City Lights, chvála modře a detailu - výstava ak. malíře Pavla Kocha v Písku

Pavla jsem poznala v létě 1990. První svobodné léto, borůvkový tábor a řecké báje, z nichž jsme kuli etapovou hru. K přijímačkám na AVU vyrobil přírodní plastiky inspirované Tolkienem. Maloval obrázky, které mi  braly dech. 

 

Pavel Koch - CITY LIGHTS

Většinou modré. Když jsem pak připravovala k vydání svou první knížku, logicky jsem ho poprosila, aby mi namaloval obálku. Stvořil tři verze, než bylo slunce dostatečně vysoko... Všechny tři ty obrázky patří mým nerozlučným druhům, stejně jako některé další Pavlovy zázraky...

V písecké Sladovně můžete jeho výstavu vidět do 13. května.  

Já mám nejraději ty modré - sérii Tří králů, Litomyšl trojmo a Modré ztišení. A Anděla.

Fascinují mě Pavlovy detaily. Na domech. Na stromech. Na tramvajích i autobusech. Kostely mají své zvláštní proporce, napůl pohádkové, napůl velmi zemité. Všechny Pavlovy obrázky a sochy, které znám, mají tu zvláštní zemitost i poezii. Proto je mám tolik ráda.

Snad se budou líbit i vám.

 

Pavel Koch - CITY LIGHTS - Litomyšl
Pavel Koch - CITY LIGHTS
Pavel Koch - Litomyšl
Pavel Koch - Anděl
Pavel Koch - CITY LIGHTS
Pavel KOCH - CITY LIGHTS
Pavel Koch - Modré ztišení
Pavel Koch - CITY LIGHTS - TŘI KRÁLOVÉ
Pozvánka na výstavu.

 

Autor: Veronika Valíková Šubová | pátek 20.4.2018 19:24 | karma článku: 10,89 | přečteno: 298x
  • Další články autora

Veronika Valíková Šubová

Markétčin sen

5.4.2024 v 13:10 | Karma: 17,87

Veronika Valíková Šubová

Markétka letí

2.4.2024 v 13:17 | Karma: 29,76

Veronika Valíková Šubová

Divoká noc

16.3.2024 v 12:38 | Karma: 0

Veronika Valíková Šubová

Čas návratů

26.2.2024 v 17:41 | Karma: 27,69
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,05
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz