Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milá paní Veroniko - chválím - hezký článek o K.H.B. a děkuji za příspěveček k mému článku EPIGRAM 2021. :-)

0 0
možnosti

Ach, jak muselo být v Brixenu překrásně! Fešácké a zdravé vyhnanství a za plný státní plat! Marné volání! To bylo ještě v plenkách fešácké disidenství !!V ;-D

0 0
možnosti
Foto

Ale já nikde nepíšu, že se tam měl špatně. Nejhůř se měl ten poslední rok doma. Pěkný den.

0 0
možnosti
Foto

Nevím, ach věru nevím, kdo by si dnes dovolil mu projeviti přízeň, kdyby žil. Jistěže našla by se zase nějaká ta Božena, zatímco trusbotkové zrak by odvraceli šilhajíce k moci, která spravedlivě jistě něco udělá.

1 0
možnosti
Foto

No jo, Havlíček byl potížista. Tehdy a dnes by na tom nebyl lépe, a to už asi tak 170 let nic nového nenapsal. Třeba: "Kéž by nám Pán Bůh všeliké to vlastenčení z huby do rukou vraziti ráčil!"

3 0
možnosti
Foto

Každý si myslí, že by byl na jeho straně barikády. ;-)

1 0
možnosti
Foto

Havlíček je mnohým sympatický.

Štěstím pro ně - bude mrtvý vždycky.

Kdyby ale z hrobu někdy vstal,

víš, že by jsi facku nedostal? ;-)

2 0
možnosti
Foto

;-D Ženské nemlátil. A máme hodně shodných názorů.

1 0
možnosti
Foto

Díky za připomenutí tohoto velikána, prvního českého anarchokapitalisty.

1 1
možnosti

J75a30n 45Z85i26e75g41l52e70r

31. 10. 2021 19:21

Doporučuji Havlíčkovy Obrazy z Rus.

1 0
možnosti
Foto

To je mladý Havlíček. Doporučuji vše - hlavně články z let 1846-1851, obhajoby před soudem - třeba tu z roku 1949 kvůli výkladu oktrojované ústavy a česko-německým vztahům na území našich zemí. Mám v avizovaném článku. A zásadní jsou brixenské skladby. To je zralý Havlíček.

1 0
možnosti

J51o43s13e85f 54N13i34k44l

31. 10. 2021 19:16

R^V "Bože milý jsi-li, chraň duši mou, mám-li nějakou"...

Tak trochu můj oblíbený...

3 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,66
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz