Děkujeme za pochopení.
P65e42t39r 72S61k10á17c75e41l
Všeobecnéporušení světa se začíná hned v kořenech...“ »J.A.Komenský.
Proč po roce 1990 se školství neubírá směrem, který naznačil náš velikán přes vzdělávání?
K44a58r60e23l 59S39t91r46ž34a92n71o27v88s63k23ý
Prošel jsem socialistickým školstvím a školstvím 90. let, zažil biflování, státní osnovy, státní přijímací zkoušky, hledal jsem metonymie a volil správné komunikační strategie. A kupodivu to na mě žádné negativní vlivy nezanechalo, v současné době se na pracovním trhu uplatňuji velmi slušně a naprostou většinu současných absolventů VŠ, kteří prošli všemi těmi waldorfy, datony atd. strčím s přehledem do kapsy. Než oni něco najdou na googlu, mám práci hotovou.
M81i46c16h50a29e15l 29L77ö93f17f25e92l82m43a16n17n
Všechny státní školy vychovávají malé občánky k tomu, aby z nich byly ovce které umí jenom tolik, aby byli schopny zvládnout práci a administrativu s ní spojenou, ale hlavně je vychovávají k tomu, že je to tak v pořádku. Pokud malý občánek vybočí z řady, je státním zaměstnancem ihned potrestán a zahnán zpátky do stáda.
Zde je instruktážní video: https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U
P43a50v55e92l 38S82l24a39d67o82v77n37í13k
Já si myslím, že je vhodné, aby žáci a studenti museli prokázat jakousi znalost. Za posledních 20 let se velmi ve školství rozmohlo, že zkoušky a tituly se některým jedincům dávali jen za občasnou účast , známosti rodičů a platby. A teď se nám to v ekonomice i řízení státu začíná nepříjemně vracet, když se takoví lidé dostanou k moci.
J49a21n 76M78a26j89e24r
Znalost, ale i její použití. Znalost je na nic, pokud ji nedokážete použít a využít.
D93á66š55a 36S24t79á65r16k43o46v19á
Přivší úctě, paní autorko, to je přeci normální, že pedagog připravujesvé studenty na kokrétní formu příslušné zkoušky. Tak jsme se všichniřidiči připravovali k získání řidičského průkazu studováním"křižovatek" a vyhlášky formou testů. Stejně i já připravuji svéstudenty na všechny části (psaní, mluvení, porozumění psaného a mluveného textu) konkrétní zkoušky (učím angličtinu). Mám doma tři čerstvévysokoškoláky, tedy potažmo i úspěšné maturanty. Příprava, kterou popisujete,negativně nepoznamenala ani výsledek jejich zkoušky, ani jejich vztah k češtinějako takové (totéž platí i o ostatních předmětech a zkouškách z nich).Každopádně nejsou ani jeden stádním typem, stejně jako většina jejich spolužákůči mých studentů. A tak si dovoluji polemizovat jak s Vámi, tak s paníŠichtařovou. To, že vyučující/rodiče dohlíží na to, aby si jejich děti/studenti osvojili dovednosti a znalosti v rámci nastolených norem a forem a maturitní zkouškou tuto svou znalost prokázali, nečiní stádo ani zdětí/studentů, ani z rodičů/vyučujících, ani z vás/nás pedagogů. Alespoň já si toto označení pro osoby ve svém širokém okolí rázně vyprošuji.
I12v28a85n 37M76i42n70á83ř
Nějak nechápu, z jakého důvodu spojujete slova dohromady. Zpočátku jsem se domníval, že jde o pouhý, tolerovatelnýný překlep. Zřejmě však trpíte jakousi gramatickou úchylkou. Smutné na této skutečnosti je, že jak podotýkáte - jste pedagožka.
J98a32n 76R81ý46z37n90a73r
V zásadě máte pravdu, aniž byste se dotkla příčiny.
Celá třetina mého blogu poukazuje na fatální chyby v celé humanitní vědě a naprostou prohnilost současného univerzitního systému.
Co jiného pak můžete očekávat ... např. ve vámi popisované oblasti?
M54a94r48i24e 65J52a90n22d76o93v29á
Jak tak sleduji ty diskuse o školství a Cermatu, tak se mi zdá, že Cermat je něco jako stravenkové firmy: Šlo by to v pohodě i bez nich, ale ony by si nevydělaly. :-)
F77r57a26n17t94i31š72e74k 19K27š21í44r
Ano stravenky to je ukázková etatistická pitomost.
H43a17n41a 90V91l27k83o19v98á
Inu, zvolila jste si diskutované (karmické) téma již podruhé během 48 hodin. A taktéž vycházíte z diskusí pod články. Nicméně pořád nechápu to něco nového co přinesl tento článek oproti vašemu předcházejícímu....
V tom, že tajuplné hodnocení Cermatem je zvláštní se s vámi shodnu.
A dál?
V32i15k21t21o94r 32Š52e59d36i72v60ý
Tajuplné hodnocení? Na hodnocení testu není nic tajuplného. A hodnocení písemné práce - máte snad pocit, že zcela subjektivní a naprosto vzájemně nesrovnatelné hodnocení učitelů na školách je méně "tajuplné"?
F82r23a92n36t81i24š80e60k 72K61š81í56r
Je to tak jak píšete, včetně toho závěru.
Co člověk to jiný názor na to jak by se naše děti měly vzdělávat. Proto by měla existovat svoboda učení, kde by mezi sebou soutěžily různé druhy a systémy vzdělávání.
Proč tedy stát brání iniciativám lidí, kteří chtějí své děti vzdělávat jinak? Není to dané tím, že by ztratil kontrolu nad těmito lidmi?
D60a14v16i33d 60P97e94š91e83k
myslim, ze nejde ani tak o kontrolu spis, aby ti "alternativne" vzdelani lide potom nechodili po ulici v brneni... aby pusobili alespon trochu "normalne"
D29a54l51i14b95o98r 98B30a25r81t54o60š
Pokud jsem vám dobře rozuměl, tak musím říci, že nejste schopna rozlišit dva pojmy a to zkouška a její obsah..........
takže podle mne je to takto....
zkoušky být musí, ale aby mohly být je nutné udělat několik dalších kroků a to
1) změnit financování škol, tak aby školy nebyly nuceny naplňovat stavy na maximum, aby ředitel měl dost peněz na výplaty.....
2) obsah zkoušek z literatury..je velmi obtížná věc....ani dnešní superznalci neznají veškerou světovou a naši literaturu...to prostě nejde....a tak je nutné stanovit, co MY DOSPĚLÍ CHCEME aby naše ratolesti bezpodmínečně znali z literatury naší a i té světové.....a musí se udělat výběr. jak starých klasiků tak i moderních autorů a DOHROMADY TOHO NESMÍ BÝT NENAUČITELNÁ KVANTA.... a to je problém....je ale možné nastavit laťku pěkně vysoko, a ať se mládež snaží....
ve starých předkomuinsitických gymnáziích byla i latina i řečtina...já už měl jen latinu a mizerné kantory na latinu...
A rozhodně bych ponechjal latinu ..přinejmenším jako slovní zásobu pro obrovské množství jiných ještě živých jazyků......
V61i30k24t15o19r 76Š45e32d46i47v50ý
1) změna financování ale musí být taková, aby škola vykazující špatné výsledky neměla na výplaty a musela skončit
- Počet článků 461
- Celková karma 25,74
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky