Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^

Dík za moudrá slova!

Jsem překvapen, jak stejné problémy mají lékaři i učitelé. Naši polistopadoví politici zůstali v myšlení na komunistické bazi a zbytečně nám berou jednu svobodu za druhou. Učitel nesmí svobodně učit, lékař nesmí svobodně léčit. Svoboda se trestá. Nejhorší je, že ti mladí si na to rychle zvykají a ztráty svobod si vůbec neuvědomují!

Ale z tohoto postkomunismu nevidím vůbec cestu! Málokdo vidí tu zradu na národu, která je zde páchána. Mnozí to naopak berou za výhodu! Lékaři ten marný boj už vzdali a učitelé? Ti už asi také dávno! Jan Ámos Komenský i Hippokrates by zaplakali!

:-)

0 0
možnosti
AK

Svata pravda. Ve state, kde ziju je skolstvi decentralizovane s mnoha skolnimi distrikty, ktere za sebe odpovidaji. Takova samosprava nebo spolkova skolni sprava. A jak jim to pekne jde. Moje deti si prosly katolickou skolu, takze nemusely poslouchat urcite nesmysly, ktere by musely poslouchat ve verejne skole.

Zajimava je taktez existence gottwaldovskych kraju, ktere paralelne se skolstvim a mozna i zdravostnictvim tak nejak zapadaji do starych centralistickych koleji se silnym nadechem minuleho rezimu. Je to skoda.

1 0
možnosti
PK

Centralizace, decentralizace - je to jako ve všem o míře. Žil jsem v okrese - 2 gymnazia. Jedno v okresním městě, druhé v menším. Studenti v tom měkčím z menšího města měli jedničky a při přechodu do tvrdšího v okresním městě resp. porovnání, trojky. To nemůžete nechat jen tak ...

0 1
možnosti
Foto

Je třeba primárně požadovat od českých škol totéž co žádáme od autoškol, aby se její žáci naučili jezdit v souladu s platnými předpisy.

0 1
možnosti
ND

U vás mám vždycky co číst vyhmatnete podstatu problému, ale teď co s tím? Učitelské žluté vesty?

2 0
možnosti
MC

Dávám superkarmuR^ Kéž by bylo více učitelů vnímající tento přístup nejen k vzdělávání.

2 0
možnosti
Foto

Dnes jsem četla jiný článek, trošku podobný tomuto, školství není o penězích. Jedno je nesporný fakt kvalita školství upadá ... tím více, čím více se tam sype peněz... divné... napsal pan Klaus mladší a nebudu si data ověřovat, ale nemyslím, že by byla až ta mimo , že cituji :" zvýšení rozpočtu za poslední dva roky ze 103 na 144 miliard.." je to obrovské zvýšení ... jen dodám, komu se ty peníze přidávají ??? kolik ze zaměstnanců třeba ve výrobní sféře má pracovní úvazek 23 hodin týdně ??? Myslím, že chyba není v těch co učí, chyba je výchově a společnosti jako takové.. rodiči počínaje a politiky konče.. , kdo může tak všechno ohne.. , kde mají Ti mladí brát vzory..., když kvete korupce a přiznáme že 10 % státního rozpočtu v ní zmizí..a vůbec se nestydíme to přiznat..., proč se učit, když jde podvádět... když třeba i ti nahoře podvadějí s diplomy.... , všechno to je o výchově v rodině,společnosti, o morálce , slušnosti.... vypadá to jako fráze, ale každý musíme začít u sebe... každý z nás se musí začít chovat slušně...,aby se styděl před druhými když něco provede a ne byt HERO jak se mu povedlo vyzrát....

2 0
možnosti
MC

Jistě s Vámi lze samozřejmě souhlasit. Stát je násilí. Ovšem ten čas začít pokud je stát již v pokročilém věku, lze pouze zodpovědnou volbou. Proto nenechme se mílit, že levá pravá jsou již přežitek doby.

0 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,05
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz