Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Za mě souhlas, i když to asi schytám, neboť ve zlé předtuše toho, co nás podle upoutávek čeká, jsem se zachovala radikálně a neviděla jsem ani vteřinu. Podle komentářů soudím, že mě tentokrát předtucha nezklamala.:-)

4 0
možnosti
RJ

R63a72d83e73k 59J52a23r56o58š

16. 1. 2017 15:08

Zachoval jsem se stejně. Stačilo vidět fotografie z natáčení...

2 0
možnosti
Foto

Už tomu rozumím,proč tolik křiku,

Autorka viděla ve třech letech film...

Poté ji rodiče četli knihu...

Až potom si ji přečetla sama...

....A teď se diví,že to někdo vidí jinak....

Přeji vám pěkný den....

..........tenCoSeNemuzeDockatDalsiho dilu

0 21
možnosti
Foto

:-) Knihy jsem četla sama, mayovky od sedmi let. Ve třech jsem neuměla písmenka. ;-D Zkuste srovnat příběh prvního dílu nové minisérie s knihou - vyjmenujte mi společné motivy ;-).

3 0
možnosti
JR

J95a87n 69R72i37c59h38t96e97r

16. 1. 2017 14:00

Musím říct, že jsem byl rozhodnut dát filmu šanci. Má snaha byla ovšem marná. Old Shatterhand od začátku vystupuje jako šašek, Vinnetou jako obyčejný řadový divoch (mj. podle knihy byl vyjímečný tím, že nebral skalpy a byl vzdělaný, což jej právě odlišovalo od ostatních!), děj byl úplně jiný a hlavně! V knize se Old Shatterhand NIKDE nepředstavuje jako May!!!

A to už vůbec nemluvím o tom, že v 1. díle se Old Shatterhand zlískal jak čuně, aby se probudil u prostitutky. No comment.

Zajímalo by mě, zda scénárista vůbec četl knihu...

13 1
možnosti
Foto

Drobná opozice - Shatterhand je Karel, Charlie, Šarlí - dá se předpokládat, že příjmením May. To bych jim nebrala.

2 0
možnosti
OH

Bohužel dnešní autoři zní na poklep dutě a tak jim zbývá vykrádat klasiky a nebo alespoň ukrást klasické jméno a nalepit na svůj paskvil.

Určitě bych nebyl tak naštvaný a zklamaný kdyby měl autor odvahu vymyslet jiné jméno, prostě by to byla novodobá kovbojka po kkteré za pár let pes neštěkne.

Leč má dosti omšelá dětská duše pamatuje romantické vidění Karla Maye z knih a prvního zfilmování. Rovněž byla okouzlana starými klasickými kovbojkami ale i Italsko/Americkým Spaghetti western (kdo neviděl vůně cibule či dílka s Budem Spencerem a Terence Hillem o hodně přišel).

To byly filmy s duší a ne tato sociální sonda do života pracovníků NGO pro začlenění pouličních gangů a původních obyvatel.

KARMA

16 1
možnosti
MP

Nejlepší stejně bylo si Mayovky přečíst. Film nikdy nenahradí vlastní fantazii, která se dotváří k psanému textu. Na druhou stranu, dovedete si představit, že by současní tvůrci udělali pouze remake bez vlastní invence? Seriál Sherlock taky nemá s původním dílem nic společného a jakou má sledovanost. Musíme se smířit s tím, že každá generace vidí věci trochu jinak, než ty předchozí a nám nezbývá nic jiného, než je nechat tvořit a v klidu si z DVDéčka pouštět tu naši jedinou správnou a samozřejmě nejlepší verzi Vinnetoua ;-)

4 0
možnosti
Foto

Sherlock od BBC je zasazen do současnosti, ale volně zpracovává Doylovy příběhy a zcela ctí ducha postav - Je Sherlokovitější než většina starších adaptací. Holmes je i v původních příbězích "plně funkční sociopat" :), ujíždí na drogách, případech a Ireně Adlerové. Sherlock je OK.

2 0
možnosti
Foto

A80l96e88š 92P50r18a38g42e36r

16. 1. 2017 13:09

Ano, druhý díl byl opravdu velmi nepovedený.

3 2
možnosti
Foto

I97v97a80n 83M28a26r42e18k

16. 1. 2017 12:51

No , "poučen předchozími nezdary" jsem se na tento výtvor raději nedíval. Ale můžeme se "těšit" jak nám "vytřou zrak" s novou verzí Švejka . RvRvRv

0 0
možnosti
PN

P53e44t23r 31N79ě92m47e44c

16. 1. 2017 13:11

Švejk s Hrušinským taky nebyl prvním Švejkem natočeným u nás. A dnes ho asi každý považuje za toho "správného".

1 0
možnosti
MN

S podobnými dílky (a lá "Winnetou" nebo loňských "Sedm statečných") ukazuje jak současná kinematografie vstoupila do tvorby v duchu a podle vzorů kalených bolševiků z dob té nejrudější propagandy. Eizenštejn by mohl být na své následovníky hrdý.

Současné multi-kulti filmy si nezadají s "veledíly" bolševismu jako: "Deset dní, které otřásly světem, 3 písně o Leninovi, Čtyři z tanku a pes, Okres na Severu, Muž na radnici,,," Jen tak dál, oni se lidé jednou na?erou, jako se stalo za bolševika. ;-€

5 1
možnosti
PN

P77e95t33r 44N85ě67m12e98c

16. 1. 2017 13:07

Sedm statečných dopadlo nad očekávání dobře.

1 5
možnosti
MK

Karma. My, co jsme videli Vinetoua 50x nikdy neprijmeme tyhle slataniny. Už jen ten dabing - V. Ráže a S. Fišera nikdo nenahradí! A P.Brice a l. Barker byli taky jen jedni.

18 1
možnosti
Foto

:-) Já jsem tedy ke vzhledu Brice a Barkera měla drobné výhrady - ale dabing byl skvělý.

3 0
možnosti

M63a84r78e67k 51Š95n90o21b45r

16. 1. 2017 12:14

Myslím si zhruba totéž co Vy. Když se ty nové filmy jmenují téměř stejně, tak k tomu srovnávání prostě dojde. A málokdy v tom srovnání vyjdou "novoty" oproti "klasice" dobře.

5 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,64
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz