Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji za náhled a trochu uklidnění pro nás, nezapojené (co zrovna školní děti nemáme). Na jaře vloni mi přišlo, že se děti naučí jiné věci a že to je taky potřeba. Teď už mám dojem, že stačilo a že už to dobré není. Tak ráda čtu, že zas tak moc není třeba dělat si hlavu.

0 0
možnosti

Jestli ta generace dnešních školáků bude stejně blbá jako ta, která dopustila, že do čela státu dvakrát po sobě zvolila asociály, kteří republiku dovedli k totálnímu rozvratu, se momentálně ještě neví. Nicméně v kontextu této situace se mi chce na základě přečteného zvolat: My máme distanční výuku, ó my se máme!

0 2
možnosti

Vzpomínám si, že kdysi dávno byla dokonce 8 letá základní škola, která měla rozsah učiva naprosto stejný, jako 9 letá.

Když to děti bez větších problémů zvládly tehdy, zvládnou to snad i dnes.

:-):-):-)

1 0
možnosti
Foto

Nejlepší by bylo, kdyby si každý ročník tento zopakoval. Prvňáci první třídu, druháci druhou. Atd.

0 0
možnosti

Trochu bych viděl covid jako šanci zviditelnit kolik pracovního úsilí je vlastně jen zbytečná simulace práce jako nemoci horší snad než sám covid. :-)

0 0
možnosti

Rodič doma, dítě rovněž a nikam nelítáme za tím, aby jsme jen někam lítali zn. ideál R^:-)

0 0
možnosti

Mám doma tři pubertální pacholata - od 11 do 18 let. Prakticky rok se učí distančně. Jsou hádaví, konfliktní, drzí, frustrovaní, nepoddajní, svéhlaví, hluční, neořádní, vrostlí do mobilů.....ale: na jaře pečovali o dědečka - 5x denně glykemie, inzulín, léky, pitný režim, jídlo, splečnost. Na podzim si nejstarší dcera koupila kousek od nás byt, který se celý rekontruoval - bourání, zednická, omítky, malování, stěhování, skládání nábytku - pracovali všichni rukou společnou, užili si spoustu dřiny i legrace. Sama vidím, že distanční výuka nemůže naharadit školu, ale přesto si myslím, že moje děti úplně nezhlouply. Naučili se tolik věcí pro praktický život, holky napekly spousty koláčů, denně vaří, nakupují, syn by v rámci běžné školy neměl tolik potřebné praxe v dílně, kam už rok dobrovolně chodí prakticky denně, doma má od táty taky dost úkolů (nejsme genderově vyvážená rodina, některé věci u nás zkrátka holky nebo kluci nedělají). A víte co? Každičký den se tu parta musí nějak srovnat, někdo musí nakoupt, zatopit, uvařit, zapnout pračku, musí se domluvit, kdy kdo bude hrát na nástroje, sem tam si pomůžou s úkolem a i po roce všichni stále žijí!!! Asi nebudou znát všechny přesličky, plavůně a kapradiny, ale denně se učí komunikaci, ohleduplnosti, dělbě práce, zodpovědnosti, schonosti pracovat v týmu, řešit konflikt, ustoupit a já nevím čemu všemu ještě, ale určitě je to ve školních RVP popsáno jako nejrůznější kompetence... Strašně mi lezou na nervy, jsem vděčnám, že můžu ráno do práce, trestní zákoník nad náma visí jak Damoklův meč a přesto jsem moc pyšná na to, co všechno se za uplynulý rok naučili.

7 0
možnosti
Foto

Víte, já tu hysterii lidu a jeho nátlakových akcí nechápu a celou dobu to mám zcela obráceně. Poslední do škol zcela klidně právě maturanti. Jsou dospělí. Řada z nich už někde začala pracovat na brigádách a umějí se orientovat v pracovních vztazích. Stejně je všechny prověří a doformuje praxe. Řada z nich ví ze soček, jak pracovat odborně, dávno mají noty, jak se na maturitu připravit. Deváťáci? Jsou šťastní, že mají čas na nějaká doučování a skutečné sjíždění přípravných testů a vědí velmi dobře, že sebelepší učitel jim tohle dát na 120 procent nemůže a už to ani nestihne. Řada z nich dávno pochopila, že je to skutečně na nich, jejich vůli a nikdo to za ně neudělá. A mnoho z nich toto potvrzuje. Do škol budiž lidi kolem 13. 14. 15. roku, kdy si řeší zhlediska sebenalezení svoji cestu a taky samozřejmě tělo... a formuje se jim osobnost a okruh přátel. A příšerní rodiče jim přece taaak zoufale nerozumějí:)) Zhlediska úči - je to doba dobrá pro to do nich narvat mluvnici v úplném celku, neb pak nemají žádný problém s psaním v dospělosti. A mají hotovo. A to přehnání, když si vezmu generaci, co musela školu absolvovat za války, kdy školy fungovaly nějak a rodiče se kolikrát museli stěhovat a ukrývat, a přesto víme, kolik filozofů a lékařů a spisovatelů tohle zvládlo a měli vysoké znalosti a jsou osobnostmi naší země - opravdu mne tyhle hysterie ztracené a zničené generace míjejí. Odpadnou cvičení, co se kolikrát dějí pro výplň a nadto každý učitel má možnost se chvíli na meetu na věci vykašlat a může být kamarád a povídat si a být blíž než v hodině. Nezdá se to. Je to v něčem těžší a v něčem velká příležitost. Ta hysterie je výsledkem zpovykaných dospělců:) Jsem na zneužívání pojmu totalita a zničená generace alergická. Neumíme upřednostnit podstatu. A tou je odvrátit hrozbu a neodvrátit oči od toho posledního, pro náš nezájem a úchylné sebeprosazování. Láčkovci, předpony s a z a doba Karla Velikého zjevená v květnu místo v prosinci - nám to odpustí:)Zdravím Vás:)

10 0
možnosti

znovu naprostý souhlasR^

1 0
možnosti

Ale vždyť i středoškoláci vyrůstající v normálním režimu jsou retardovaní (neznají základní věci z přírody). Na slovenské televizi běžel pořad "I múdrý schybí".Byla tam otázka: "Když koňovi uřízneme jednu nohu, co to je..lichokopytník nebo sudokopytník".Odpověď: "Lichokopytník."A když mu uřízneme dvě nohy, co to bude? Odpověď: "Sudokopytník, protože má sudý počet nohou."

Když jsem tuto otázku dal několika studentům, kteří udělali maturitu, tak přesně stejná odpověď jako na Slovensku.

Takže i když bude výuka jakákoliv, tak studenti budou méně vzdělaní než když je výuka normální.

2 0
možnosti

Pane Hnyku, docela jste mě s těmi koňmi pobavil ;-Da ani se mi nechce věřit, že úroveň znalostí současných maturantů je až tak tristní.

A při ještě nějakém tom trvání distanční výuky budeme mít z většiny naší mládeže úplné retardy.

0 0
možnosti
Foto

Přehnané....jeden z největších odborníků na vše už přirovnal covidový výpadek škol k uhelným prázdninám za socialismu. Pokud něco takového vysloví taková kapacita jako Zeman musejí být všechny děti, rodiče a pedagogové v klidu.;-)

1 2
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 26,22
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz