Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BV

Važme si básníků - jednak za jejich umělecké hodnoty, ale i za jejich postoje, kterými někteří pomáhají povznášet národ - a jiní (a s uměleckou kvalitou to opravdu nesouvisí - a ani souviset nemůže, protože skvělý básník může být jak padouchem, tak člověkem morálně čistým) - čili jiní zase mohou pomáhat relativizovat pravdu a lež. Když pan Nohavica zpíval v 80. letech překlad slavné Vysockého písně Pravda a lež, tehdy jsem mu věřil. Bohužel po tom, co mezitím "předvedl", mu ji již věřit nemohu. A korunu tomu nasadil teď, bohužel. Vladimir Vysockij se musí obracet v hrobě, že někdo, kdo zajisté záslužně zpopularizoval v Československu jeho poezii, dnes (resp. v neděli) převzal ocenění od bývalého kágébáka - od člověka, který je ztělesněním oné Lži z té krásné Vysockého písně. Je mi z toho opravdu smutno...

Takže já osobně si skutečně mohu vážit jen těch básníků, kteří mohou zároveň být i morálními vzory a pomáhat tím povznášet národ. Což, při vší úctě k jeho uměleckým kvalitám, pan Nohavica opravdu nemůže.

Co jsem ale do dneška netušil - že ten text písničky Pravda a lež nepřeložil Nohavica, ale pan Milan Dvořák, že to Nohavica jen zpíval... Takže díky, pane Dvořáku, že tuhle písničku můžu i nadále zpívat - kdysi jsem hrával dost písniček od Nohavici - a teď jsem se zařekl, že už nikdy žádnou jeho (ani jím otextovanou resp. přeloženou) písničku hrát a zpívat nebudu (Jiné písničky od Vysockého, které přeložil Nohavica, holt budu muset zpívat v ruštině - anebo si najít někde nějaký jiný překlad). Tuhle ale neotextoval on, tak ji zpívat mohu. Takže ještě jednou díky, pane Dvořáku.

Zde je přímo v podání autora překladu:

https://www.youtube.com/watch?v=cXAfne8QTgk

A řekl bych, že tato písnička je mimo jiné i přímo o Nohavicovi a Putinovi... "dřív než se naděješ, nosí tvé kalhoty lež". Moc mě to mrzí, pane Nohavico!

0 0
možnosti
BV

... a aby to nezapadlo v hloubi staršího vlákna, dávám sem ještě jeden odkaz na velmi zajímavý text, který by třeba mohl pomoci někomu "otevřít oči":

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/90781/nohavica-zase-sedi-s-devkou-v-kavarne-a-za-chvili-ji-vezme-na-pokoj-prijetim-putinova-oceneni-popira-sam-sebe.html

0 0
možnosti
Foto

Hlodavec mluví s cesty, Zeman ani Putin nebyli jediní, kteří o vyznamenaných rozhodovali... a Jarkovi je to asi jedno.

0 2
možnosti
BV

Pokud nechápete, že státní vyznamenaní v současné době dostanou pouze ti, kterým ho chce dát Zeman - a nedostanou ho pak ti, kterým ho dát nechce (kontrasignace premiérem je v současné politické situaci zcela marginální - jen blázen si "umí" představit situaci, kdy by mu Babiš kohokoli zvetoval) - Zeman je proto de facto jediným, kdo má konečné slovo a tím pádem i vliv na to, kdo bude oceněn a kdo ne - a pokud nechápete, že v současném Rusku je výběr oceněných ještě více v rukou jedné osoby (i když ono to "více" už vlastně ani nejde - v obou případech to je 100% v rukou ať už Zemana nebo Putina) - čili pokud toto nechápete, pak je opravdu marné vám cokoli vysvětlovat...

0 0
možnosti
MF

Moc hezky napsáno, karmuji a oceňuji! Že vám tu v komentářích řádí jakýsi splašený hlodavec, toho si nevšímejte...

0 2
možnosti
BV

Jistě. "Argumentů, které by vám mohly narušit váš myšlenkový svět si nevšímejte"... Já tedy osobně bych vám, paní Valíková, doporučil, abyste se v tom bolševickém virtuálním světě paní Franzové nezabarikádovávala - tak jak se tam evidentně zabarikádovala ona. Já, na rozdíl od paní Franzové, nemám problém s polemickým názorem. Takže pokud někdo s mými názory nesouhlasí, rád s ním budu diskutovat. To, co zde ale předvedla paní Franzová, ale opravdu za "diskusi" nepovažuji. A je na každém, aby se sám rozhodl, zda mu jsou bližší "argumenty" paní Franzové - anebo zda mu je naopak bližší polemika s (třeba i odlišnými) názory (než jaké zastává on sám).

1 0
možnosti
Foto

J90a48n 57H12o59r13n45í81k

2. 11. 2018 12:52

OK, napsala jste velice pěkně, beru. A jednoznačně respektuju, že je to Jarkova osobní věc. Je to exponovaná osoba, celebrita chtělo by se říci. Tak se není co divit, že se kolem toho diskutuje a to je dobře.

Stejně tak je moje osobní věc velké zklamání z toho jeho počinu (jestli k němu dojde teda). Myslím si, že zrovna teď není dobrá doba na ježdění si pro vyznamenání do Ruska (viz příspěvky níže). Jarka jsem v osmdesátkách "žral", (nejen)jeho tvorba a vystupování mi dávaly azimut kudy kam v tý šedivý usoplený době. Už je to pryč. Hlavně ta doba...

A Jarka už taky nežeru...

2 2
možnosti
TH

Ano, podepisuji, i když Jarka Nohavicu stále ještě "žeru". Prostě je to jenom jeho věc a stejně tak je věc každého z nás, jak se k tomu postaví.

0 1
možnosti
TH

To nevysvětlíte. Takový "protiruský fanatik za každou cenu" neslyší na argumenty, je slepý k faktům.

2 0
možnosti
BV

Ano. Putinovský fanatik neslyší argumenty a je slepý k faktům. A nepřestane vykřikovat plky o zkaženosti Západu a "přiklánět se k ruskému dubisku" - přestože je nad slunce jasnější, že putinovský režim je odpudivě totalitní. A bude pořád a pořád vykřikovat nesmysly o tom, že mu je upírána svoboda slova - a nikdy si neuvědomí, že kdyby byl stejně kritický k tomu odpudivému putinovskému režimu a žil by v Rusku, skončil by dost možná už dávno s kulkou v hlavě.

1 1
možnosti
JS

J49o52s32e56f 89S11u41k

1. 11. 2018 20:57

Putin je ještě problematičtější politik než Zeman..Ale je na J. Nohavicovi, zda přijme či nikoliv..Pro mne zůstane vynikajícím národním bardem..

0 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,61
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz