Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Mezi křesťanstvím a modloslužebnictvím cítím jakýsi rozdíl.

7 0
možnosti
Foto

Souvislost s článkem by byla?

0 2
možnosti
KT

Von ten článek není o křesťanství?

3 0
možnosti
Foto

Článek je o křesťanství, pane Trčálku. Děkuji Vám za reakci.

0 0
možnosti
KT

Pak ovšem nechápu reakci pana Pechara na příspěvek pana Dvořáka, přičemž předpokládám, že pan Pechar číst umí.

Asi by to chtělo pořádné satori.

Myslím samozřejmě v mém případě.

1 0
možnosti
JH

Já neumím dávat ty plusy a minusy. Kdybych to uměl, dal bych p. Trčálkovi velké +. Zkusím najít a recyklova Tátovu mši.8-o

0 0
možnosti
Foto

Recykluj, tati. A vzpomeň, proč dědu babička občas do toho kostela honila a proč jsem u ní a u Stáni nacházela v dětství klid a bezpečí.

0 0
možnosti
SL

Taky mí dědové a babičky chodili do kostela. Jedni katolíci, druzí evangelíci (ČS církev Husitská - u těch jsem jako kojenec pokřtěn).

Měl jsem je rád, ale ne proto, že chodili do kostela, ale jako životní vzor (jejich životní cesta a práce pro druhé). I mezi sebou se snášeli a neslyšel jsem žádné plky o tom, kdo je lepší (ve smyslu víry) a měli k sobě úctu. Debaty o kapičce jedu v poháru (pravdy) mě nechávají chladným. "pánbičkáření" je dnešní MOR, který všem církvím jenom škodí, protože odvádí od cesty hledání ...

Když byla dcera ještě malá (ale už chodila do církevní školy), tak jsem dal řeč s p. farářem o křtu - a ten trval na přestoupení k jeho víře. To mne rozesmálo a tak dcera zůstala nepokřtěna. Když jsem to říkal babičce, tak se taky zasmála a řekla "on je ještě moc mladý" (40let).

PS. Asi ve svých 30ti, jsem se nechal pokřtít u konkurence ;-D;-D;-D ZEN budhismus. A tam jsem se kromě meditací dozvěděl, že rozum a cit má být v rovnováze :-P. Všechny živé bytosti si zaslouží úctu ...

Věřící člověk by měl hledat (při tom i pochybovat) a ne se předvádět a hamounit peníze (RESTITUCE). Taky nepředvádět svou víru jako herec, ale být spíše předlohou pro cestu druhým.

1 0
možnosti
Foto

I pro vás, pokud byste nečetl všechny reakce – chyba nebyla na vašem přijímači.

0 0
možnosti
Foto

Jejda!!! Kaju se, špatně jsem to přečetl a pochopil to přesně opačně. Mea maxima culpa.

0 0
možnosti
  • Počet článků 460
  • Celková karma 26,20
  • Průměrná čtenost 1711x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz