Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J10a19n 57A18n54d70r93l65e

17. 9. 2022 21:02

mozna to bylo neprofesionalni, ale nas stredoskolsky ucitel matiky s nami chlastat chodil, praktikuje to dodnes a muj vztah k matematice to vzdy spise vylepsovalo, to byly a jsou uzasne debaty nad zejdlikem...:-)

2 0
možnosti
Foto

R^:-) ,,Učitel má být profesionál. Ale co to znamená?" Přidám jinou otázku. Je kantořina profesí, či ,,jenom" posláním?;-)

2 0
možnosti

P77e45t93r 66L22u81k73e69š

17. 9. 2022 20:09

Učitel profesionál? Jeden z našich pánů profesorů to shrnul do jednoduchého hesla: Komenský-Frištenský.

1 0
možnosti

..... takový novodobý "Kantor ideál"! Netroufám si ani odhadovat, kolik učitelů v praxi může splňovat daná kritéria(?). Jsem však přesvědčen o tom, že by cca 40-50% opravdových profesionálů, z celkového pedagogického stavu, stačilo na to, aby rozmetalo INKLUZI na prach(!),- ....... což se ale, bohužel, nestalo!!

0 0
možnosti

Spíše než profesionalitu by měl mít učitel stále na paměti LIDSKOST - od té se vše odvíjí, obzvláště pak při práci s dětmi.

Děti se dokážou povznést nad případné odborné kiksy učitele, ale nikdy se nesmíří s jeho nespravedlností, povýšeností, netaktností, náladovostí, arogancí apod.

A jaký by učitel NEMĚL být? Vnitřně nevyrovnaný - odtud totiž pramení veškerá negativa, poznamenávající jeho práci, na která pak (mnohdy bohužel celoživotně) doplácejí nevinné, bezbranné děti.

4 0
možnosti
Foto

Úvaha o tom, proč ředitelé (včetně MŠ) raději zaměstnávají poslušné úředníky než tvořivé samorosty, bude příště. Díky.

0 0
možnosti

Vazena pani Veroniko Valíkova. Vase desatero je unikatni. Doufam ve vase nalezeni takoveho cloveka. Mel jsem mnoho ucitelu a mohu rici, zadny nevyhovoval ani v peti casti desatera.

Pochazim ze Zlina, kde skola byla jeste v rukou mesta. Jeste jsme nazyvali vse presne, jak za Marie Terezie. "Obecna" petitridka a potom "Mestanska", ktera nas dotlacila aspon do rozhodnuti, co se svym zivotem udelame.

Ucitele byli vybirani radou mesta a i financni odmeny byly dane mestem. Dulezitou skutecnosti ve Zline, bylo starostovani panem Batou (seniorem) a jeho snaha postavit skolstvi ihned za vedeni zavodu. Postaveni budov v modernim stylu predbehl trend republiky mnohokrat.

Tento zajem starosty prilakal osobnosti k ucitelke profesi se silnou ochotou pracovat ve vychove zaku. Vysledek byl videt. I tito ucitele nesplnovali vsech deset casti desatera, ale v mnoha castech je i prekracovali. Zde platila k ucinosti ucitele i kontrola jejich cinnosti, ale take kontrola zaku v oblasi chovani, jejich citeni pro studium a take k lasce k vlasti atd. Nazev techto cinitelu kontroly byl jednoduchy. Inspektor. A verte, to byla ta hybna paka jak pro ucitele a take pro zaka a jeho rodinu.

Touto poznamkou davam dik tem zlinskym "profesionalum" kteri mne ucily

0 0
možnosti

Dobré Desatero. Nicméně takový člověk neexistuje. Už pojem snaha,jest záludným - Snaha jest projev neschopnosti. Jistě, polehčující okolnost,nicméně pro Profesionála to není.Život a konání - to není o snaze ...

Profík?Je ten,který má prokazatelné výsledky. Docílil jich. Za dodržení atributů - Mravna, etiky a legality. Výsledný produkt? Zřejmě mladý člověk, (doma vlastní dítě). Drží identické rámce svého učitele. Může se s ním identifikovat. Má živý, hmotný vzor,v není pak samo. Nežije ve virtualitě ...

Aby profík prosíkem byl? Vzdělaný teoretik, který se konfrontuje s praxí. Ona ovlivňuje jeho a naopak. Profík si je vědom - ví, že nic neví. Pochybuje o sobě. Svou zdravou nejistotu mírní, neustálým vzděláváním se - Cosi, jako atestace. Čím více je oblíben?Jasný důkaz, že jde o amatéra. Je z toho zklamán a trápí se? Opět, zpětná vazba jeho slabošství s potvrzením. Spokojený profík s naplněním? Jednoduché a logické - Když jeho opečovávaný produkt úspěšně prostupuje trhem. Ze studenta jsou vykřesávány obrysy. Slušného a vzdělaného člověka. Samostatně myslí, je teoreticky slušně vybaven. Zbývá mu to poslední - Použít to v praxi ,ovlivnit a nabalit na sebe ty další . Prokázat se výsledcky ....

Jak říkám - Takový ideální člověk neexistuje. Jde o nekonečný a bolestivý proces. Ne zřídka s úskalím. Právě ten dospělý, je pohlcen sám sebou. Je přece profík a nikdo si toho ještě nepovšiml. Ba,ani neocenil. Opět jednoduché - Může jít do praxe. Klasika,nejde ... :-)

0 0
možnosti

Oblíbený amatér? :-)

0 0
možnosti
Foto

Dobrý učitel by měl dokázat "být nad věcí" - a nesnižovat se k malichernostem. A měl by umět rozpoznat nadání a schopnost žáka, které jsou i často skryty. )Báseň Jedna lomená jednou ze sbírky Květ šípkový od Petra Křičky. R^

4 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,05
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz