Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dostojevského jsem nadšeně četl v mládí (Chudí lidé, Hráč, Zločin a trest...). Dnes bych ho už (stejně jako žádnou jinou beletrii, snad kromě Goscinnyho Mikuláše) neotevřel. Proč? Podívejte se obraz Emila Filly "Čtenář Dostojevského" :-).

1 0
možnosti
Foto

Tuším, že Václav Černý jej nazval Shakespeare blázinců. Nyní je F.M. Dostojevskému věnován celý měsíc na Českém rozhlase. Můj typ - Zápisky z podzemí.

0 0
možnosti
Foto

J50i65ř13í 93K55i84n47d52l

13. 11. 2021 20:38

Horko těžko jsme si přečetl jeho knihu Zločin a trest. Kniha je zbytečně dlouhá. V knize se neustále opakuje to, co už bylo řečeno, pořád dokola se řeší to samé, jako jestli se má jít udat nebo ne, jestli se má zabít nebo ne. V Ruské literatuře je vtělen pohled Ruska na zkažený a a odkřesťanštěný Západ. Ruské knihy vedou k jednomu. Pochopení, proč Rusko nenávidí Západ.

0 1
možnosti
Foto

Nesouhlasím. Dostojevský občas západ ostře kritizoval, ale nenavolist k západu jsem u něj nenašla.

Na čem zakládáte závěrečné tvrzení, když jste od D. četl jen jednu knihu?

4 0
možnosti

díky za připomenutí, začal jsem s FMD v 15...pak jsem četl Běsy, Bratry Karamazovy později a poměrně nedávno, před pár lety si jeden román zopakoval - ve stáří se to čte jinak. Hlavně jsem si uvědomil, že ta zdlouhavost románů t= doby asi vyplývala z toho, že za dlouhých večerů se nedalo čumět na televizi a sledovat idiotské seriály. On byl velmi dobrý pozorovatel a psycholog, některé postavy popisuje ironicky. Ale velmi jemně. Ty své hrdiny běsovského typu řekl bych bere jako varování a nechává je špatně skončit.

2 0
možnosti
Foto

Z Bílých nocí a z "Něžné" jsem byla v šestnácti unesená.

Jak jsou na tom studenti dnes, netuším...

1 0
možnosti

Zasloužená karma.:-)R^ Jenom dodám pro pana Jiřího, že těžká četba to pro něj byla snad proto, že byl velice mlád. Pro dospělého jedince jde o čtivé a poutavé romány s geniálníma dialogama, monologama, neskutečně působivým popisem vzhledu a povah jednotlivých aktérů. Jediná, na četbu náročná pasáž, bylo pojednání o Otci Zosimovi v Bratrech Karamazových. To je ale zase vyváženo tím, že tento román je pravděpodobně ze všech nejlepší.R^

5 0
možnosti
Foto

R^ Četl jsem jej. Velice mlád. Těžká četba. A občas vzpomenu. Na jeho ,,Uražení a ponížení". Asi i díky těmto blog. stránkám, a tzv. diskuzím pod nimi;-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 26,22
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz