Veronika Valíková Šubová

Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz

 

Veronika Valíková Šubová

Milí, moudří a mravní diskutéři...

Diskuse na idnes jsou stále šťavnatější. Napíšete článek a pod ním se vyrojí vaši diskutéři. Autoři bývají slušní, většinou. Nestojí o to, aby někdo jiný cupoval jejich článek. Zato diskutéři bez fotek, často s podivně znějícím jménem, si servítky neberou. Oblíbené blogery hýčkají, ty neoblíbené roznášejí na kopytech. Doslova. Někdy máte pocit, že se tu na blogu vede krvavá válka - urazit, znectít, urvat hlavu. A pokud možno SKALPOVAT!

4.4.2013 v 20:42 | Karma: 21,50 | Přečteno: 1220x | Diskuse| Ostatní

Veronika Valíková Šubová

Buď happy, nebo nebudeš vůbec!

„Bojím se lidí, co jsou moc happy,“ zpívá Nohavica v jiné písni. Ten diktát radostného plácání, který se poslední dobou objevuje zvlášť v blozích a pod blogy některých kolegyň, mě dohání k pláči.

31.3.2013 v 11:35 | Karma: 19,67 | Přečteno: 839x | Diskuse| Ostatní

Veronika Valíková Šubová

Jak se z toho nezbláznit aneb Pravda a Láska bojuje se Lží a ...

„Jestli se na Hrad doplazí to tlusté prasátko, asi se stanu vrahem!“ píše jeden můj bývalý student. „Emigruju!“ vykřikuje jiný. Prohlášení celebrit i pěšáků, proklamace politických vůdců, odkazy na přitroublé písničky... FACEBOOK ŽIJE VOLBOU PREZIDENTA!

20.1.2013 v 11:19 | Karma: 18,53 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Ostatní

Veronika Valíková Šubová

Zloděje kol nesnáším!

Včera mi na náměstí v našem městě ukradli kolo. Zamčené. Je to moje třetí ukradené kolo za posledních deset let. Ale tohle jsem měla ze všech nejraději. Brečela jsem celou noc, protože auto řídit nemohu a kolo je můj jediný dopravní prostředek.

21.7.2011 v 12:59 | Karma: 29,17 | Přečteno: 2588x | Diskuse| Ostatní

Veronika Valíková Šubová

Bič na dr. House

Ministerstvo zdravotnictví předkládá reformní zákony a lidé protestují. Především kvůli financím. Popravdě, je mi ukradené, jestli budu za vyšetření či pobyt v nemocnici platit o něco více. Ale záleží mi na tom, aby mě můj lékař dobře léčil. Bude-li doktorům viset nad hlavou Damoklův meč sankcí a pokut, poskytnou nám jistě standardní tabulkové služby, nikoli ovšem péči na hranici možného. A právě ta často zachraňuje život.

11.7.2011 v 1:35 | Karma: 12,72 | Přečteno: 1175x | Diskuse| Ostatní