Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J82o75s29e29f 46S54u44k

21. 3. 2018 8:03

Vřelý souhlas s tím, že vedete studenty k přemýšlení a rozhodování za je samotné. A zásadní nesouhlas s tím, že jediný důvod proč jít do stávky, mimo oblast profesních zájmů, je ohrožení svobodných voleb, jak mi z Vaší odpovědi studentům vyplynulo..

0 0
možnosti

No, ano. Svobodné volby máme.

Co bohužel nemáme je nezávislou justici a nezávislou policii.

Že to zrovna učitelka nedokáže pochopit, to je na pováženou.

1 0
možnosti

Rozhodně je tu prostor i pro stávky a demonstrace na školách na podporu Zemana, Nejedlého, Mynáře a Ovčáčka .....:-P

2 1
možnosti

Tak nějakou svolejte, když o tom pořád básníte :-)

1 0
možnosti

Docela by mne zajímaly práce vašich studentů na dané téma....

0 0
možnosti
Foto

Práce studentů do internetového prostoru zásadně neposílám. Ale několik úvah lze brát vážně. Oni mají právo na názor...

0 0
možnosti

Podařilo se vám scvrknout demokracii na hození lístku jednou za 4 roky. Takže si za trest také napište práci: "Proč je vhození/nevhození hlasovacího lístku jen zlomek skutečné demokracie." Zajímavou statí by mohlo být porovnání ústavy demokratické země a té totalitní, nebo můžete obhájit myšlenku, že vyjádřit vlastní názor je přípustné pouze při současném mlácení obuškem, tedy minimálně.

3 0
možnosti
Foto

Vyjadřovat názor můžete mnoha způsoby. Účast na hromadné povolené demonstraci, kde vám nic nehrozí - to je ten nejjednodušší... Formulovat názor písemně je vyšší level. Pěkný den.

1 0
možnosti

výborně. kéž by bylo víc učitelů, kteří budou třeba ukazovat fotky z příjezdu nacistů do Prahy, z 1. májů, z 68. i 89.. skoro bych se vsadila, že na mnohých by se našly stejné obličeje. shromažďovací pud. plněním náměstí se nic nezmění a je dobré se ujistit, že účastí "nebojujeme" za cizí cíle

3 0
možnosti

Já si dovolím opatrně nesouhlasit. Nevím, jak s žáky vycházíte dlouhodobě, ale kdybych byl (ne)zúčastněný přišlo by mi takové vysvětlování jako docela kádrování (respektive bych se bál, jestli učitel není, no, mamlas, a nevyvodí z toho, třeba i mimoděčný, důsledek). Neměl bych s tím problém tak u dvou, a myslím, že ty by to zase nenapadlo. Nevím, možná máte s žáky dost dobrý vztah, aby jim to tak nepřišlo, ale takhle z domova se mi to jeví jako další, zbytečná, politizace školy.

2 0
možnosti

tak vy jste pani profesorko (udajne) v tom 89tém tím obuškem dostala....a dnes "nevidite důvod" jit stavkovat?..hmm, tak pak me napadá jediné vysvetleni: 1)bud jste masochistka, nebo jste 2) dostala málo nebo 3) trpíte totální ztrátou paměti příp.4) žijete ve svém světe knih, že vám uniká co se nyní děje. Slyšela jste jmého Ondráček? Víte, že premiér v demisi je bývalý StBák, je stíhaný za hospodařský podvod a snaží se ovládnout složky státu, které mají vést spravedlivé vyšetření? a slyšela jste, paní profesorko projev pana presidenta? co soudíte o jeho morálním a kulturním obsahu? Představte si, pani profesorko, že i kamarádi pana presidenta, třeba Pavel Kohout, bývalý komunista, ten projev odsoudili, a bojí se o stav demokracie, považte, on v nich vidí přímou paralelu s 89tým! a si váží demostrantů!,..je mu přes 80 let...tedy neni to žádná "revolta mladých" co nechape situaci, podobne profesor Koutecký, 80 ník, zakladatel detské onkologie...ten v dnesni dobe vidi i paralely k r.1948...duse zbloudilé, asi nepochopili Upanišady!

https://echo24.cz/a/SWLe7/nemas-nikoho-kdo-ti-rekne-jak-moc-si-skodis

https://archiv.ihned.cz/c1-66080560-prezident-prekracuje-hranice-ustavy-a-verejnost-je-uz-otupela-nereaguje-tak-jak-by-mela-rika-respektovany-lekar-ktery-zazil-unor-1948

Paní profesorko, zaměřte pozornost vedle staroindické mytologie i k evropské novověké historii nebo si vzpomente na disidenta Egona Bondyho! Ten se k té východní filizofii (informacím obecně) za bolševika nemohl ani dostat!

1 5
možnosti

Tímhle výplodem jste jen dokázal, že má paní učitelka pravdu.

1 0
možnosti

Ono je to až komické. Mladí lidé obvykle logicky bojují za společenské změny, ale tihleti bojují za "obranu ústavních i SPOLEČENSKÝCH ZVYKLOSTÍ a hodnot". ;-D To by snad byl v dějinách první boj mladých za dodržování zvykostí a hodnot.

Kdyby to ovšem bylo z jejich hlavy, že.. Tohle téma odpovídá tak klubu důchodců. Takže to spíš vypadá, že místo neůspěšné akce "Přemluv bábu a dědka!" to máme akci "Nevyhráls volby? Zneužij děcka!" :-/

6 1
možnosti

Smarja, napsat kroužované ů ve slově neúspěšné pod blog učitelky. Jdu se někam schovat. ;-D

1 0
možnosti
  • Počet článků 460
  • Celková karma 26,64
  • Průměrná čtenost 1711x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz