Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nemám pocit, že by se 50.letům věnovalo málo pozornosti. Nemusí jít vždy jen o hrané věci, dokumentů je dostatek. Z hraných filmů stojí za zmínku vynikající film Toman.

2 0
možnosti
Foto

A film Doznání,

https://www.csfd.cz/film/1732-doznani/prehled/

A dnes na Václavák zazpíval božský Jarek Nohavice

za účasti s. Konečné, Skály a dlaších,viz

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/demonstrace-protest-vaclavske-namesti-praha-vrabel-cesko-na-prvnim-miste-krize.A230506_132726_domaci_klf

Asi si ty padesátky chtějí zopakovat.

2 1
možnosti
Foto

Nesvoboda je vždy spojena se lží. Je paradoxem, že se dnes tolik lidí dožaduje svobody lhát.

9 1
možnosti
MB

Já bych ani neřekl, že se o 50. letech mluví nějak méně, i v TV nebo filmu není neobvyklá reflexe té doby. Volha zabrala tím, že vsadila na vděčný žánr retro tragikomedie. A tady mají 50. léta "hendikep" - jaký styl zobrazení může atraktivně fungovat u normalizace, selže u stalinismu...

1 0
možnosti
Foto

Bezskrupulózní práskač Standa Pekárek byl takovým Jarkem Nohavicí mezi řidiči tehdejších služebních aut.

11 10
možnosti
LP

je jasný, že kdyby v tý době STB oslovila Vás, vykázal byste je do patřičných mezí.

7 3
možnosti
Foto

Líčíte to správně, jenže ani jedno ani druhé jste na vlastní kůži nezažila, až na listopad 89. A nedostatek osobního prožitku pak způsobuje občasnou "relativizaci" celkem známých a jasných případů.

Jinak doporučuji norský koprodukční seriál OKUPACE, natočený v r. 2015. Inspirovaný i naším srpnem 68. Námět a scénář Jo Nesbo. https://www.csfd.cz/film/32271-okupace/prehled/

2 7
možnosti
Foto

Normalizaci jsem zažila, pane Dvořáku. Recitovala jsem na Vajíčku dvakrát Seiferta - bylo mi 10 -12, rok 76 - 77, to bylo dusno. A na FF UK přišla perestrojka velmi pozdě...

Padesátky znám z literatury. To je špatně?

Okupaci jsem viděla. Historie nezná coby, kdyby. Zdravím.

9 0
možnosti
Foto

U pana Renče jsem vždy upřímně dojatej, díky za připomenutí.

1 0
možnosti
MM

Že byste byla přeci jiná než různí niklové, petříkové,větvičky a dalších zde?

Rád bych věřil.

7 5
možnosti
Foto

Myslíte, že jsem v 89 pochodovala na Národní z blbosti a naivity?

7 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,04
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz