Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ahoj, babi!

„Ahoj mami. Mám se dobře, jen ti chci říct, že jsem v nemocnici, mám zlomenou nohu a urvaný jedno ucho! A taky jsem se trošku přiotrávil večeří a mám nějaký divný vředy na jazyku…a mami, jaký je přesný význam slova epidemie?“

Zařvu. Zaječím. Začnu se zoufale domáhat podrobnějších informací a na druhé straně se ozve radostný řehot. Můj veselý syn si rád střílí z hloupé a důvěřivé matky.

Za tyhle kanadské žertíky mívám chuť strčit mu hlavičku do medu a hned potom do mraveniště! Vykoupat ho v nočníku! Urvat mu u košil všechny knoflíky a džíny ozdobit vystříhanými srdíčky a kačenkami!

A jednou to udělám, Jáchyme! Ber to jako poslední varování! Další podobný pozdrav a budeš mít místo šatníku skříň plnou záplat a vystřihovánek!

Chumův smysl pro humor je pověstný. Nejvíc jsem se nasmála před loňskými prázdninami.

„Chume,“ ptala jsem se ho každý týden od velikonoc, „je ve škole všechno v pořádku?“

„Hmm, jo,“ odpovídal nezúčastněně. „Nemáš jiný starosti?“

„Chume, ptala jsem se tři týdny před koncem školního roku, „nemáš nějaký problém?“

„Ne, proč?“ divil se dotčeně, „ty snad jo?“

„Chume,“ zeptala jsem se týden před vysvědčením, „nepropadáš náhodou z fyziky?“

„Jé mami,“ zaculil se na mě jak sluníčko, „a jak si to tak najednou uhodla?“

Možná jsem v té výchově někde udělala chybu. Možná jsem měla být víc autoritativní.  Nevím.

Vím jen, že Chum je …prostě Chum. A že ho máme rádi. Jiného si v hypermarketu nekoupíme. Je dobrosrdečný a velkorysý a občas docela inteligentní a vždycky chrání slabé a utlačované a…

Zvoní mobil. Jáchym. Můj chlapeček roztomilý. Skoro osmnáctiletý. Asi se chce zeptat, co mu maminka uvařila k večeři.

„Ahoj babi! Přijedu pozdějc, jo… doprovodím ještě Kačku domů.“

„Jasně. Přijeď, v kolik budeš… CO? Babi? Jaká babi? Řekni to ještě jednou, ty kolohnáte! To je nějakej novej vtip? Chceš zkoušet, co vydržím? Nastříhám ti boty do knedlíků! Udělám z tebe sekanou, jestli tu babi okamžitě neodvoláš!“

Cvak! Jdu hledat ty nejostřejší nůžky v celé domácnosti.

Bude slavnost letních postřižin…

 

 

 

 

Autor: Veronika Valíková Šubová | středa 20.7.2011 19:21 | karma článku: 20,73 | přečteno: 2009x
  • Další články autora

Veronika Valíková Šubová

Ještě slůvko o Markétce, Laře a Taťjaně...

Malý dodatek k velké aféře. Literatura je můj domov, literární postavy moji bratři a mé sestry. Píšu o tom mnoho let.

25.4.2024 v 12:50 | Karma: 18,29 | Přečteno: 640x | Poezie a próza

Veronika Valíková Šubová

Kdo se bojí faktů o 21. prosinci 2023

Uběhly čtyři měsíce od hrůzného masakru na pražské filosofické fakultě. Událost se vyšetřuje, prosakují informace, bují dohady...

21.4.2024 v 13:40 | Karma: 34,40 | Přečteno: 1332x | Politika

Veronika Valíková Šubová

Jak se papež stal z církevního reformátora „chcimírem“

Kde jsou ty časy, kdy papež František rozděloval katolíky svým liberalismem a vstřícností k migrantům. To byl ještě odvážný chlapík vyznávající správné evropské hodnoty a jeho slovy se zaštiťovali všichni církevní reformátoři.

6.4.2024 v 20:11 | Karma: 33,13 | Přečteno: 895x | Společnost

Veronika Valíková Šubová

Markétčin sen

Druhý díl Markétčina letu. Pro neznalé připomínám kapitolu Letím z Bulgakovova Mistra a Markétky, která se mojí hrdince stala inspirací. Markétka se potře Azazelovým krémem a sedá na koště...

5.4.2024 v 13:10 | Karma: 18,34 | Přečteno: 498x | Poezie a próza

Veronika Valíková Šubová

Markéta děkuje za péči, ale je abstinentka

Pro pana Chechtu, který mi věnoval už čtvrtý blog v řadě (zřejmě posedlost nebo tajná vášeň, třeba se s Chrčálkem poperou): Od křtu své knihy 23. 1. 2024 nepiju alkohol a mám na to svědky. Markétka je na tom stejně.

4.4.2024 v 11:37 | Karma: 18,86 | Přečteno: 577x
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Počkej na mě! Vyprovodil tátu do války, jeho fotka otevírala peněženky

1. května 2024

Seriál Jeho rozzářená tvář bývala za druhé světové války vystavena v každé třídě a kanadským žáčkům...

Bijec migrantů živoří. Salvini zamrzl v minulosti, spásu hledá v bájném mostu

1. května 2024

Premium Někdejší hvězda italské krajní pravice Matteo Salvini politicky živoří. Jeho strana Liga před...

Strach z problémového nájmu? Majitelé bytů mají získat garanci za nájemníky

1. května 2024

Premium Stát chce motivovat majitele nemovitostí k poskytování bydlení i rizikovým nájemcům. Pronajímatelé...

Dvacet let v Unii řečí čísel. Češi dominují v kaprech, letí také Erasmus

1. května 2024

Dvě dekády po vstupu do Evropské unie je co se týče peněz Česko více než bilion korun v plusu. Z...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,74
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz