TJ

Paní Valíková, já vám to ráda zopakuji i tady, když na tom správném psaní tak zatvrzele trváte: řešit pravopis na titulní straně je nesmysl. Chápu, že jako češtinářka máte svým způsobem profesní deformaci, ale vzhledem k tomu, že sama v této oblasti poněkud pokulháváte (pro ty, jež nebavilo rozklikávat mnoho stránek minulé debaty: problémy s interpunkcí, s kvantitou, nerozlišování lesklé barvy - čili emailu - a elektronické pošty, e-mailu, neznalost kodifikovaných dublet), je evidentní, že takové kritérium být nemůže. Nebylo by co poutat - včetně vás. A to vás to živí, respektive živilo.

(Další kritéria rozebírat nehodlám, vyjádřili jsme se s kolegou Bangou již v minulé debatě. Z nějakého důvodu bezúspěšně. Spekulace o tom, jaký ten důvod je, si ponechám pro sebe :) )

Pěkné dny :)

LP

Šestý bod jste vystihla dobře. Obvykle odpovídají stylem "bude to tak, protože jsem to řekla a nemám čas se o tom vykecávat", pokud výjimečně na odpověď dojde.

DT

Všechno, co se točí kolem blogů, se točí kolem protekce. To mi bylo řečeno před lety někým, kdo se v tom opravdu vyznal. Děkuju Armande!

Koukám se z okna. Část z těch smrků naproti na stráni ještě žije, část je sežraná kůrovcem. Ke které části chcete patřit? Zůstanete zdravá nebo budete patřit k většině? Není to pak jedno, jestli vás poutají nebo nepoutají na titulce?

Foto

Díky za návštěvu, paní Tenzler.

A nebylo by lepší, kdyby se čtenářům idnes zobrazovaly všechnY blogy, chvíli, bez protekce?

Foto

Prosím administrátory o vysvětlení k cenzuře, tj. proč odešlo tolik autorů za poslední roky. Jako bývalý bloger a současný přihlášený a ověřený diskutující prosím adminstraci o:

- seznam autorů, kteří byli za poslední roky vyloučeni z možnosti publikovat

- seznam autorů, kteří odešli z důvodu nespokojenosti s vedením BlogiDnes

- seznam stažených blogů za poslední dva roky a důvody jejich stažení

- vysvětlení, proč blogy pana Trčálka za poslední dva roky nelze dle administrace považovat za stalking (včetně porovnání definice stalkingu dle zákona)

Děkuji. Věřím, že administrace nám tyto informace dluží.

Myslím, že toto zajímá více uživatelů platformy BlogiDnes (administátoři ji nevlastní) a budu chtít znát názor vedení iDnes a MF.

Foto

Tyto informace prosím napište v jakékoliv formě zde na iDnes nebo na můj e-mail, který máte k dispozici.

Foto

Stejně je úsměvné, když nám zde "morální pedagogické autority" p. Nožička a p. Valíková v diskusi předvádí svá kázání:

... Vy jako kazatel byste... Nebo jindy ...Vy jako lékař byste ...

A co tím chtějí říci? Že dle jejich morálky jako kazatel by něco dělat neměl, ale kdyby byl třeba autobusák, tak by mohl?

To je prostě zase jejich typické morální bahno. Obou dvou. Nemluvě o vykrucování se p. Nožičky z odpovědí.

Foto

To je jen obrana proti dlouhodobé šikaně učitelů, která tu bují.

Pokud jde o pana F., do té šikany se čile zapojil.

Toto je blog o práci adminů, nikoli o práci učitelů, pane Flaško. Běžte si moralizovat jinam.

PJ

koukám, že největší bojovníci proti cenzuře a za svobodu slova chtějí omezit blogery a diskutující. To nevymyslíš. :))))))

Foto

Je tu mnoho indiferentních diskutérů, které neznáme, nic o nich nevíme. Asi bychom měli věřit adminům - ale mám s tím jistý problém. Zvlášť když se diskutéři slétnou pod pana Trčálka a začnou klovat třeba do učitelů. Všichni stejně. To pak často není diskuse, ale kolektivní šikana.

Ale jak chci omezit blogery, pane J.?

Poud narážíte na pana Trčálka, ten přece dlouhodobě nedodržuje kodex blogera. Píše o ostatních blogerech, dehonestuje je, pomlouvá, uráží...

A má na to tolik volného času.

Foto

K článku nade mnou:

1. K projekcím pana inženýra Flašky do nedokončených literárních postav se nebudu vyjadřovat. Já sama se projektuji do mnoha hrdinů, ale lépe si vybírám.

2. Otázku mého alkoholismu, respektive alkoholismu mé hrdinky, což jsem si v první emoci spojila, tady otevřel pan Herda svým článkem Markéta letí do blázince, kde mě přímo jmenoval.

23. 1. 2024 jsem pokřtila svou druhou knihu nealko šampaňským, a protože jsem za sebou měla těžké období, rozhodla jsem se se suchým únorem, že zkusím abstinovat. Přiznávám, že vzorem mi byl kmotr knihy, jeho inteligence a pozitivní energie mě přesvědčily, že alkoholu je dobré se zbavit.

Od té doby jsem se zúčastnila mnoha akcí a mnoho přátel mi dosvědčí, jsem se alkoholu nedotkla. Pobývala u nás tři dny jedna místní blogerka, ta by to snad dosvědčila také. Samozřejmě nemohu nikomu zakázat, aby mi prohledal skříně, jestli tam neskrývám flašku vodky. Ale já jsem spíš byla na víno, tvrdý jsem nikdy moc nepila. Vinný střik, to byl můj nektar. No, pomerančový džus je taky prima.

3. Ano, pokud by se sem valily ruské hordy, utekla bych a doporučila to každému. Jako utekli Škvorecký, Kryl a Kundera.

Pěkný den.

Foto

Pít by měl přestat asi pan Flaška, než nás oblaží dalšími blogy a příspěvky- cituji: "Nikdy jsme se neviděli, nemůžete mít žádné důkazy (myšleno o velikosti)" a "nenechám Filipa Vracovského, aby mi ho přeměřil", přirovnávajíce tento problém ve svém článku ke geopolitické tragédii na Ukrajině.

To je tak, když odchází moudří autoři jeden za druhým a na úrovni Blogu se podílí stále více ti druzí.

Mimochodem, líbily se mi Vaše články, zvláště ten k papežovi. Je to citlivé a moudré. Ten úryvek z románu o Markétce byl čtivý, mělo to spád.

JN

Je to diskuse v HydeParku, tak se zde zkusím rozepsat ohledně fungování blogů na iDnes v poslední době trochu víc. Já nikterak nezpochybňuji právo administrace vybírat na titulku ty blogy, které ona uzná za vhodné, a chápu i to, že její motivy mohou být různé (někdy třeba i to, že chce docílit co nejvyšší čtenosti, která jinak u blogů v posledních letech upadá).

Nicméně na druhou stranu by pak administrátoři měli reagovat více s odstupem a profesionálněji na to, když k tomu někdo má občas v diskusi výhrady. Třeba pokud někdo ironicky okomentuje to, když je např. na titulku poután blog nejmenovaného autora jen pár minut poté, co je publikován na hlavní straně blogů (něčím takovým ostatně škodí i tomu samotnému autorovi, který pak snadno získá nálepku "protekční").

JN

Druhou věcí pak je, když se některým blogerům dlouhodobě toleruje porušování Kodexu blogera, například v bodě:

"Na titulní stranu blogů nepatří například úvahy o jiných blogerech a úrovni jejich textů, stížnosti na diskutující, oznámení o tom, že bloger končí s psaním, interní debata týkající se výhradně Blog iDNES.cz a podobně."

Případně: "Nepřípustné je rovněž systematické obtěžování, urážení nebo zesměšňování jiných blogerů."

Já samozřejmě uznávám literární kvality pana Trčálka i to, že zde má dost příznivců, nicméně jde o to, že se jednak strefuje do stále stejných lidí a především pak o to, že jim (byť tedy zabaleně do humorné formy) často vkládá do úst něco, co nikdy neřekli či nenapsali, a přijde mi, že hlavním motivem jeho blogů je obvykle umožnit některým osobám strefovat se v diskusi pod nimi do autorů, které z nějakých důvodů nemají rádi.

Foto

Díky za vtažení adminů do diskuze, je to poučné.

Foto

A kde vlastně chcete, paní Veroniko, zachraňovat pravidla?

Podívejte se na poslední (stažený) článek a hlavně diskuzi p. Jeřábka. Nebo na zdůvodnění odchodu p. Tichého, který zde byl roky. Ani neznám všechny, kdo byli pod záminkami nedodržování pravidel odejiti nebo odešli za poslední roky znechuceni sami. Netuším, kolik blogů bylo staženo. Asi hodně.

Odešlo i hodně diskutujících, začíná to zde být dost jednostranné. Trčálek je dle administrátorů "zdařilý kus satiry". K tomu dodávám jen tolik, že kvalitu této satiry lze poznat též dle čtenářů, kteří se shlukli do plivající bandy a o jejichž rozhledu a slušnosti nemá nikdo iluze. Zdá se, že jich přibývá. Slušní lidi si o té "zdařilé satiře" myslí své, jak jsem si mockrát všimla a pod tyto blogy nechodí, pokud nemají jen potřebu povzdechu.

Přečetla jsem si diskuzní příspěvky p. Janků zde i na informativním blogu adminů. Celé to bylo z pozice moci spláchnuto do pérování za češtinu češtinářky. Ty příspěvky včetně např. zdůvodnění p. Jeřábka (viz výše), jsou plně vypovídající.

Paní Tenzler má pravdu, ono dnes být na hlavní stránce v "zaujalo nás" nebo při složení blogerů/čtenářů i v "zaujalo vás", to není nic, na co bychom mohli být hrdi. Většinou je to protekce a osobní vztahy nebo politicky vhodné nefundované něco... Pan F. ve výběru je jistě na sebe hrdý. Chcete být vedle něj? Já už ne.

Foto

Mimochodem, proč není mezi VIP blogery např. ta paní Tenzler, která má vědecké tituly a vydala odborné knihy? Všimla jsem si kdysi její poznámky k adminům, když si někdo stěžoval na cenzuru...... Malost táhne tento blog ke dnu, nedosáhne na přemýšlivé lidi, pana Jeřábka a mnohé další nevyjímaje.

  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,67
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz