Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To jste ještě neviděli američany nafilmovanou kněžnu Libuši

1 0
možnosti
IK

To si děláte legraci, že ano?!

0 0
možnosti
JC

J61i51r54i 94C65e94e

18. 1. 2017 11:50

A to furt nic není.

Počkejte, až si Sláma s Liškou podají Švejka!

P.S.: Vica Kerekes musí hrát Balouna...

2 0
možnosti
IK

To mi povídejte. Nejhezčí na tom je, že očividně Švejka vůbec nečetli. Ale je jim jasné, že je potřeba ho natočit jinak a lépe.

2 0
možnosti
Foto

Na kterém programu a kdy dávají tohoto nového Vinnetoua?

Nebo, kde se dá případně najít na webu?

Podle článku a diskuse jsem zřejmě o hodně přišel...

0 0
možnosti
IV
RJ

R50a78d73e12k 51J16a51r36o74š

17. 1. 2017 18:31

Každopádně děkuji paní Veronice za inspirativní článek, který mě inspiroval k tomu, abych si doplnil svoji sbírčičku knižních mayovek, takže již zítra se pokochám trilogií Lovci Lidí, Mahdí, V Sudánu, kterážto dílka zatím unikala mé pozornosti a také povídkovým vydáním z r. 1932 "Na Tichém oceánu", kterýžto jsem za velmi slušnou cenu objevil na internetu. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Sorry, dal jsem blbě odkaz - takže ještě jednou: http://gruber.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=581050

:-):-)

0 0
možnosti
Foto

Milá Veroniko, chválím Vás! Nejen zde, ale i jinde: http://blogadmin.idnes.cz/admin/c/581050/preview-page.html

:-)

0 0
možnosti
TK

Ale velká část viny padá na toho "umělce" z ČT, kdo takovouto kravinu navrhl za drahé peníze koupit? Co takhle zveřejnit jeho jméno a pozici v ČT ?!?

0 2
možnosti
TK

Hrozná slátanina! Co by tomu asi řekl Karel May ???????8-o;-ORv

1 0
možnosti
RJ

R83a63d35e56k 14J17a10r36o37š

17. 1. 2017 14:08

To nové filmové zpracování jsem neviděl, takže se táži: Je tam přítomný humor? Humor je zajímavý a většinou opomíjený aspekt, který v sobě drtivá většina knižních mayovek nese. Prostřednictvím postav jako Sam Hawkens, Hobble Frank, Tetka Drollová, Tlustý Jemmy, Hadží Halef Omar,... atd. tam ten humor je vždy přítomný a i tím odlišuje mayovky od běžné dobové dobrodružné produkce.

I ta původní filmová díla ze 60tých let tam ten humor v sobě měla (motýlkář, Sam Hawkens,...). Jestli i ty nové verze, nevím?

0 0
možnosti
Foto

Jo, žertuje tam Vinnetou se Samem, Vinnetou s Nšo-či, prostitutka se Samem, Nšo-či s Old Shatterhandem (když mu ukazuje polonahé Apačky) a vůbec si Vinnetou z bratra utahuje až příliš často, hm... HUMOR tam tedy je.

Ale kde jsou slavné slovní přehmaty Hobble Franka, který tak rád (a blbě) používal cizí slova! Kde je pošťuchování Dicka Hammerdula a Pitta Holberse (když se Dick popral s mmedvídětem a Dick mu zašíval kabát...);-(

2 0
možnosti
VZ

Jednoznačně karma. Pod tohle se klidně podepíšu. Já na to ani nekoukal, ale omladina, která samozřejmě už také dobře zná to původní romantické zpracování, to s postupujícím časem hodnotila takovými výrazy, že jsem musel pohrozit záhlavcem. I s kolegy v práci, kde jsme všichni taťkové děcek v rozpětí cca od 2 do 12 let, jsme se shodli, že to byla neskutečná multikulturní slátanina. Chudák Karel May musí v hrobě rotovat jak turbína.

6 0
možnosti
JS

J89a66n 59S98o50u18k42u98p

17. 1. 2017 22:09

́multikulturní slátanina ́.. nebyl on ten Divoký zápas v podstatě jedna velká multikulturní slátanina i skutečně v realitě?

0 3
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,61
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz