Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Paní Svobodová,

děkuji za názor, také si myslím, že v nynějších podmínkách originální a nápaditý test vziknout nemůže. Vzorové práce z CERMATu jsou důkazem přeceňování formální stránky textu... ne, že by nebyla důležitá, ale vždy jsem si myslela, že má člověk psát a mluvit, když má co říct a dává to smysl .-)

2 0
možnosti

Ano, kdysi jsme oceňovali originalitu, nápaditost, celkovou úroveň vyjadřování...Ale to studenti psali čisté 4 hodiny a odevzdali 3-4 stránky. Myslím, že podle kritérií nové maturity prostě nemůže vzniknout mimořádný text - nečetla jsem takový, a ani "vzorové" práce CERMATu takové nejsou.

1 0
možnosti

Přál bych Vám vidět slohové práce z "horších" středních škol nebo z učňáků.

Tady nejde o vznik žádných mimořádných textů - pisatelům stěží stačí síly na jakýkoli text, který bude dávat smysl a bude obsahovat příčetné množství chyb.

1 0
možnosti

Celoživotně mi vrtá hlavou - Maturity, Státnice ... K čemu jsou, pak ty jednotlivé zkoušky ? Existuje možnost, aby pak - "Náhlý, zcela anonymní žák přišel a ty zkoušky úspěšně složil" ? Jde o to, že student se přece nějak projevoval 4 - 5 - 6 roků ... Podobně význam rozboru větného a poviná četba Babičky od BN. Akcent na šetrnost jistě, ale jinak prorůstání šlechty s poddanými !? Jsem poměrně sečtělý - Cermat bych přesto, absolutně nedal ... :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,04
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz