Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

M22i78l19a59n 75K38e86s55l

13. 10. 2020 19:23

S tou výukou jsou ale problémy.Pochopí,nepochopí,doženou nedoženou,zhroutí se dítka i rodiče?Jsem o mnoho jar starší a vzpomínám jak to bylo s námi.Stalo se před blížícím se koncem války.Když jsme se jednoho rána přišourali ke škole vykulili jsme oči.Před vraty školy stál německý voják v přilbě se samopalem na prsou.Na vratech byl přitlučený plakát,který nám oznamoval,že školu zabrala pro svou potřebu německá armáda.Výuka bude probíhat v přízemí v třídě III.B.V pondělí a ve středu od 8.00 do 10.00 tř.I-od 10 do 12.00 tř.II .V úterý a ve čtvrtek nastupovaly další dvě třídy.Kromě běžných prázdnin jsme ještě absolvovali osvobození na konci války,několik uhelných prázdnin a mnoho všelijakých brigád(brambory,řepa,len)ve školním roce.Toto vše jsme pomocí několika ušmudlaných,putovních učebnic a obětavých kantorů zvládli.Někteří z nás se vyučili,někteří udělali gympl někteří i vysokou.Proto hlavu vzhůru a do toho.

0 0
možnosti
Foto

Já to teď zrovna nedělám, jen o tom píšu. ;-D Pěkný den.

0 0
možnosti
LH

Držím palce at to zvládnete....

0 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,67
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz