Děkujeme za pochopení.
J65a52r70o35s42l13a68v 87C90h31u21d30á15č93e58k
Tímto reaguji na Váš dnešní blog, kde jste neotevřela diskusi.
Na tom, že jste fanynka Jarky Nohavici, dle mne není nic špatného. Váš dnešní blog je však dle mne trapný. Ani nakonec blogu jste neuvedla o kterého básníka jde. Ne každý ví, že Jarek má dnes sedmdesátiny a že Vy jste jeho velká fanynka. Chováte se jako stydlivá čtrnáctiletá puberťačka. A neotevřela jste diskusi.
Jarek Nohavica je hrdý nositel Puškinovi ceny. Je sice diskutabilní, od koho tu cenu dostal. On se za to však nestydí a je to jeho věc.
Polepšete se
R59i68c43h56a72r43d 21N71e29u69g56e54b95a85u64e11r
Také jsem učitel. Pravda, jen an vedlejší úvazek. Musíme si klást otázku, jaký je efekt toho celého školství? Kdysi to byla disciplína poddaných, pak to byla vzdělanost nutná pro život ve společnosti. A dnes? Převratné změny v informačních tocích a kanálech způsobují, že informačně nemá škola mnhoo co nabídnout těm, kdo o informace stojí. Ti, kteří o ně nestojí, prosedí hodiny ve škole zbytečně a draze. Morální profilování? Formování osobnosti? zařazení do společnosti? U toho všeho jsou otazníky!! Za ty prachy ....
V44e96r52o33n18i67k24a 43V17a65l20í62k83o90v71á 61Š69u45b24o74v27á
Ja se s Vámi nepřu. Učím mnoho zbytečností vnucených mi shora.
J93a82n 54A80n51d65r85l58e
Vzdycky jsem se zdrahal jakkoli hodnotit anebo dokonce kritizovat jakekoli povolani, o kterem nic nevim "zevnitr". A u ucitelske profese to mam podobne, i kdyz jsem take ucil. Mimo jine anglictinu. Takze dva postrehy do diskuze si dovolim. 1: Kazda hodina vyzaduje pripravu, mnohdy delsi je nez sama oducena doba ve tride, ale...ale jen poprve, na pristi prednasce v jine tride uz temer zadnou, a po roce v nizsim rocniku taky jen staci oprasit. a za 2: tech 130procent bylo gesto, za me naprosto zbytecne. Ted se z toho stala modla. Proc ne 125 nebo 135? Zaplatit radne ucitele je spravne, ale stejne spravne je zaplatit i popelare nebo lidi za kasou v lidlu. Kastovani je spatne, mnoha povoláni jsou vic ci min potřeba a jsou narocna, aniz to my ostatni tusime. Ona potreba a poptavka by mela byt rozhodujici. Ta castka nemela byt stanovena takhle exaktne, si myslim.
F71i11l35i29p 60V84r18a51c35o50v11s28k22ý
Ahoj Honzo, ani ve stejném ročníku nelze dělat stejné přípravy protože každá třída je třeba jinak složená.... Skutečně dobrý učitel tu kreativitu tomu dá.... Zrovna nedávno jsem se ptal jednoho kolegy, který mi říkal, že příští rok bude kopírovat ten letošní jestli se nezbláznil....
J77u10r18a44j 78H83l91a35v49a
Pracuji 40 hodin týdně, měsičně ještě tak o 12 hodin navíc. Neumím učit a myslím, že to je těžká práce.
Že někomu stoupne úvazek (pokud nemá plných 37.5 hodn týdně), je pozitivní zpráva. Dělat přesčasy a přitom nemít zaplacený plný úvazek, je blbost.
Přál bych učitelům, aby mohli odložit problematické žáky, kteří soustavně narušují vyučování, do speciálních tříd ve speciálních školách (taková speciální operace, haha). Tam by se mohli soustředit i všichni asistenti a ukazovat, že nejsou zbyteční.
V50e36r42o49n24i97k52a 66V11a38l83í44k63o84v43á 32Š15u63b20o44v94á
Učitel má při plném úvazku 22 hodin přímé výuky, zbytek je na mnoho dalších činností. Pěkný den.
J22a55n 14K38a14r53a71s16e86k
musel jsem si v zivote uz hodne negativniho prozit, nejake zivotni prohry a zklamani, nepochopeni, ignoraci i nepratelstvi. V takovych chvilich si clovek rika - ma ten zivot skutecne jeste smysl a nebo je lepsi to skoncit.
Ale jednoho me osud skutecne usetril a za to Bohu dekuji - nikdy jsem nemusel byt ucitelem - neco tak sileneho, ponizujiciho, vycerpavajiciho. Byt na posmech vsem, takova rohozka spolecnosti, kde si kazdy opucuje boty.
Kdyz tak ctu ty clanku o ucitelich tak se ptam - co je s tou lidskou dustojnosti?
J11a66n 45V60ě83r91n28ý
Jo no, všechna ostatní povolání v existenci jsou ve společnosti extrémně ceněná, třeba takový popelář nebo prostitutka. Jenom učitelé jsou utlačovaní jako židi za 2. světové, nic nedělaj a stejně se do nich všichni navážej.
K45a92r53e81l 83B98o89h37á30č23e25k
Shodneme se. Tudy k lepšímu školství fakt cesta nevede :)
D73á21š72a 30S81t90á54r38k80o37v20á
Veroniko, děkuji. A to jste neměla v tom výčtu šanci postihnou například, že nad rámec běžné administrativy je i neustálé papírování v rámci inkluze. Vypracovávání návrhů různých opatření, hodnocení jejich účinnosti, informování kolegů, kteří dítě z vaší třídy učí, stíhání je po celé škole, aby se podepsali do příslušné kolonky u příslušného dítěte, konzultace s rodiči (tedy poté, co je, některé, seženete). Jo a také to, že veškerá školení, exkurze, výlety a akce, kam děti, jako jejich vyučujících doprovázíte (a nesete tedy extrémní odpovědnost), se nezapočítávají do pedagogické práce, takže příslušné množství následně odsuplovaných hodin se počítá jako "náhrada za odpadlou hodinu". Upřímně, klidně budu víc učit, když se na Vámi i mnou vyjmenované nadstavbové povinnosti najmou jiní a my budeme moci učit.
A19l53e79š 59V24o36d27i97č12k10a
A to si, milá paní autorko, představte, že jsou i taková zaměstnání, co mají i 50-60, ba i 80 hodin týdně, směnují, mají noční, dělají „dvanáctky“... A to nemusí mít ani ten průměrný plat, natož 130 % mzdy... kterou část vyučujících také nemá. Ne, nedělám si legraci a nikterak nesnižují důležitost a náročnost učitelského stavu. Ale na druhou stranu, drtivá část vyučujících vyžaduje od vydavatelů učebnic stále více pracovních sešitů, metodiky a hodně často i hodinové rozpisy, co se má stihnout za rok v té či oné hodině. To už mi jako samostatná příprava vyučujícího na hodinu moc nepříjde, spíše „dejte mi to na zlatém podnose a já to odučím“. Takže je to velice odlišné u každého vyučujícícho...
Z51b14y68ň69a 66V61r21b23a
A to si, milý pane Vodičko, představte, že o nich ten článek vůbec není. O nich se píší jiné články a nikde jsem nepostřehl, že by pod nimi učitelé psali, že si to ta daná profese nezaslouží.
Pokud vám připadá, že je ta profese tak skvěle placená a tak strašně jednoduchá, tak šup šup, místo ve sborovně se vám už jistě chystá.
A pak bych měl takový drobný dotaz - jestli je ta profese takový zlatý důl a jsou to tak skvělé peníze vydělané za nic, zajímalo by mě, proč tu profesi tedy nechtějí dělat a studovat všichni?
A to, co popisujete je fascinující příklad toho, že "autor tak zastává názor, který zároveň vyvrací".
Vy chcete, aby učitelé odváděli výbornou práci a všichni byli skvělí, ale odmítáte je zaplatit. Tak to jste dost vtipný. Zkuste mi říct, v jaké profesi to funguje tak, že vám výborní pracovníci budou dělat za mizerný plat.
Vlastně je to úžasné pokrytectví - chcete pro své děti co nejlepší školství, ale proboha, hlavně ať to nic nestojí.
M65a76r18t89i37n97a 93Z23a80h84o54ř16a55n21s89k34á
Možná by se pohled na časové vytížení učitelů změnil, kdyby všechny povinnosti o kterých se zmiňujete vykonávali na pracovišti, to je ve škole. Pokud paní učitelka přichází do práce ve třičtvrtě na osm, a ve dvě už jde domů, může stokrát vykládat jak doma pracuje a klidně to může být pravda, ale vždycky nad tím budou viset otazníky. Pokud je pracovní úvazek 8 hodin denně, na pracovišti všichni trávíme 8,5 hodiny. Nevím proč by učitel neměl tedy být ve škole např. od 7,30 do 16,00. A v době kdy nemá vyučovací hodinu pracovat na administrativě. Pak by se změnil i názor velké části veřejnosti, která poukazuje na to, že učitelé neodpracují tolik hodin jako lidé v ostatních profesích.
V83e98r12o33n84i62k19a 31V21a24l32í17k14o59v24á 38Š43u24b25o60v12á
Protože málokterá škola má tak dobře vybavenou knihovnu jako já. 😉 Nemám tam po ruce potřebné přístroje a nemohu plnohodnotně pracovat. Jinak, učitelské všední večery jsou většinou pracovní.
M28a25r81e64k 11V55a42l53i95č54e39k
Pokud člověk není v práci spokojený, měl by najít místo, kde bude. Je to jednoduché a takový člověk namísto vypisování litanií nebo stálého remcani může žít příjemnější život. Jde o volbu.
F23i44l84i66p 59V86r38a12c66o85v78s23k74ý
Marku zdaleka ne ve všem s paní Valíkovou souzním, ale tady se vyjadřuješ k něčemu o čem zhola nic nevíš. Na tomhle blogu bych podepsal skoro každé slovo....
- Počet článků 461
- Celková karma 25,74
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky