Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Chudák Karl May se musí vzteky přesýpat v urně!

0 0
možnosti
Foto

HM... včera jsme protrpěli třetí díl. Považuji ho za propagandistickou záležitost těžkého kalibru - i můj klidný manžel se rozzuřil! Hloupí a zlí obyvatelé Roswellu, úplatný šerif i soudce, prostě prohnilí Američané - Shatterhand jako jediný spravedlivý, stojící při indiánech za všech okolností a ignorující státní aparát... vrcholem byl ovšem Santer senior - třetí nejbohatší podnikatel USA, sponzorující kampaň starosty NY a snící o tom, že se jeho vraždící syn stane prezidentem země. Jak už jsem napsala, trestné to není ... ale věřím, že Karel May, Vinnetou a Old Shaterhand by po zhlédnutí takové prvoplánové agitky řekli pouze: "PSHAW!"

1 0
možnosti

Hned jak jsem se doslechl že bude nový Vinetou, bylo mi jasné, že to bude zase výchovná agitka. A taky jo. Ostatně viděl jsem seriál na Artušovské téma, kde Lady Ginevra byla černoška. Vtipný na tom bylo, že zloduši jí chtěli chytit a když popisovali těm co jí měli chytit jak jí poznají, tak mluvili o oblečení, účesu, ale o barvě pleti se nezmínili. Potom jí hledali v jakémsi "amfiteátru", kde byla ona jako jediná černoška, ale oni chodili mezi lidmi a hledali osobu která by odpovídala oblečením a účesem onomu popisu... No fraška.. ;-D

.

Kam až jsou ochotni s tou pol korektností ve filmech zajít...

4 0
možnosti

Podprůměrná podívaná. A s echt Vinnetouem to nemá společné ani to jméno. :-/

0 0
možnosti

viděl jsem z každého dílu kousek - času jsem měl dost, ale né dost síly. Měl jsem pocit, že se dívám na něco jako doktorka Quinnová. Propaganda z toho stříká - fuj.

0 0
možnosti
Foto

Paní Veroniko, napsal jsem jedné blogerce, že není smyslem blogování komentovat televizní tvorbu. Je to laciné podbízení reakcí určitých skupin diváků a tím pádem i laciné získávání karmy. Platí i na Váš článek. Je mi líto, musel jsem reagovat. Není to mým stylem, stalo se. Přeji hezký večer. RvV

0 0
možnosti
Foto

Pane Mitáčku, Vinnetou je moje láska .. i moje práce. Píšu o literatuře, učím literaturu. Nikomu se nepodbízím... bráním, co miluji. To dělám celý život. Pěkný den.

11 0
možnosti

Máte naprostou pravdu.

Na první díl jsem byla zvědavá, myslela jsem si, že to bude něco zajímavého, třeba Mayovka převedená do reality. Malovala jsem si něco jako báji o Théseovi převedenou do realistického příběhu, jak to předvedla Mary Renaultová v románech Býk přichází z moře a Král musí zemřít.

To jsem si naběhla. Místo příběhu o věčném boji dobra se zlem natočeného se znalostmi, které May neměl (a nemohl mít), s citem pro to, co přijme divák o realitě té doby a místa daleko lépe informovaný než byli konzumenti původních filmů, s respektem ke skutečné kultuře, mentalitě a způsobu života Apačů, k tomu, co mohl a nemohl dokázat vzdělaný a třeba i dobře trénovaný, nicméně nezkušený muž z Evropy v amerických poměrech, vznikl paskvil.

Paskvil který překrouti a zmrzačil děj proti knižní předloze i původním filmům. Apači předvádění cirkusovým způsobem, bydlící v jakýchsi neskutečných parodiích na tee-pee (čkoli to byli puebloví Indiáni), v podivných bizarních krojích, mísící prvky Siouxké, Huronské a zcela nesmyslné, emancipovaná, zázraky konající šamanka komandující muže, všudypřítomný sex ...

Zbytek jsem neviděla a vidět nechci. Opět jenom lidé neschopní vytvořit cokoli původního a kvalitního zneužili známá jména aby získali pozornost.

6 0
možnosti

P53e98t44r 92Č76e76j42k84a

19. 1. 2017 21:13

Viděl jsem slovenskou verzi - všechny tři díly a těším se na třetí díl pozítří. A já s tím článkem do značné míry nesouhlasím, stejně tak nesouhlasím s přehnanou adorací starých májovek ze šedesátých let (kterým popravdě značná část lidí přidává na slávě čistě z nostalgie). Nemá cenu srovnávat s knihami, protože ty příběhy jsou úplně jiné a to jak ve starém, tak novém pojetí - jenom podotknu, že některá použitá argumentace v tomhle článku zkrátka vůči novému pojetí není fér a to z jednoho prostéhu důvodu - on se dá ten argument totiž úplně stejně použít proti starým mayovkám, jenom si to autorka článku zjevně neuvědomila (a teď hovořím o argumentu, že by Vinnetou s Old Shatterhandem odpalovali most kdy by zařvalo spoustu nevinných mrtvých.... - ještě rozeberu dál).

1.) Oproti starým filmům vidím dokonce i KLADY - a to v zobrazení charakterů postav. Nejvíc nadšenej jsem byl po prvním díle z vykreslení Old Shatterhanda (kterého kdysi Barker ztělesnil jako superhrdinu, který se nebojí, nechybuje, neváhá, postrádá emoce... vlastně ani není člověk, takovej Chuck Norris divokýho západu), přičemž ovšem moje nadšení trochu zchladil druhý díl, kde z něj při tý scéně, kdy vpadl k tomu mexikánci do stanu s henryovkou udělali opravdovýho nekňubu a nakonec je musela zachránit Nšoči (to bylo trochu moc i na mě - na druhou stranu, je logické, že nechtěl střílet, protože by tím přilákal celou tlupu těch banditů). Ale fakt, že ho vykreslili prostě víc jako greenhorna, inženýra z Evropy, kterýmu se roztřese ruka když může zloducha zastřelit - a tak se ho nakonec zbaví po shatterhandovsku... fajn beru! Zpětně mi připadá naopak dost směšné, když Barkerův Shatterhand odpaluje při přepadení kolony vůz plnej dynamitu a předtím jich v klídku (bez jakýkoliv známky překvapení, šoku, zděšení, strachu - prostě přirozenejch lidskejch emocí) dalších xyz postřílí....

2 2
možnosti

P27e20t61r 63Č89e21j39k62a

19. 1. 2017 21:34

2.) ano logické chyby v těch filmech jsou (například ten novej Vinnetou se s jedním desperátem na mostě pere a při tý rvačce mu vypadne z ruky jeho nůž - a pak je otázkou, kde vzal ten druhej pro "vyřízení si účtů" s Rattlerem? jeden mu sebral, kde přišel ale k druhýmu?), na druhou stranu podobné pitomosti jsou i v klasickym Vinnetouvi - a jestliže na to nové zpracování nahlížíme kriticky, tak neberu argument, že starej Vinnetou je pro děti a proto mu logický kraviny máme odpouštět. Scénka se Samem o "vypálení toho starýho vigwamu", kde mu Shatterhand oponuje, že vyplálit ho nemůžou, protože je uvnitř žena, kterou by tím ohrozili.... a pak Shatterhand přijde s Jonesovým nápadem na najetí lokomotivy - to je pro tu ženu určitě mnohem míň nebezpečný.... Další absurdně směšná scéna je v Rudym gentlemanovi, kde Forester vymyslí ten "geniální nápad" s katapultem a čistě shodou náhod Vinnetou s Oldou na druhym břehu zrovna v té chvíli vymyslí rozmotávání provazů na šńůry - a to všechno se stane po přestřelce, kde se všichni tři klaďasové otáčí společně na jednu stranu, nikdo jim nekryje záda..... logické chyby jsou všude, jenže někde je z nostalgie rádi odpustíte, v novém zpracování ne.

