Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Nebo se dá říct, že se jedná o boj svědomí s vlastními zájmy.

0 0
možnosti
Foto

S posledními větami nelze nesouhlasit, stejně jako s reklamou, že jedině Dyson vysává jako Dyson - to neberte jako posměšek, prosím. On je problém v tom, že na dobro a zlo každý nazírá z jiného úhlu a každý má pro tyto definice jiné mantinely.

Co se týká aktuální situace, snad se nepletu, když shodně s vámi vyjádřím dojem, že se jedná o cílenou aktivitu, ale odlišně od vás se nedomnívám, že cílem je zmatení pojmů, ale cíl je odlišný. Ke zmatení pojmů je to málo propracované, průhledné a neúčinné. Třeba v pozadí hledejte hledání míry pro určité skutečnosti či co já vím.

Nechci být rýpavý, ale když text anoncujete slovem božím, je případná debata problematická.

0 1
možnosti
Foto

Hledání míry? To už jsme tu párkrát měli, v historii. ;-D Většinou to s tím matením pojmů šlo ruku v ruce. Pobavil jste mě, pane Macháčku.

Inu, nechť hledači míry přemýšlí, jak z toho ven...

2 0
možnosti
Foto

Příliš mnoho dobra je zlo.

0 1
možnosti
Foto

Tzv, "vyšší dobro" (vyšší cíl) je obvykle čiré zlo (zabalené do líbivého alibi).

0 1
možnosti
ND

Velice oceňuji přístup autorky k diskusi, kdy fundovaně odpovídala každému diskutujicimu a to se zájmem.

5 0
možnosti
Foto

Děkuji. Často to nedělám, ale toto je článek pro blogery a diskutující. :-)

0 0
možnosti
MB

S tím, co jste napsala se naprosto ztotožňuji a víc nemám co dodat. R^

2 0
možnosti
RS

Neexistuje žádný boj dobra se zlem. Nenechte si tuto myšlenku vsugeroval. Zlo je pouze tam, kde není dobro, stejně jako tma je tam, kde není světlo.

To pouze tma se snaží vystupovat jako rovnocenný partner. Nic takového ovšem neexistuje.

1 0
možnosti
Foto

No, v globálu to tak vidí i Augustin, ale v detailních případech sebou to dobro občas musí trochu mrsknout. ;-)

1 0
možnosti
PC

Mně osobně vadí ta povýšenost a bohorovnost fanaticky věřících, kteří na jedné straně hýří krasořečmi o Bohu, Pravdě a Lásce, ale v reále i z většiny jejich příspěvků nejen tady v diskusích z nich dští zášť, nenávist, škatulkování, "jediná přípustná pravda", neschopnost nadhledu a předsudečnost, spojené pak s napadáním a umravňováním ostatních, přestože tito píšou slušně, věcně a konstruktivně.

Já osobně nejsem ateista. Mé přesvědčení o něčem vyšším, co nás přesahuje, jsem ale nenabyl v kostelích nebo v nějaké církvi (nebyly pro mne věrohodné i z výše uvedeného), ale prostřednictvím mých životních zkušeností a poznáním SKUTEČNÉHO života. Nemám potřebu se tím jakkoli prezentovat, snažím se podle toho především ŽÍT.

Vás, p. autorko, jsem neměl na mysli. ;-)

3 0
možnosti
Foto

Pane Chmelíku, už jsem níže psala, že jsem kvůli rigiditě některých souvěrců málem skončila jako hinduistka. Zaplaťbůh takoví nejsou všichni.

3 0
možnosti
PK

Dobro a zlo, to není vůbec jednoduchý problém a jsem si jistý, že to co považujete třeba vy za dobro jiný bude mít opačný názor a podobně se zlem a někdy jde o banální problémy. Je to skok do filosofie, do etiky....mnozí lidé například tvrdí, že existuje dobro, ale existuje i svoboda odmítnout ho a tak vytvořit zlo. ;-D

A ta diskuse o holokaustu je skutečně nepochopitelná, v tom by snad mělo být jasno.!

0 0
možnosti
JF

Samozřejme, že o holcaustu jako zlu je některým zcela jasno cca již 81 let (cca od prvního transportu) jen není jasno co je dobro a co zlo právě teď v tomto daném okamžiku 30.1.2021 v 18:12 ... jestli tedy dobro už to definitivně před těmi 81 lety neprojelo na celé čáře ...

0 0
možnosti
Foto

Jedinou erupcí, kterou tu vidím je tesání do Karla Trčálka. Co nevidím je je to Zlo v jeho textech. Možná proto, že máme vzácnou schopnost vidět co chceme? A to píšu s plným vědomím toho, že občas umí rozbolavět i mou maličkost. Ale taky umí jedno, co většina z těch jež ho pranýřují neumí.... Pokládat otázky až na dřeň. A tam někde na dně duše a svědomí, to zkrátka občas bolí....

5 0
možnosti

Toho autora již dávno nečtu! :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 26,22
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz