Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e17t55r 14S56k31á44c13e47l 6934599959

Všeobecnéporušení světa se začíná hned v kořenech...“ »J.A.Komenský.

Proč po roce 1990 se školství neubírá směrem, který naznačil náš velikán přes vzdělávání?

0/0
26.4.2017 19:27

K30a19r92e83l 92S22t13r49ž21a77n29o16v82s55k29ý 1808565935

Prošel jsem socialistickým školstvím a školstvím 90. let, zažil biflování, státní osnovy, státní přijímací zkoušky, hledal jsem metonymie a volil správné komunikační strategie. A kupodivu to na mě žádné negativní vlivy nezanechalo, v současné době se na pracovním trhu uplatňuji velmi slušně a naprostou většinu současných absolventů VŠ, kteří prošli všemi těmi waldorfy, datony atd. strčím s přehledem do kapsy. Než oni něco najdou na googlu, mám práci hotovou.

+2/0
23.4.2017 17:12
Foto

M65i16c53h52a81e59l 45L97ö76f31f42e49l68m12a68n20n 7428888117550

Všechny státní školy vychovávají malé občánky k tomu, aby z nich byly ovce které umí jenom tolik, aby byli schopny zvládnout práci a administrativu s ní spojenou, ale hlavně je vychovávají k tomu, že je to tak v pořádku. Pokud malý občánek vybočí z řady, je státním zaměstnancem ihned potrestán a zahnán zpátky do stáda.

Zde je instruktážní video: https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U

+5/0
23.4.2017 15:12

P35a53v37e85l 96S58l87a48d30o10v11n62í56k 6537383527516

Já si myslím, že je vhodné, aby žáci a studenti museli prokázat jakousi znalost. Za posledních 20 let se velmi ve školství rozmohlo, že zkoušky a tituly se některým jedincům dávali jen za občasnou účast , známosti rodičů a platby. A teď se nám to v ekonomice i řízení státu začíná nepříjemně vracet, když se takoví lidé dostanou k moci.

+2/0
23.4.2017 14:13

J77a36n 42M48a93j44e81r 9163709198261

Znalost, ale i její použití. Znalost je na nic, pokud ji nedokážete použít a využít. :-/

0/0
23.4.2017 19:51

D46á71š22a 40S78t10á68r22k77o67v54á 5331710958

Přivší úctě, paní autorko, to je přeci normální, že pedagog připravujesvé studenty na kokrétní formu příslušné zkoušky. Tak jsme se všichniřidiči připravovali k získání řidičského průkazu studováním"křižovatek" a vyhlášky formou testů. Stejně i já připravuji svéstudenty na všechny části (psaní, mluvení, porozumění psaného a mluveného textu) konkrétní zkoušky (učím angličtinu). Mám doma tři čerstvévysokoškoláky, tedy potažmo i úspěšné maturanty. Příprava, kterou popisujete,negativně nepoznamenala ani výsledek jejich zkoušky, ani jejich vztah k češtinějako takové (totéž platí i o ostatních předmětech a zkouškách z nich).Každopádně nejsou ani jeden stádním typem, stejně jako většina jejich spolužákůči mých studentů. A tak si dovoluji polemizovat jak s Vámi, tak s paníŠichtařovou. To, že vyučující/rodiče dohlíží na to, aby si jejich děti/studenti osvojili dovednosti a znalosti v rámci nastolených norem a forem a maturitní zkouškou tuto svou znalost prokázali, nečiní stádo ani zdětí/studentů, ani z rodičů/vyučujících, ani z vás/nás pedagogů. Alespoň já si toto označení pro osoby ve svém širokém okolí rázně vyprošuji.

+4/−4
23.4.2017 11:48

I77v76a29n 78M92i24n73á25ř 7682644617681

Nějak nechápu, z jakého důvodu spojujete slova dohromady. Zpočátku jsem se domníval, že jde o pouhý, tolerovatelnýný překlep. Zřejmě však trpíte jakousi gramatickou úchylkou. Smutné na této skutečnosti je, že jak podotýkáte - jste pedagožka.

+1/−2
23.4.2017 12:19

D17á40š18a 54S78t35á48r70k12o57v87á 5701830558

Omlouvám se. Jde o několikerý překlep, text jsem několikrát opravovala a dočasně si ho uložila ve wordu a snad došlo ke spojování slov tímto a tím, že jsem po několikeré opravě nedostatečný odklep zkrátka neviděla. Navíc jsem neměla čas na jeho finální úpravu, můj 2letý syn mi text předčasně odeslal. Jsem lektorka s pedagogickou nástavbou. Nicméně se přiznám, že jsem se soustředila více na srozumitelnost obsahu mého sdělení, nežli na jeho formu.

0/0
23.4.2017 12:50

J83o25s73e82f 32N13o69ž51i26č67k61a 5365771939526

K tomu spojování slov zde při zkopírování textu občas dochází - nestalo se to jenom Vám.

+2/0
23.4.2017 13:23

D31á13š57a 77S20t91á37r14k33o88v29á 5831100938

děkuji :-)

0/0
23.4.2017 13:51
Foto

J29a88n58a 94M46a39j57o50v84á 4415572976653

Ono se to stává, když se text připravuje ve wordu, všimla jsem si toho už mockrát - nějak se ty systémy občas hádají. Nepovažovala bych to za "smrtelný" hřích, Ivane.

Diskuse jsou prostě diskuse :-)

0/0
23.4.2017 15:05

J23a49n 91R51á57ž 1549283804540

Napište něco do prázdného dokumentu Wordu a překopírujte ten text sem. A dosáhnete osvícení, že spojení slov při tomto úkonu je naprosto standardním úkazem

0/0
28.4.2017 14:00

J39a91n 72M62a56j21e50r 9933139298691

Stejně i já připravuji své studenty na všechny části (psaní, mluvení, porozumění psaného a mluveného textu) konkrétní zkoušky (učím angličtinu).

>> Pokud bude psaní angličtiny v blankeversu a jambickém pentametru, mluvení o Králi Alfredovi a Pádu Ninive, porozumění psaného a mluveného textu v shakespearovské angličtině, tak odpovíte stejně ? Odpovíte "je přeci normální, že pedagog připravuje své studenty na konkrétní formu příslušné zkoušky".

0/0
23.4.2017 19:46
Foto

J56a96n 78R13ý41z40n63a93r 4791276253290

V zásadě máte pravdu, aniž byste se dotkla příčiny.

Celá třetina mého blogu poukazuje na fatální chyby v celé humanitní vědě a naprostou prohnilost současného univerzitního systému.

Co jiného pak můžete očekávat ... např. ve vámi popisované oblasti?

+1/0
23.4.2017 0:18
Foto

M22a36r24i63e 40J46a71n38d81o23v73á 8581663325826

Jak tak sleduji ty diskuse o školství a Cermatu, tak se mi zdá, že Cermat je něco jako stravenkové firmy: Šlo by to v pohodě i bez nich, ale ony by si nevydělaly. :-)

+16/−1
22.4.2017 22:01
Foto

F82r45a10n90t38i38š38e18k 26K69š88í20r 2269896345

Ano stravenky to je ukázková etatistická pitomost.

+2/0
22.4.2017 23:41
Foto

H10a36n23a 71V59l36k41o56v20á 9565404902864

Inu, zvolila jste si diskutované (karmické) téma již podruhé během 48 hodin. A taktéž vycházíte z diskusí pod články. Nicméně pořád nechápu to něco nového co přinesl tento článek oproti vašemu předcházejícímu....

V tom, že tajuplné hodnocení Cermatem je zvláštní se s vámi shodnu.

A dál?

+3/−5
22.4.2017 21:21

V43i32k30t46o18r 57Š79e57d78i36v86ý 8906831280976

Tajuplné hodnocení? Na hodnocení testu není nic tajuplného. A hodnocení písemné práce - máte snad pocit, že zcela subjektivní a naprosto vzájemně nesrovnatelné hodnocení učitelů na školách je méně "tajuplné"?

+2/−1
22.4.2017 23:06
Foto

H93a50n35a 54V47l57k22o47v44á 9935714562514

Ano. Pokud si přečtete předchozí článek autorky zjistíte, že Cermat hodnotí, ale nedodá opravené práce k náhledu, takže studenti se nedozví kde udělali chybu.

0/0
23.4.2017 15:12
Foto

D88a88l43i96b47o50r 74B92a49r52t12o68š 5204750307989

cermat je jen průtokáč na peníze....

+2/0
23.4.2017 16:44

J36a79n 75M17a43j62e68r 9313859528391

Máte pravdu, přezkoumatelnost rozhodnutí je přece základ... :-/

0/0
23.4.2017 19:49
Foto

M30a83r84i51e 45J10a38n68d89o91v88á 8531433525146

Možná, kdybyste nebyla tak nesmyslně agresivní vůči ženám, které si dovolily napsat svůj názor (navíc odlišný od toho vašeho nebo Páně Nožičkova), tak by vám možná došlo, že to byla reakce na článek pana Nožičky a dalších, takže žádné honění karmy. Navíc paní Valíková je jako učitelka ČJL určitě v tomto směru kompetentnější než vy, bez ohledu na to, zda s ní souhlasím nebo ne, a bez ohledu na to, že vy se také považujete za učitelku.

+2/−3
23.4.2017 7:15

J53o97s33e85f 37N80o90ž47i17č24k95a 5485171359306

Je otázkou, jestli vy pro změnu často nejste zbytečně agresivní vůči paní Vlkové a vůči téměř každému, jehož názor např. na Zemana je odlišný než ten váš. :-/

A jinak - máte nejspíš pravdu, že k napsaní tohoto blogu paní Valíkovou vyprovokoval můj včerejší blog. Ovšem samotný obsah reaguje především na paní Šichtařovou a i sama paní Valíková v blogu mluví pouze o "doplnění zdejší oblíbené bloggerky." :-)

+2/0
23.4.2017 8:29
Foto

V22e21r93o20n54i18k63a 11V65a68l80í16k40o17v47á 5363427635383

Pane kolego, omlouvám se, samozřejmě jste mě inspiroval. Musela jsem uklidit, uvařit, pak jsem sedla k počítači. Pěkný duel :-). Tak zase příště.

0/0
23.4.2017 12:41

J19o70s97e98f 25N58o38ž46i77č36k49a 5605311439696

OK, já se tomu nebráním. :-)

+1/0
23.4.2017 13:25
Foto

V79e76r58o32n97i95k88a 96V66a27l55í73k60o40v69á 5863637835773

:-)

+1/0
23.4.2017 13:32
Foto

M25a59r24i22e 78J61a25n71d85o73v26á 8171593725706

jistě, paní Vlková naprosto zbytešně napadla autorku, že si nahání karmu, ale špatná jsem ta já, protože nemám ráda Zemana ;-D

+1/0
23.4.2017 19:02

K37a69r76e19l 65B42o29č72e40k 9810683834779

Je to chudák, ale má praxi ;-D

0/0
23.4.2017 19:56

V15i18k49t84o75r 52Š27e19d64i64v78ý 8696811330136

Pohled učitele na problematiku "státních" zkoušek je nutně zaujatý.

Na jedné straně jsou tu školy, které opravdu vybírají žáky při přijímačkách, hodnotí je v průběhu studia a ani maturita není jen formalita. Pro učitele na takové škole znamenají přijímačky nebo maturity organizované státem jen práci navíc.

Na druhé straně jsou školy, které vezmou doslova kohokoli, dokud nemají naplněné třídy, během následujících čtyř let si dávají pozor, aby nebyli nuceni žáka vyhodit a na závěr "se to nějak zařídí", aby bylo možné vystavit maturitní vysvědčení. Pro učitele z takové školy znamená samozřejmě jakákoli zkouška, jejíž průběh a výsledek může ovlivnit jen v omezené míře, vážné ohrožení, leckdy i existenční.

;-(

A chtějte pak od učitelů objektivní pohled.

+2/0
23.4.2017 10:12
Foto

H32a50n19a 95V11l88k13o98v19á 9535284452954

;-DPaní Jandová, já se nepovažuji za učitelku. Já jsem naprosto spokojená plavecká trenérka a vlastním plaveckou školu, s učitelkami spolupracuji a proto jich mnoho (i jejich názory) znám.

Nicméně se jedná o děti na prvním stupni a diskuse s paní Valíkovou se odvíjejí od jiného základu - totiž maturity mé a nedávné maturity mé dcery.

Ovšem chápu, že ve své domácí bublině si budete bublat nadále to samé...;-)

0/0
23.4.2017 15:20
Foto

F85r83a39n20t77i47š65e77k 34K40š41í16r 2549606715

Je to tak jak píšete, včetně toho závěru.

Co člověk to jiný názor na to jak by se naše děti měly vzdělávat. Proto by měla existovat svoboda učení, kde by mezi sebou soutěžily různé druhy a systémy vzdělávání.

Proč tedy stát brání iniciativám lidí, kteří chtějí své děti vzdělávat jinak? Není to dané tím, že by ztratil kontrolu nad těmito lidmi?

+4/−1
22.4.2017 20:23

D14a96v49i82d 18P25e49š88e71k 3713821878120

myslim, ze nejde ani tak o kontrolu spis, aby ti "alternativne" vzdelani lide potom nechodili po ulici v brneni... aby pusobili alespon trochu "normalne";-D

+1/0
22.4.2017 23:24
Foto

F18r39a41n56t17i31š33e80k 35K68š91í44r 2679356975

Nesmíte hodnotit lidi podle toho co byste dělal vy, kdyby vám nevtloukli do hlavy to co tam dnes máte. ;-D

0/0
22.4.2017 23:31
Foto

D20a77l88i55b37o40r 93B21a14r45t36o79š 5454930667479

ani vy ne

0/0
23.4.2017 16:43
Foto

F94r59a62n68t93i97š83e98k 33K37š89í78r 2389576485

To je přesně to co hájím a tak to nemohu ani dělat. Vy jste zase vedle jak ta jedle. ;-D Jinak já na rozdíl od toho pána nemám žádný problém s tím, když někdo bude chodit v něčem co se jemu zdá divné.

0/0
23.4.2017 19:49

E50v88ž50e78n 93C81h36r59a70p23e27k 3371211793504

Iniciativa ale muze byt OK Nebo taky ne. Dokazi si predstavit rodice, co Bude ucit dite pouze rikanky. On ale pravopis, zakladni znalost evropske literatury jsou take nutne.

0/0
23.4.2017 16:03
Foto

V86e67r30o95n84i14k66a 14V21a92l89í31k10o50v24á 5823557965853

V tom s Vámi naprosto souhlasím. Předevčírem jsem hovořila se studentem učitelství ČJL na Pedagogické fakultě UK a ptala se ho, jak probírají světovou literaturu. Prý mají DVA semináře a čtou vybrané autory. Hm. Jak za komouše, to jsme měli jeden seminář... Na FF UK to asi nebude o mnoho lepší. Čímž odpovídám i panu Rýznarovi - ano, problém začíná na VŠ.

0/0
23.4.2017 16:21
Foto

H90a93n25a 72V65l67k98o90v54á 9755704712294

A kdy to podle vás bylo lepší?

Mne v letech 1985 - 1989 učila profesorka (skutečná profesorka) Marková, která z politických a náboženských důvodů nesměla vyučovat na VŠ. S největší pravděpodobností by bez zákazu učila na fildě... To, co jsme probírali s ní neviděla moje loni maturující dcera ani z rychlíku. Nicméně se jedná o celé dějiny, ne pouze o moderní literaturu tak jak to vidíte vy...

0/0
23.4.2017 16:49
Foto

V82e49r13o21n17i60k63a 45V32a46l66í10k91o15v58á 5303977445803

Paní Vlková, učím dějiny literatury, pokud smím, učím moderní literaturu, pravopis, metonymie a metafory - prostě vše, co musím. Klikněte si na můj Literární seminář (na blogu pod více) - procházím se studenty literaturu od antiky po současnost Jde o poměr - nejvíce je zajímá, logicky, moderní literatura. Chápu, že někoho vzrušuje ČNO (obrození), ale pro uplatnění ve světě je důležitější znát Shakespeara, Goetha, Tolkiena, Irvinga... atd.

Literární seminář pro oktávy Pěkný den.

+1/0
23.4.2017 17:20
Foto

D24a92l58i91b70o93r 64B38a84r22t21o37š 5494310697479

Pokud jsem vám dobře rozuměl, tak musím říci, že nejste schopna rozlišit dva pojmy a to zkouška a její obsah..........

takže podle mne je to takto....

zkoušky být musí, ale aby mohly být je nutné udělat několik dalších kroků a to

1) změnit financování škol, tak aby školy nebyly nuceny naplňovat stavy na maximum, aby ředitel měl dost peněz na výplaty.....

2) obsah zkoušek z literatury..je velmi obtížná věc....ani dnešní superznalci neznají veškerou světovou a naši literaturu...to prostě nejde....a tak je nutné stanovit, co MY DOSPĚLÍ CHCEME aby naše ratolesti bezpodmínečně znali z literatury naší a i té světové.....a musí se udělat výběr. jak starých klasiků tak i moderních autorů a DOHROMADY TOHO NESMÍ BÝT NENAUČITELNÁ KVANTA.... a to je problém....je ale možné nastavit laťku pěkně vysoko, a ať se mládež snaží....

ve starých předkomuinsitických gymnáziích byla i latina i řečtina...já už měl jen latinu a mizerné kantory na latinu...

A rozhodně bych ponechjal latinu ..přinejmenším jako slovní zásobu pro obrovské množství jiných ještě živých jazyků......

+2/−2
22.4.2017 20:01

V60i47k13t75o94r 42Š50e67d57i57v71ý 8726611490706

1) změna financování ale musí být taková, aby škola vykazující špatné výsledky neměla na výplaty a musela skončit

+1/0
22.4.2017 21:10
Foto

D55a41l89i57b36o33r 56B41a26r51t31o77š 5324200187279

no jo v podstatě dobrý nápad...ale pak musíte zajistit aby děti v této škole měly i dost dobré IQ a aby bylo jasné, že vina jen jen a jen na škole..tedy na řediteli a učitelích....a jak tohle dokážete mi není jasné......

Ale vysvětlete mi, jak byste prokázal vinu škole....když nebudete zkoumat kvalitu dětí....

učení je totiž něco jiného než oprava karburátoru nebo brzd.....jde totiž o spolupráci dvou...tedy vysílače a přijímače.....učitele a žáka..a když učitel vysílá to nejlepší co na svět existuje...a žák je to nejhorší co na světě existuje...tak máte velmi jasný výsledek..bude velmi špatný..ale nebude to vina učitele................

tak a teď mi nabízejte řešení.....poslouchám

A i kdyby to byla pravda.....jak pak zajistíte dopravu dětí do vzdálené školy....budete jim platit cestu? a náhradu za ztracený čas cestováním? a co když nejbližší škola bude až 30 km daleko?

+1/−1
22.4.2017 21:19

V78i31k66t97o81r 94Š68e85d80i52v90ý 8446221320916

Škola přece organizuje přijímačky a může si tedy vybrat, koho bude vzdělávat. Pokud se při přijímačkách splete, může žáka vyhodit během studia...

Vždy je to tedy "vina" školy.

:-/

Já vím, stav je jiný. Nabere se cokoli, stát čtyři roky platí, pak se naostří tužky, aby se ta maturita nějak udělala - a máme tu dalšího funkčně negramotného zájemce o studium na VŠ.

+2/0
22.4.2017 21:57
Foto

D75a45l51i64b95o59r 72B43a24r13t16o85š 5334720647279

přesně tak......už si celkem rozumíme.......i když na ZDŠ se přijímačky nedělají.... tam by to nefungovalo......ale na dalších školách by již celkem mohlo...někdy možná v budoucnu....doufejme.....

+1/0
22.4.2017 22:15

M56a48r40t92i50n 94R51a87m 9601724131752

Latina! Super! Díky 3 letům studia latiny na gymplu jsem neměl problém s pochopením různých​ ( v češtině neexistujících) časů v dalších jazycích, které jsem se později učil.

+1/0
23.4.2017 11:24
Foto

D82a42l21i28b93o59r 54B42a79r55t22o66š 5154870527939

protože latina je jistým základem pro všechny okolní jazyky....i když je možné vysvětlovat gramatiku na jiných jazycích. i živých jako je AJ...ale slovní zásoba nejde vysvětlit....ta se musí znát....ale pokud vám pomohla je to v naprostém pořádku

0/0
23.4.2017 11:30

M75a19r44t22i25n 34R43a94m 9811384501802

No právě anglickou gramatiku jsem díky latině pochopil! A slovní zásobu a tzv. fráze a ustálená spojení, jak správně píšete, holt nadrtil do hlavy ;-D

0/0
23.4.2017 12:04
Foto

D92a62l14i33b55o95r 59B80a90r86t91o73š 5274320477119

tak to mi prosím vysvětlete...kde a jaké jste tam našel souvislosti...díky.

0/0
23.4.2017 12:36

M36a73r86t62i51n 56R22a50m 9371904591582

Např. časy. Imperfectum, Plusquamperfectum

0/0
23.4.2017 14:52
Foto

D98a26l46i64b18o73r 48B27a50r88t20o18š 5374700127889

no ale AJ má svůj vlastní systém...protože vámi jmenované časy má i němčina...já jsem nechtěl abyste něco vyjmenoval ale abyste vysvětlil jak je to provázané....a to se vám tedy skutečně nepovedlo.....

0/0
23.4.2017 14:57



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.