3.) líbí se mi charakterovej vývoj novýho Vinnetoua od toho "divočáka" na začátku, kterej se povahově výrazně mění. Brice ho hrál "už dokonalýho", takže u něj nešlo vykreslit nějakej vývoj.

4.) když jsem tu psal, že autorka si neuvědomuje, že když Apači přepadnou Roswell v jedničce Vinnetouvi, že tam zařve taky dost "nevinnejch". A pokud k tomu chcete přistupovat takhle, tak vlastně Shatterhandovo přepadení a snaha o osvobození lidí z Foresterova dolu - tam si taky Shatterhand nějak neuvědomil, že zařvou nevinný civilisti, že?

2 1
možnosti
Foto

Máte karmuR^:-) a raději si to ani nepustím, a ponechám si v hlavě klasickou verzi.

Nevím, jestli to už níže někdo nepsal,ale Ribanna si vzala poručíka Merilla, ne Old Firehanda,ne?:-)

1 0
možnosti
Foto

Ale nečetla jsem Mayovky, pouze viděla filmově zpracované. A do Merilla jsem byla zabouchlá;-D

0 0
možnosti
Foto

Vždycky bude záležet na tom...co se bude porovnávat :) Filmové pojetí májovek tak, jak ho většina mé generace viděla v kinech a dnes existuje jako kolekce DVD, ideou a charaktery hodně odpovídá pozdní idee a charakteru psaných májovek :) Dějově snad krom prvního dílu Vinnetou ... neodpovídá ničemu :) Ale kupříkladu charakter takového Vinnetou, "jestli se nepletu, hihi", prošel neskutečným vývojem...vždy šlo o výjemčného indiána a náčelníka, ale ne vždy byl takový vzdělanec a idealista, jako v pozních dílech...na začátku to byl dost reálný válečník, kosící své nepřátele a skalpy...skalpy taky bral :) Na druhou stranu Old Shatterhand se charakterově moc nevyvíjel...snad jen ve směru, že na začátku to byl neznámý bílý hrdina, postupně se s ním spisovatel ztotožnil...přepisoval své romány i povídky dřívější do nové podoby jak o závod...finance :) Proměny a neproměny charakterů jsou dokonce vnímatelné i tom asi nejznámějším v Česku tří knižním vydání románu Vinnetou...ani jednotný překlad nedokázal odstranit to, že knižně pozdní díly vznikly dříve, než třeba počátky Old Shatterhanda na Západě :) A humor v knihách...záleží na překladu ...hodně záleží na překladu...mám několik překladů stejného románu a některé jsem přečetl jen jednou...nebavily :) Takže charakter "nového Vinnetoua" je velmi podobný charakteru hrdiny prvotnách májových povídek nebo kolportážních románů :) Na Old Shatterhandovi hodně zvýraznili Němci greenhorství se vším všudy...

Rád bych se někdy podíval na věrné filmové zpracování třeba zrovna románu Vinnetou...ale Němcům tenhle počin moc nevyčítám, jiné generaci se může i líbit ...

0 0
možnosti
Foto

Jo...a za mne...nové zpracování Vinnetoua při všech jeho chybách a nedokonalostech, kterých je tam opravdu dost...považuji za výrazně lepší, než většinu filmových májovek, které byly natočeny s P. Brice bez Lex Barker :) Tam, kde učinkovali oba, fungovala mezi nimi skvělá chemie...ve filmech bez Barkera ta chemie chybí...výrazně...filmový Old Surehand je z mého pohledu, při srovnání s úžasným psaným románem, který mám také v různých podobách...strašná břečka :) Horší už jsou jen návraty zestarlého P. Brice v seriálech apod-...Kupodivu filmové májovky z Lex Barkerem z prostředí Orientu, bez P. Brice...mne nijak výrazně neurážejí :)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS