Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ovoce pomatené multikulturní výchovy.

1 0
možnosti
PP

Zkuste si projít s Kara ben Nemsí jeho asijské cesty, třeba dnešní Mosul. I to se zničilo, dnes by vás ta takovou cestu spíše někdo zabil či zavřel. Vše někdo ničí, i mayovské iluze.

0 0
možnosti
Foto

Ovoce působení - řádění absolventů genderových oborů: Svatokrádež

3 0
možnosti
PS

Byla velká šance toto téma natočit znovu s novými možnostmi filmové branže. Bohužel máte pravdu , že šance se promrhala , díky levicově neomarxistickému pojetí . Asi stejně , jako když nový film Sedm statečných je jenom slátaninou propagandy ve stylu korektnosti. V klasické skupina statečných bělochů pomáhá mexické vesnici, nyní je vede černý pistolník, indian, asiat , latinoameričan, samozřejmě emancipocaná žena a hlášky o odborech, kapitalismu ap. Ani jsem se nedodíval. S náčelníkem Apačů je to podobné. Hlavní představitel působí věrohodně , ale Olda šetrný je nerozhodná, zoufalá postava. A děj poplatný situaci v dnešním Německu. Zoufalé.

17 0
možnosti
OM

Knižní mayovky nejsou levicově neomarxistické? Nebo v čem spočívá ta levicovost a neomarxismus?

0 1
možnosti
VV

Taky nechápu ty ambice přepisovat klasiku. Asi tvůrci těch slátanin nejsou schopní vymyslet nic svého, a tak si vypůjčí jména a kousky děje ověřených děl, jinak by si nevrzli.

18 0
možnosti
MP

To máte stejné, jako když Hollywood udělal remake nějakého dobrého italského či francouzského filmu. Málokdy, pokud vůbec, to bylo k lepšímu. Člověk nechápe to kopírování a vykrádání (oni asi spíš kupovali) myšlenek a námětů.

2 0
možnosti
Foto

Bože, můj manžel Vinndy!V Ještě že se toho nedožil...;-(Zvažuji, že za něj podám trestní oznámení na ochranu osobnosti!

0 0
možnosti
Foto

Taky jsem o tom uvažovala. Co? Jaký manžel? Využíváš toho, že jsem vdaná? ;-D

0 0
možnosti
Foto

Mě romantika "Májovek" zcela minula, ale mají můj respekt, této novodobé taškařice jsem při projíždění kanálů dal cca čtvrt hodiny a bylo to zbytečně moc...

4 0
možnosti
MP

Popravdě řečeno, bojím se na to podívat. Proč si ničit iluze a svoje pubertální vzpomínky. Mně stačí, když uslyším ústřední hudební motiv Vinnetua a už taju a odlétám do říše vzpomínek. Jak tak čtu diskuzi, asi nepodlehnu zvědavosti, ta se nevyplácela ani v pohádkách;-)

15 0
možnosti
OM

No, viděl jsem všechny tři a dle mě o nic nepřijdete. Ale musím říct, že jsem si s chutí Vinnetoua znova přečetl, tak aspoň k něčemu je nová minisérie dobrá :-)

0 0
možnosti
RJ

R32a81d84e50k 14J70a84r73o95š

16. 1. 2017 15:36

Možná by nebylo od věci, kdyby se některé z mayovek chopili naši filmaři. Český motiv se objevuje v řadě knížek Karla Maye (nejvíce v knize Vánoce) a mám i podezření, že Klekí Petra byl Čech (aneb jakási "reminiscence" na působení našich moravských bratrů u Mohykánů a dalších indiánských kmenů). A sám Karel May u nás často pobýval, jednal s českými nakladateli a pochvaloval si, jak jsou u nás jeho díla kladně a s nadšením přijímána.

Taková zajímavost - úplně první ilustrované mayovky vyšly právě v Čechách (tehdy ještě v rámci R-U), takže nám patří prvenství ohledně vizuální szránky :-) Až poté, někdy kolem r. 1912 začaly vycházet ilustrované mayovky i v Německu.

2 0
možnosti
Foto

:-) Fakt? A nechtěl by mě někdo jako spoluscénáristu? Na Vinnetouovi bych dělala tělem duší VVV

0 0
možnosti
PK

Přesně tak, i když soudím jen podle prvního dílu, druhý jsem už vzdala.R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 26,22
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz