Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
GH

G37e22o30r17g35e 91H54o62l81y

28. 3. 2021 21:48

Pridal bych do toho seznamu i dokumentarni filmy o Wernher von Braun: byl to zajimavy a pohledny muz, ktery sice nebyl proti Hitlerovi, ale pracoval v Peenemunde na vyvoji V-2 rockets, prezil dost nahodou, byl zajat a pak pomohl USA se dostat na Mesic...jeden zajimavy dokumentarni film o jeho zivote je film o jeho dceri Dr. Margrit von Braun: https://www.youtube.com/watch?v=wdt0i_b226g

0 0
možnosti

Jako sběratel filmů s válečnou tématikou bych doplnil : Anzio, Bitva u Midway(dvě verze 1976 a 2019), Bitva u La Plata, Bořitelé přehrad, Ďábelská brigáda, Dunkirk(1958), Greyhound, Hájili jsme hrad, Hlídka v Ardenách, Hrdinové v kajacích, Když utichly trumpety, Kellyho hrdinové, Konvoj do Murmanska, Král Krysa, Krysy pouště, Letci z Tuskegee, Liška pouště, Memphis Belle, Merillovi záškodníci, Mladí lvi, Most přes řeku Kwai, Most u Remagenu, Návrat od řeky Kwai, Oddíl 10 z Navarone, Odpor, Pahorek, Památkáři, Peklo v Pacifiku, Guadalcanal, Gung Ho, Potopte Bismarcka !, Pouze stateční, Pronásledování na moři, Red tails, Sahara(dvě verze 1943 a 1995), Schindlerův seznam, Stalag 17, Špinavá hra, Tobrúk(1967), Tucet špinavců, Umírání za dlouhého dne, Útěk ze Sobiboru, Von Ryanův expres, Zachraňte vojína Ryana, Železná srdce, Železný kříž, Hlava XXII......

Potud tedy k anglo-americké produkci, a to jsem vybíral jen ty známější.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji. Už to do textu cpát nebudu, ale seznam využiji. Něco znám...

0 0
možnosti
PK

Bitva o Britanii mě vždy fascinovala a to především díky hl. osobě ..a ještě bych doplnil tuším, že se to jmenovalo Bernský vyslanec, jde o snahu ustupujících okupantů vyhodit do vzduchu Paříž a Švédskému diplomatovi se podaří velícímu důstojníkovi wehrmachtu toto zhoubné dílo rozmluvit, je to velice komorní příběh.....R^

0 0
možnosti
KL

Já mám moc ráda Kam orli nelétají. Bere mne především Clint Eastwood. Hlavně v té německé uniformě mu to úžasně sekne...

0 0
možnosti
Foto

Mě ber Burton. Jak macatý leze po těch výškách. :-)

1 0
možnosti
Foto

Kde máte filmy Sokolovo, Osvobození, Práče, Meresjeva, Bitvu o Berlín. Všechna jitra jsou tichá atd.

1 0
možnosti
Foto

Tolik mě neberou. Ale Jitra jsou krásná ... je to výběr anglo-amerických filmů, omluva.

1 0
možnosti
LH

Ano! Jen bych Pearl Harbor vyměnila za naše Nebeské jezdce. Jinak skvělý výčet filmů. A taky charismatických mužů. Tak nějak mi v nové generaci herců chybí Gary Grant,Gregory Peck a hromada jiných doslova chlapů :-)

0 0
možnosti
MR

Bohužel se na nás dost těch krásných a/nebo charismatických chlapů už dívá shora.

0 0
možnosti
Foto

R^ :)) skutečně věřte, že když jsem si teď Děla z Navarone "dávala", vzpomněla jsem si okamžitě na Vás;))

0 0
možnosti
TB

mám ještě film Kód Navaho, výborné zpracování

1 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,62
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz