Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e16t69r70a 76K87i62š13o85v30á 7975199679

Souhlasím. Zmínila jste Vaculíka, ale podobně se k uměleckému zpracování reality postavila třeba Irena Obermannová v Tajné knize. Někdy se opravdu měří dvojím metrem.

0/0
26.2.2017 18:35
Foto

V80l66a82s54t85a 24F69i41š93r47o55v15á 3127573870463

R^

0/0
23.2.2017 20:44

M59i51c58h37a11l 82S39e26d96m22í59k 3229915166731

Pokud divák vnímal především vykreslení celkové atmosféry a při respektování uměleckého žánru bral s rezervou jednotlivosti i u reálných postav, byl seriál dobrý. Problematické je, jak řadovému divákovi druh žánru i s důsledky sdělit. V USA s šíleně přebujelým právním systémem to mají snad u každého filmu (i výrobku) ošetřeno polopatistickým sdělením; zpětně viděno by něco podobného neškodilo ani u Bohémy. Umělecká sdělení typu fiktivních postav nebo pozměněných názvů filmu každého netrknou.

0/0
22.2.2017 18:19
Foto

P55a41v70e69l 50H36o74l55u17b 1546279679672

Ano souhlas, zkrátka Bohéma není dokumentem! I mě se ztvárnění zejména doby protektorátu s dobou následnou moc líbilo, byť není zrovna být na co hrdý... Pro zamyšlení ztvárněně populární stravitelnou formou seriál podle mého názoru posloužil dobře...

+3/0
22.2.2017 18:10

D23a65v73i39d 73V66l35k 6776485818667

Mně se seriál líbil. Pan Dlouhý byl skvělý a vůbec nemohu říct, že bych měl po jeho shlédnutí panu Štěpánkovi jedno straně za zlé jeho chování i kdyby bylo přesně takové jako v seriálu. Podle mne byl v seriálu představen jako člověk z masa a kostí. Věřím, že pro svoji dceru je dnes neposkvrněným andělem, ale víc věřím na toho člověka. Takže za mě R^ a Vám taky kolegyně.

+4/0
22.2.2017 15:29
Foto

V97á37c65l57a72v 64J57i49n86d73r98a 7720413875476

Na jednu stranu máte recht - to, co se vytýká Bohémě, dalo by se vytýkat jakémukoli historickému románu nebo filmu, v čele třeba s F. L. Věkem.

Na stranu druhou ovšem divák nejde tak hluboko, aby se nad záměrem umělce zamyslel, a na Bohému se podívá skoro jako na hraný dokument. A protože seriál se odehrává relativně nedávno a žije ještě řada blízkých všech těch herců i dalších postav, je docela dobře pochopitelné, když se jich mnohdy citelně dotkne, že jejich domácnost umělec vykresluje nějak divně, podsouvá jejich otcům či matkám všelijaké motivy atd.

Vezměte si, jak vás naprdnul nový německý seriál, který nerespektuje charaktery postav Karla Maye. A teď si představte, že namísto vymyšleného Apače někdo dost svérázně nerespektuje vašeho tatínka, jak se stalo třeba Janě Štěpánkové.

Bylo by opravdu více košer, kdyby tvůrci zaplnili seriál smyšlenými postavami, byť inspirovanými skutečnými osobnostmi. I kdyby smyšlené postavy ty skutečné výrazně připomínaly - člověk by pořád věděl, že to není Burian, ale jenom "takovej jako Burian". Divák by takto s rezervou měl vnímat i Bohému, ale bohužel to asi moc nedělá.

+6/0
22.2.2017 14:12

P19e84t95r50a 81K83i24š70o12v40á 7475299479

Ale to je spíš problém diváka, že se nezamyslí. Nelze vyčítat tvůrcům, že tvořili spíš pro přemýšlivější diváky.

0/0
26.2.2017 18:30

M34a79r94t17i59n 13K70l23í69m26e81k 1529967771792

Kdyby vzniklo "umělecké dílo" nebylo by tolik povyku.Bohužel se nedá říct pro nic.Kdyby postavy neměly reálná jména,možná by to mohlo být nazváno dílem.Kdyby se jednalo o Vašeho otce ze kterého by dílo udělalo kolaboranta a autor řekl,že to vlastně ani tak být nemuselo či nebylo.....to by bylo žalob.

+1/0
22.2.2017 13:01

J93i23ř91í 41Ř51e36z56n50í80k 4962982823835

Zcela určitě filmy o o některých téměř současných herečkách také asi neodpovídají životní realitě.

0/0
22.2.2017 16:01
Foto

O65t63a26k34a44r 19V24a17g77n91e22r 6377274333499

R^

0/0
22.2.2017 12:02
Foto

Š67á24r97k84a 15B43a76y88e48r15o76v20á 2779382239191

R^R^...a k tomu malá glosa - ono vyražení z postele opravdu fikce není! ;-)

+3/0
22.2.2017 11:30

M59a30r85e56k 16V98a56l17i86č62e72k 2251319794140

a Sarce bych veril, pac se v dejaku vyzna!

+3/0
22.2.2017 12:16
Foto

V34e12r17o81n66i98k24a 76V50a88l73í77k29o66v97á 5463777645813

Fakt? ;-DTéměř každý kumštýř má v rodině nějaké košilaté historky. Tyl měl doma dvě sestry ... a jak rádi dudáme :-)

0/0
22.2.2017 14:50

D61a16v40i75d 42V68l67k 6896965528697

No když to řekne Šárka Bayerová, tak tomu věřímR^

0/0
22.2.2017 15:30

L60e66o67n11a 52B18l70a56h56o19v45á 5530449679413

Také jsem to četla, tuším, že to bylo v autobiografii Otakara Vávry Podivný život režiséra. O vzniku Barrandova, tamním dění za války i po roce 1945 se zmiňuje i Václav M. Havel (otec bývalého prezidenta) ve svých Vzpomínkách.

Bohémě se věnovala i pondělní Jasná řeč Josefa Chuchmy na Artu, i tam zazněly zajímavé informace zejména o V. Burianovi.

Burianův smutný osud si občas připomenu, když zajdu k jeho vile v Kadeřavkovské ulici. U části pozemku jeho bývalé zahrady, té s tenisovým kurtem, je v katastru nemovitostí dodnes jako vlastník uvedený Vlasta Burian. To jsou paradoxy!

0/0
22.2.2017 15:36
Foto

L30i37b49o88r 26V93y60k48o27u96p92i35l 9736235989197

Píše to Vávra, ale podle něj v českém filmu spal každý s každým bez ohledu na pohlaví.

0/0
28.2.2017 9:23

M34a79r38t17i19n 27I24r89e75i31n 5170722260612

Bohéma je především umělecké dílo, ne dokument. Podobně jako České století. U takové Babičky od Boženy Němcové taky nikdo neprská, že nedodržuje pravdivou historii.

+3/0
22.2.2017 11:23

J94a18r11o47s39l49a18v 35N75á10p28r50s14t58e81k 6955436

A přitom se Božena Němcová dopustila takové necitlivosti hraničící s krutostí, že Viktorku ve svém díle nechala zemřít v mladém věku. Skutečná Viktorka se dožila 76 let a Boženu Němcovou přežila.

https://www.cervenykostelec.cz/pametihodnosti/viktorcin-hrob

0/0
22.2.2017 13:22
Foto

L57i10b29o29r 64V39y34k20o20u35p97i50l 9726525759117

Jenže máme třetinu diváků, kteří dodnes věří, že by jim zesnulý Chudík dokázal operovat koleno. A ti budou věřit úplně všemu, on jim to bulvár ještě dovysvětlí a neštěstí je hotovo. Už jsem si v masně vyslechl, že paní netušila, že Marvan byl takovej (výraz pro toaletu). Odteďka se ani děcka nebudou koukat na Hříšné lidi a kazety už vyhodila. A v Bille jsem si vyslechl, že kolabovali stejně všichni. Skutečně "kolabovali" ne "kolaborovali".

0/0
28.2.2017 9:28

O44l97d27ř71i74c68h 69S17c97h14n37a87b68l 4223647180785

Myslím, že jste výstižně napsala o co v Bohémě šlo. Ukázat lidem prostředí ale hlavně atmosféru protektorátu a nástupu komunistů. Vím, že mladým lidem to je nepochopitelné, ale kdo to prožil a je jedno na jaké úrovni, ten ví jaké těžké bylo rozhodování udržet si důstojnost a vyhnout se likvidaci a to doslova životní.

+6/0
22.2.2017 10:29
Foto

V87e59r72o95n42i40k78a 76V36a29l23í20k83o13v57á 5523497685603

:-) Děkuji. A to právě musíme hlídat - aby se nějaká podobná mrcha nevrátila.

0/0
22.2.2017 14:52

J63i33ř67í 87Ř40e21z31n59í11k 4452512963705

A dnes to neplatí ještě ve větší míře? A proč tolik lidí bere antidepresiva?

0/0
22.2.2017 16:02
Foto

V88e71r84o91n13i14k12a 66V47a94l48í48k55o96v23á 5113797455283

Vždyť říkám, že se to musí hlídat. Proto tolik oceňuji Bohému - že nám ty totalitní praktiky, měkké i tvrdé, pěkně ukázala ...

+1/0
22.2.2017 16:59

M53a13r53e54k 29V71a41l84i20č79e77k 2401839324520

z kazdyho dila si lidi berou ruzne "veci" - ponauceni, radost nebo i vztek. a myslim, ze prave podobne emoce ma opravdu dobra prace - a je jedno, jestli spisovatele, filmare, zpevaka nebo malire - vzbuzovat. nudna prace, jakakoliv, nebýva komentovana, protoze k tomu nezadava duvod.

0/0
22.2.2017 10:17
Foto

V30e22r27o64n49i45k66a 93V26a38l28í48k83o23v17á 5583307985333

Souhlasím. A Bohéma emoce opravdu vzbudila:-)

+1/0
22.2.2017 10:18

M52a66r45e27k 64V30a70l28i90č86e69k 2631639264120

za me musim priznat, ze jsem nemel to samy "trnuti" pri cekani na dalsi dil, jako treba u Mamonu, Rapla, Tajnych zivotu nebo Pustiny - neporovnavam temata serialu, jen to moje "trnuti" pri cekani na dalsi dily serialu

0/0
22.2.2017 12:15
Foto

V11e82r25o95n81i85k19a 37V26a11l32í57k71o13v30á 5563417595783

Ja jsem temtokrát "trnutí" měla. :-)

0/0
22.2.2017 14:47
Foto

Z85u84z94a62n44a 77Z26a74j17í56c73o64v32á 4802464156750

R^

0/0
22.2.2017 10:07
Foto

V15e12r50o66n56i17k10a 63V96a22l56í86k65o22v32á 5133467265913

Děkuji.

0/0
22.2.2017 10:08
Foto

I16v29a79n27a 64D20i12a79n51o45v98á 8758340979543

R^

0/0
22.2.2017 10:05
Foto

V50e38r19o22n38i76k93a 98V46a65l69í87k50o43v50á 5603857645543

Díky ;-)

0/0
22.2.2017 10:08

R98a56d35e84k 85K55a54r37a58s 7274977466319

Kdyby se skutečně vše točilo podle skutečnosti a ne nějakých idealizací, to by byl panečku poprask.;-D

+1/0
22.2.2017 10:05

J88i21ř70í 93Ř93e33z87n24í22k 4292422613945

Základním problémem Bohémy je její tendence ukázat za každou cenu, obětujíc dokonce jak historickou, tak uměleckou pravdu, jaké poměry zde vládly v 50. letech atd, a dokonce optikou 21. srpna 1968, čímž se vytrhávají jednotlivosti z kontextu, v nejlepším případě se z blech dělají slony.

Ukáži na příkladu, tvrdí se např. běžně, že Karel Čapek na tvrdém indexu, ale neuvádí se současně, že po republice jezdili herci s pásmem o Karlovi Čapkovi pod hlavičkou Společnosti bratří Čapků. Atd. Atp.

0/−2
22.2.2017 9:54

B32o60h46u11m84i23l 21M79i98c97h25a53l 3325664835491

To, že vám, komunistům, něco ideologicky závadného uniklo a nestihli jste to dost rychle zatrhnout, není pro váš režim ani v nejmenším omluvou.

0/0
22.2.2017 10:21

J45a81r48o28s47l97a39v 71N56á65p61r76s39t86e36k 6915326

Ale blbost. Nás ve škole v sedmdesátých letech učili, že přehnaně iniciativní čeští komunisté dali dílo Karla Čapka na Index a byl tam do té doby, než těm soudruhům někdo prozradil, že v Sovětském svazu vyšel souborně ve velkém nákladu. A najednou už se zase směl a nejen směl, byl ve školních čítankách.

+3/0
22.2.2017 12:08
Foto

V89e32r92o89n57i41k83a 35V50a89l23í55k49o70v66á 5143747755473

:-) Jo, tuhle informaci mám také.

0/0
22.2.2017 14:53
Foto

M42i56r33k31a 73P53a29n60t44l50í22k70o32v30á 2423434891583

Já bych to až tolik nepitvala, něco je chtít - a něco dokázat. Mně na Bohémě vadila nedostatečná rozpoznatelnost hereckých osobností, nepřesnosti historické, a zbytečné zdůrazňování různých pikanterií (zejména postelových) Takové věci mě nezajímají ani u běžných lidí - nebo u dnes tzv, celebrit, natož u těch osobností, co už nežijí a nemohou se tomu bránit. (Bulvár). Nikoho nesoudím, všichni jsme lidé (chybující). Podle mne seriál nebyl ani dokument, ani zpracování románové. Prvnímu chyběla pravdivá historické fakta, druhému větší kompoziční sevřenost a dramatičnost. (Tak něco nedotažené - napůl).

:-/Rv

+1/0
22.2.2017 15:36

J86i49ř63í 92Ř95e18z26n26í16k 4932942713645

A o čem to svědčí? Tehdy jako dnes platí, že se snadněji něco prosazuje v Česku s odkazem na to, že už to v cizině, tehdy sovětské, dnes amícké, je už zavedeno. Třeba genderová studia, boloňská deklarace, zákony z EU. I když to může být hloupost na kvadrát.

+1/0
22.2.2017 15:59

J20i87ř97í 89Ř43e97z70n26í13k 4222332893105

Až na to, že Společnost bratří Čapků vedl agent StB, tak máte pravdu.

Život byl přece jenom barvitější, než se nám Bohema snaží namluvit. Byly založeny nové vysoké školy, probíhala rozsáhlá urbanizace.

Prostě ta společnost šla doleva, mimochodem v r. 1947 ve své přednášce americký soudce Jackson v Norimberku konstatoval, že celá Evropa včetně GB směřuje k sovětské formě vlády.

Měl jsem možnost zkoumat materiály StB o jednom velmi levicově zaměřeném Amíkovi,který se těsně před Únorem 1948 emigroval do Československa. A materiály StB ho vyhodnotily jako pravičáka.

0/0
22.2.2017 15:37

D77a51v32i29d 38V32l23k 6266875968387

V podstatě seriál ukázal ,že komunisti byli stejná verbež, jak náckové.

+1/0
22.2.2017 15:32

J49i59ř24í 15Ř57e46z34n65í71k 4852112823345

Ale tak nějak příliš křečovitě. A mimochodem, komunisté snad vojensky dobýváli Západ?

0/0
22.2.2017 15:41

D40a97v44i29d 42V83l37k 6406125948407

Teď si děláte srandu, že? Já byl ještě za socíku na vojně .

0/0
22.2.2017 15:52

J73i92ř86í 64Ř71e58z48n31í89k 4692492833835

A trávil jste tu vojnu někde dobýváním NSR?

+1/0
22.2.2017 16:04

M65i67c66h86a67l 28S24e75d68m97í87k 3409875936821

Mezi válkami jsme byli součástí toho, čemu se po 2.SV říkalo Západ. Kam vstoupila noha ruského vojáka v druhé světové, (s malými výjimkami) zahrnul Stalin do své sféry vlivu a pak nastolil komunistický režim za pomoci místních kolaborantů.

0/0
22.2.2017 18:03

J14i69ř97í 46Ř63e83z40n63í59k 4682932223465

To chcete říci, že do roku 1938 jsme byli součástí Německa? V jistém smyslu máte pravdu, většina vývozu i dovozu šla přes Německo a téměř veškerý poštovní a telefonní styk.

0/0
22.2.2017 18:36



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.