Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J49a51n 69A47n80d79r22l10e

11. 4. 2020 14:41

učit jistě umíte a baví Vás to R^

pěkné Velikonoce:-)

1 0
možnosti
Foto

Je tam ještě jeden aspekt, který možná není patrný na první pohled. To je jednání prokurátora judského. Ze zaznamenaných výroků je zřejmé, že věděl, že před ním je nevinný ("nic špatného při něm nenalézám"). A přesto nakonec Ježíše vydá na smrt, po zdánlivě bezvýznamném výkřiku "Nejsi přítel císařův!"

Pro jiného na jeho místě by to asi nic neznamenalo, ale pro Piláta to bylo přímé ohrožení existence: on totiž nebyl šlechtic, který by funkci dostal pro svůj význam, ale byl prokurátorem, protože byl císařův protégé. A kdyby se císaři znelíbil, přišel by o všechno.

Na tohle už Pilát neměl odvahu, poslal nevinného na smrt a alespoň symbolicky si umyl ruce.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji všem diskutérům, článek jsem přicvakla studentům do classroomu jako součást online výuky. Z diskuse se snad něco naučí. ;-D

1 0
možnosti
BG

O tom dost pochybuju :-). Ne kvůli tomu, že by zde nebylo něco přínosného, ale spíš že ty argumenty nebudou brát vážně. Tím víc, že učíte tam, kde učíte. :-)

0 0
možnosti
DS

Veroniko, děkuji Vám. Miluji učení, když lze použít historického a aktuálního kontextu. Blaží mne, když na to děti/studenti reagují. Ještě jednou děkuji a karmu vám. A současně i přání příjemně strávených Velikonoc, nejen Bílé soboty.

1 0
možnosti
PC

Výborný článek! Karma R^

0 0
možnosti

R^R^R^

Díky!

Radostné Velikonoce!

Ježíš opět bude vzkříšen! Allelujah!

:-)

1 0
možnosti
Foto

Propagace náboženství ve škole....? Narození z panny a zmrtvýchvstání jsou jistě zajímavá fakta, která mohou oslovit.;-) Naštěstí jsme národ ateistů, kteří si na Velikonoce jenom hrají, aby si mohli pořádně nacpat břicho...

2 3
možnosti
Foto

Vážený pane, Nový zákon jako příběh je součástí evropské kultury, bez jeho znalosti se neorientujete v moderní literatuře, filmu, ničem. Tento příběh je v RVP, otázky z NZ se objevují v maturitních testech, špatně formulovaná otázka na Květnou neděli se objevila i v televizní UčiTelce. Buďte tak laskav, a jděte prudit jinam. Je Bílá sobota. Naposledy vadil příběh Ježíše Krista KOMUNISTŮM...

4 2
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,59
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz