Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Baví mne, jak na jedné straně váš odborový předák je první ve frontě na výhrůžky stávkou, ale pokud jde o fungování školství, najednou tu máme ty chudinky učitele ve školách a ty "zlé a hloupé" také učitele na školských správách a v komisích zřizovatelů. Tam všude sedí lidé s diplomem.

Podtrhuji, že neútočím na osobní výkony jednotlivých učitelů na celé škále od skvělých po děsné, ale na to, jací alibisté jste, když se vymlouváte na úředníky. Kde je váš odborový předák s výhrůžkou stávky, pokud nebude státní dlouhodobý plán fungování systému a požadavek na znalosti a studijní sylabus, které definují rozsah a hloubku znalostí očekávaných od absolventa?

Vážená, užijte si tu pláž a zmrzlinu, zatímco rodiče dětí, které letos postupovaly na střední školu si dají národopisný výlet po širším regionu, aby našli školu, do které se jejich dítě vejde.

To, jak Váš oblíbený Plaga a jeho předchůdci, veškerá ta úřednická veteš na ministerstvu, kraje, radnice, magistráty - celý školský státní a veřejný systém propadl loni a letos znovu v tom základním parametru - kapacitě, je děsivá ostuda. To, co se děje už druhým rokem v Praze, je totální krach - vy studovaní, titulovaní chytráci jste zapomněli na to, že už osm let prochází základkami vlna "Husákových vnuků" a ani stát, ani zřizovatelé, ani odbory nic neudělaly proto, aby se zvětšila kapacita středních škol.

Nadto, jsme obětí faktu, že zatímco v Praze by kapacita jakžtakž stačila, v tom geografickém nesmyslu kolem nás (Středočeský kraj) bydlí více lidí než ve městě, ale naprostá většina středních a vyšších škol je pouze v Praze. Takže z městských prostředků platíme vzdělání Středočechům a oni na oplátku parkují a jezdí po městě jako čuňata. Ale dát těch 60 tisíc našim učitelům nemůžeme, Magistrát na to jistě má, ale nesmí, protože učitelští odboráři nepřipustí odklon od státních tabulek k realitě poměrů.

Sorry, pančelko, ale ruku v ruce s Vaším Andrejem, Plagou tu předvádíte jako odboníci pěknou frašku na účet našich dětí.

4 2
možnosti

Odborový předák se staví za učitele. Odborový předák nedělá reformy.

Nový ministr školství ( ze STAN) se v jednom rozhovoru zmínil, že navrhoval na ministra školství p. Plagu. Doslova řekl, že Plaga by byl lepší ministr než on sám.

1 0
možnosti

Hehe.

1. Vítejte ve světě mimo sborovnu, tam má rok překvapivě dvanáct měsíců jak na výplatnici, tak v pracovním kalendáři.

2. Proč něco odkládat na září, když nebude čas, budete stávkovat za inflační příplatek k platu.

3. A HLAVNĚ !!! od kolika a jak budete učit, to je váš oborový problém, jste dospělí lidé s titulem, tak snad tyto věci vyřešíte bez celonárodní hádky..... nebo asi ne, to už známe. V každém případě poskytujete veřejnou službu a její úroveň je vaší vizitkou.

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, ty neustálé změny ve školství jsou únavné, nevedou k ničemu dobrému. (Škoda, že se k tomu u nemůže vyjádřit náš velký pedagog J. A. Komenský)... :-/ A o prázdninách mají mít klid děti od učitel, a učitelé od dětí, ale i od ministra školství... To by měl i on vědět. RvKarma.

3 0
možnosti
Foto

Vy prostě nezklamete. :-/

0 1
možnosti
  • Počet článků 460
  • Celková karma 26,20
  • Průměrná čtenost 1711x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz