Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

Veronika Valíková zřejmě chtěla svým studentům názorně předvést, jak nemá a nesmí vypadat seriozní žurnalistický text, myslím, že se jí to v jejím aktuálním textu docela povedlo. Manipulativní a demagogický text pracující s dezinterpretací kritizovaného dopisu a absencí jakýchkoliv důkazů pro obvinění T. Halíka z "hybatelství" vzniku inkriminovaného dopisu a dalších jeho smyšlených přečinů - pro studijní účely pro budoucí žurnalisty jde o cenný text, pro čtenáře MF Dnes další důkaz toho, že tradiční novinářská etika a zásady seriozní novinářské práce jsou dnes u přispěvatelů tohoto deníku poměrně vzácné.

1 3
možnosti
Foto

Napsala jsem, že by profesor Halík mohl být jedním z hybatelů kampaně proti kardinálu Dukovi, nikoli že napsal či podepsal "vatikánský" dopis. To jsou dvě odlišné skutečnosti. Pěkný den.

2 0
možnosti
PK

P17e31t91r 83K21a97r94a77s

24. 2. 2018 21:23

Těch sto pisatelů otevřeného dopisu se tam podepsalo nebo nepodepsalo? Pokud se podepsalo, stačila místo článku jedna věta: mezi signatáři je i profesor Halík. Pokud se nepodepsalo, pak jde o anonym, který patří do popelnice.

0 1
možnosti
MK

R^ Dobrá výzva k zamyšlení.

3 1
možnosti
JP

J88a39n 89P74a91v53l95í18k

24. 2. 2018 18:20

Autorka je svým uvažováním zcela mimo. Za "vatikánským" dopisem nestojí prof. Halík, ale Kalousek. A to, zač je neprávem kritizován arcibiskup Duka, jsou Kalouskovy zákulisní hrátky. Měla by si příště fakta ověřit.

2 3
možnosti
Foto

Není Vás jménem "Jan Pavlík" víc? Honza Pavlík, se kterým jsem pracoval, by to asi nikdy nenapsal.

0 0
možnosti
VF

Naše většinově ateistická veřejnost bojovala proti církevním restitucím a teď bojuje za pana kardinála Duku ?8-o

4 2
možnosti
Foto

Samozřejmě, proč ne. Já také s kardinálem Dukou sympatizuji a jsme pro jeho setrvání.

Ale při svém věku, jak fyzickém, tak blogerském, jsem si už dávno všiml, že veřejnost reaguje stylem "všichni za míčem".

I když to s dnešním tématem vůbec nesouvisí, tak si vzpomínám na tu "celoblogovou hysterii" v souvislosti s jednou sebevraždou muže podezřelého ze zneužívání.

Nebohá speciální pedagožka (původně se říkalo, že logopedka) byla zde masově vláčena bahnem pouze proto, že dělala dobře svou práci. Prostě, výkop šel tím směrem a tak byla lynčována.

0 1
možnosti
RJ

R46a43d94e68k 34J33a88r13o70š

24. 2. 2018 16:44

Myslím, že v tom "udavačském": dopise Msgr. Halík prsty nemá.

Já ho tedy příliš nemusím (jsem zastánce konzervativního katolicismu), ale nevěřím, že by byl u zrodu něčeho tak amatérského, naivního až stupidního jako je ten dopis i ta celá šaškárna kolem něj.

Na to je Msgr. Halík příliš inteligentní...

1 1
možnosti
TG

Ale určitě s ním souzní.... ;-)

6 0
možnosti
JP

To, že Duku rychle a aktivně podpořil Klaus a Zeman, by mělo být pro papeže varováním. A zamyslet nad tím by se měli i čeští věřící.

5 18
možnosti
MK

Pro papeže, který se stýská a objímá s komunistickými diktátory v jižní Americe jako například s Moralesem? Pro papeže, který standartizuje svoje vztahy s Čínou? Ale no tak.....

16 1
možnosti
Foto

A ti dva pánové, patrně praví křesťané, co se tak přitom vzájemně nenávidí, to jsou kdo? Aha, představitelé církve svaté. Náš vzor? ;-(

0 6
možnosti
Foto

Koho máte na mysli? Kdo se podle vás nenávidí?

Mimochodem (protože nevím, o kom píšete), necucáte si zase nějakou tu imaginární nenávist z prstu? Vás už znám – vy rád z nenávisti křivě obviňujete druhé, něco o té vaší ulhanosti vím.

9 2
možnosti
JU

J78o32s97e14f 91U76l34m61a10n

24. 2. 2018 15:15

Také bych za tím viděl zákeřňáka Halíka.

6 2
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,59
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz