, jak jste uvítal, když Besson (slavný Besson) s Krawczykem zprasili Fanfána Tulipána. Nebo nová Angelika - byl snad Peyrac málo zjizvený nebo Angelika málo krásná? Nikoliv, ale oproti kultovní verzi je to, prosím pěkně, ano, exkrement. Původní série Reinlových vinnetouovek, byť jsou některé uspěchané a řemeslně odfláknuté, je z hlediska své poetiky konzistentní. Skutečně pohádky pro dospívající, které pojetím dobra a zla dávají nenásilně návod. Je to romantické, je to poněkud falešné, ale je to pořád to, co jsme čekali. Tady dostanete místo Maye Marxe a navíc v podobě postmoderní, neosocialistické a stejně blbé. Odhoďme falešnou romantiku a nahraďme ji stejně falešným realismem.

0/0
28.2.2017 10:12
Foto

Š34á48r49k73a 56M50e82d20k50o30v24á 7204275976770

Máte karmuR^:-) a raději si to ani nepustím, a ponechám si v hlavě klasickou verzi.

Nevím, jestli to už níže někdo nepsal,ale Ribanna si vzala poručíka Merilla, ne Old Firehanda,ne?:-)

+1/0
19.1.2017 17:31
Foto

Š56á76r89k76a 85M16e28d55k35o58v85á 7714415476830

Ale nečetla jsem Mayovky, pouze viděla filmově zpracované. A do Merilla jsem byla zabouchlá;-D

0/0
19.1.2017 17:35

R62a35d73e31k 27J81a58r98o90š 4747878810646

Mně se zase moc líbila Ribanna ;-) Ale ještě více, Bílá holubice - z filmu Old Shatterhand :-)

0/0
19.1.2017 20:21

R45a57d90e13k 59J16a62r43o71š 4657398910166

Pouze ve filmu... V knižní podobě si skutečně vybrala Old Firehanda :-)

0/0
19.1.2017 20:14
Foto

V91e24r24o70n77i51k72a 66V66a87l45í95k80o94v96á 5773987115973

Ribanna si vzala Ol Firehanda (2. díl). Fil trochu popatlali. :-)

0/0
19.1.2017 21:01
Foto

V34e62r19o76n66i82k22a 34V83a50l90í68k44o38v20á 5883447845293

Pak ji zabili s miminkem.

0/0
19.1.2017 21:02
Foto

K96a45r18e97l 78B68o55h17á78č20e64k 1651727646414

Vždycky bude záležet na tom...co se bude porovnávat :) Filmové pojetí májovek tak, jak ho většina mé generace viděla v kinech a dnes existuje jako kolekce DVD, ideou a charaktery hodně odpovídá pozdní idee a charakteru psaných májovek :) Dějově snad krom prvního dílu Vinnetou ... neodpovídá ničemu :) Ale kupříkladu charakter takového Vinnetou, "jestli se nepletu, hihi", prošel neskutečným vývojem...vždy šlo o výjemčného indiána a náčelníka, ale ne vždy byl takový vzdělanec a idealista, jako v pozních dílech...na začátku to byl dost reálný válečník, kosící své nepřátele a skalpy...skalpy taky bral :) Na druhou stranu Old Shatterhand se charakterově moc nevyvíjel...snad jen ve směru, že na začátku to byl neznámý bílý hrdina, postupně se s ním spisovatel ztotožnil...přepisoval své romány i povídky dřívější do nové podoby jak o závod...finance :) Proměny a neproměny charakterů jsou dokonce vnímatelné i tom asi nejznámějším v Česku tří knižním vydání románu Vinnetou...ani jednotný překlad nedokázal odstranit to, že knižně pozdní díly vznikly dříve, než třeba počátky Old Shatterhanda na Západě :) A humor v knihách...záleží na překladu ...hodně záleží na překladu...mám několik překladů stejného románu a některé jsem přečetl jen jednou...nebavily :) Takže charakter "nového Vinnetoua" je velmi podobný charakteru hrdiny prvotnách májových povídek nebo kolportážních románů :) Na Old Shatterhandovi hodně zvýraznili Němci greenhorství se vším všudy...

Rád bych se někdy podíval na věrné filmové zpracování třeba zrovna románu Vinnetou...ale Němcům tenhle počin moc nevyčítám, jiné generaci se může i líbit ...

0/0
19.1.2017 14:00
Foto

K67a52r81e46l 56B87o64h27á88č26e75k 1281107676694

Jo...a za mne...nové zpracování Vinnetoua při všech jeho chybách a nedokonalostech, kterých je tam opravdu dost...považuji za výrazně lepší, než většinu filmových májovek, které byly natočeny s P. Brice bez Lex Barker :) Tam, kde učinkovali oba, fungovala mezi nimi skvělá chemie...ve filmech bez Barkera ta chemie chybí...výrazně...filmový Old Surehand je z mého pohledu, při srovnání s úžasným psaným románem, který mám také v různých podobách...strašná břečka :) Horší už jsou jen návraty zestarlého P. Brice v seriálech apod-...Kupodivu filmové májovky z Lex Barkerem z prostředí Orientu, bez P. Brice...mne nijak výrazně neurážejí :)

0/0
19.1.2017 14:17
Foto

Š15á62r91k78a 14M61e25d64k40o18v20á 7744435236290

Seriál, kde hrál s Vinnetouem Tašunkosapa, jsem viděla kdysi dávno, jednou, od té doby ho nedávali:-) Vinnetou už měl slušnou "cejchu", když plaval polonahý ve vodě;-D

+3/0
19.1.2017 17:37

I84r27e14n12a 69K67r16o97u37p41o41v28á 4290813137492

Pravda, Old Surehand je hrůza. Ten slizký, namyšlený, trapně vtipkující seladon s bílým šátečkem se tedy opravdu filmařům nepovedl. Uznávám, že kromě V4 (to je moc pěkné označení) byly další filmy spíchnuté dost horkou jehlou jako reakce na požadavek trhu, ale i tak jsou to stále Mayovky.

Nová doba je prostě ubohý nesmysl. Není ani realistická ani idealistická, ani řemeslně dobře odvedená, je to prostě nesmysl zneužívající známých jmen hrdinů a určený nevzdělaným, hloupým divákům, kteří budou se zájmem sledovat ucourané polonahé ženštiny, ocení všudypřítomné "mužné" špičkování mezi hlavními hrdiny, vděčně se rozchechtají nad vulgárními vtipy na téma páchnoucího Sama Hawkinse, bude je bavit nesmyslné, nicméně cirkusově efektní zobrazení Apačů a nejvíc je zřejmě uvede do extáze zázraky konající šamanka Nšo-Či, komandující celou radu starších, která si ve finále takříkajíc za vlasy odvleče Old Shaterrhanda do svého neřestného lože.

0/0
20.1.2017 11:02
Foto

V54e49r18o14n12i72k93a 59V79a51l87í51k38o45v22á 5303137695403

Filmový Old Surehand je hrozný. Kniha Old Surehand je hned po Vinnetouovi podle mě nejlepší "vinnetouovská" mayovka - nemá s filmovým Surehandem společného NIC!

+1/0
20.1.2017 11:11
Foto

K57a24r97e96l 12B97o63h64á46č71e42k 1951827376674

Já se přiznám, že mám rád stejně jako knižní román Old Surehand i knižní román Supové Mexika...prostě Vinnetou v Evropě a pak v Africe...dostalo mne to :)

Úžasná mystika pozdního zpracování díla V říši Stříbrného lva a hlavně jeho poslední díly o Ardistanu a Džinistanu mne také stále dostávají ...a neuráží mne ani n Mayem nedokončení román, odehrávající s v Mekce :)

0/0
20.1.2017 11:46
Foto

V65e35r34o19n26i21k33a 53V31a27l78í64k69o90v29á 5203257595503

Syupy mám také ráda. Vinnetou v cilindru je poměrně "dada" představa :-):-):-)

+1/0
20.1.2017 12:28
Foto

K54a35r56e51l 16B15o47h17á57č87e47k 1551157236694

Cylindr Vinnetoua, Shatterhand ve sboru, Vinnetou zánět jater, cesta do Afriky a Africká dobrpdružství, která báječně propojují Západ a Orient...stejně jako nakonec Údolí mrtvých v Džinistanu a Mara Durimeh a krajina v Americe v díle Vinnetouva závěť vytvoří smyčku :) Od křesťanství k zvláštnímu duchovnímu mysticismu...

Propastný rozdíl oproti povídce, první povídce s Vinnetouem s roku 1875 Old Firehand, kde je Vinnetou "divoch" skalpující své nepřátele a ještě, dnes je to aktuální, i jako kuřák - doutníkový :)

Anebo seznámení dvou hlavních hrdinů...v původním kolportážním románu Syn lovce medvědů vypráví Vinnetou náčelníku Šošonů Tokvi-teyovi, jak se seznámil se Shatterhandem...úplně jinak, než v jakémkoliv filmu a nebo známých podobách knižního vydání románu Vinnetou :)

Taky spíše miluju už ty uhlazenější verze konečné ...a ještě dobře přeložené :)

0/0
20.1.2017 12:43
Foto

K79a85r95e92l 52B29o33h69á75č78e32k 1431937726264

Jo, ještě ale aby nedošlo k omylu...Supové Mexika nejsou jediný román, kde se Vinnetou ocitl v Evropě :)

0/0
20.1.2017 13:43

I61r26e46n41a 81K41r18o83u27p13o77v14á 4750653837712

Já vím, mayovek jsem měla (a mám) půl knihovny, i když ne úplně všechny - a četla jsem je pořád dokola. S těmi filmovými jsem se musela dost vyrovnávat, než jsem pochopila, že film prostě nebývá stejný jako knížka. Ale s filmovým Old Surehandem jsem se nevyrovnala nikdy.

0/0
23.1.2017 7:49
Foto

K72a51r98e21l 43B24o31h16á31č31e64k 1801717836714

Až na tu Nšo-či, která je zde podána opravdu hodně osobitě...vše ostatní v dílech karla Maye najdete...záleží jen, do jakého roku a na jaké konkrétní zpracování se více zaměříte - mluvím ofc o psaném díle :) O tom, jak moc Sam Hawkins "páchnul" :)) ...by se dali psát krásné výňatky z naprosté klasiky, románu Vinnetou ;) Včetně toho čpičkování na dané téma...viz špičkování uvnitř Trojlístku :)

Ale v poho, já nemám problém přijmout názor, že někomu nové zpracování nesedí...jen neobstojí argument, že si tvůrci vzali jen hlavní hrdiny a nic jiného...ten totiž platí i na dřívější zpracování stejně jako odkazy na logické chyby :) Btw...cirkusově byly Apači a vůbec indiáni zobrazeni hlavně v těch dřívejších filmech, ale člověk, i já, to rád odpustí, protože jde o dětsví a hrdiny. Dnešní generace bude časem odpouštět třeba H. Potterovi, co já vím :)

+1/0
20.1.2017 11:55
Foto

M53i44l40o35š 31L18a72c41i37n71a 9129776896734

To jste ještě neviděli američany nafilmovanou kněžnu Libuši

+1/0
19.1.2017 9:42

I24r57e14n90a 17K58r90o93u61p82o46v93á 4400203607762

To si děláte legraci, že ano?!

0/0
20.1.2017 11:12

P37a21v43e40l 33K68u44l39i61č62k10a 3207709490415

Bohužel ne :-)

http://www.csfd.cz/film/241802-knezna-libuse/prehled/

+2/0
20.1.2017 13:09

J46i41r42i 16C72e59e 5885641342798

A to furt nic není.

Počkejte, až si Sláma s Liškou podají Švejka!

P.S.: Vica Kerekes musí hrát Balouna...

+2/0
18.1.2017 11:50

I59r81e57n88a 37K77r62o79u60p43o89v43á 4580493557222

To mi povídejte. Nejhezčí na tom je, že očividně Švejka vůbec nečetli. Ale je jim jasné, že je potřeba ho natočit jinak a lépe.

+2/0
20.1.2017 11:14
Foto

J74a38r53o58m80í32r 22P51e10t61ř96í14k 6864261479568

Na kterém programu a kdy dávají tohoto nového Vinnetoua?

Nebo, kde se dá případně najít na webu?

Podle článku a diskuse jsem zřejmě o hodně přišel...

0/0
18.1.2017 9:23

I19v60a73n86a 86V50o34t84a46v39o20v15á 2501122813

sobota 20:00h ČT2

0/0
18.1.2017 9:40
Foto

J91a60r59o84m59í20r 74P97e37t69ř16í87k 6744791579928

Děkuji

0/0
18.1.2017 10:07

V43á95c43l34a97v 75M68y35š34k14a 9686215515216

www.ulozto.cz

0/0
19.1.2017 13:39

R16a10d96e78k 15J53a37r41o87š 4457438610466

Každopádně děkuji paní Veronice za inspirativní článek, který mě inspiroval k tomu, abych si doplnil svoji sbírčičku knižních mayovek, takže již zítra se pokochám trilogií Lovci Lidí, Mahdí, V Sudánu, kterážto dílka zatím unikala mé pozornosti a také povídkovým vydáním z r. 1932 "Na Tichém oceánu", kterýžto jsem za velmi slušnou cenu objevil na internetu. :-)R^

0/0
17.1.2017 18:31
Foto

D26a79v61i59d 14G88r45u75b18e16r 7778832257912

Sorry, dal jsem blbě odkaz - takže ještě jednou: http://gruber.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=581050

:-):-)

0/0
17.1.2017 16:05
Foto

D33a60v55i51d 62G56r25u62b15e90r 7948732147652

Milá Veroniko, chválím Vás! Nejen zde, ale i jinde: http://blogadmin.idnes.cz/admin/c/581050/preview-page.html

:-)

0/0
17.1.2017 16:03



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.