Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

17. listopad je svátek nás všech

K 17. listopadu si píšu blog téměř každý rok, letos jsem ovšem začala o dva měsíce dříve. Hledala jsem seznamy 568 zraněných z Národní třídy. Článek Hledá se zbitý student vyšel včera v MF Dnes, najdete ho na idnes Premium.

Proto ho sem nebudu vkládat. Dal mi opravdu hodně práce, na blog je příliš dlouhý. Vedla mě osobní motivace – před třiceti lety jsem jela svou modřinu ukázat profesoru Bojarovi do Motola, svědčila a identifikovala „svého“ červenobareťáka. Zajímalo mě, kde ty seznamy jsou, kdo v nich je, jestli tam najdu i sebe. V televizi se každý rok objevují stále stejní stávkoví vůdci, ale na Národní bylo zraněno mnoho lidí, 568 vyhledalo lékaře nebo své zranění popsalo u výslechů. Právě kvůli nim jsem podnikla anabázi přes lékaře, ústavy, archivy…

Jak pátrání dopadlo, si můžete přečíst ve zmíněném článku.

Pokud ho uvidí někdo z vás, zraněných na Národní, můžete se mi ozvat na blog. Nemohla jsem logicky jmenovat lidi, kteří k tomu nedali svolení. Ale ráda to příště udělám.

A k oslavám 17. 11., které sleduji v ČT - neúčastním se ze dvou důvodů. Doznívá mi chřipka a nelíbí se mi používání studentského svátku, který patří nám všem, k politické propagandě.

Kopíruji, co jsem si po vystoupení známé angažované herečky pověsila na FB:

Tak XY právě v přímém přenosu ze sametové lidové veselice prohlásila, že by lidé možná měli dělat nějaký "řidičák" voliče, aby prokázali, že jsou schopni rozhodovat o budoucnosti země.

Tak tedy znovu - demokracie je definována všeobecnými, tajnými a svobodnými volbami. Bez řidičáků, kádrových posudků a nálepek "občan nižší kategorie, volit kvůli reakčním názorům nesmí". Takhle totiž začínaly nacismus a komunismus. Howgh.

Právě kvůli svobodným volbám a možnosti říkat vlastní názor, respektive kvůli povolené různosti názorů, která je tak důležitá pro fungování demokratického systému, jsem před třiceti lety demonstrovala a stávkovala.

A klidně to udělám znovu. Až bude demokracii skutečně někdo ohrožovat. Třeba “řidičským průkazem pro voliče“.

Užijte si sváteční večer.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Veronika Valíková Šubová | neděle 17.11.2019 17:00 | karma článku: 29,18 | přečteno: 690x
  • Další články autora

Veronika Valíková Šubová

Ještě slůvko o Markétce, Laře a Taťjaně...

Malý dodatek k velké aféře. Literatura je můj domov, literární postavy moji bratři a mé sestry. Píšu o tom mnoho let.

25.4.2024 v 12:50 | Karma: 18,31 | Přečteno: 659x | Poezie a próza

Veronika Valíková Šubová

Kdo se bojí faktů o 21. prosinci 2023

Uběhly čtyři měsíce od hrůzného masakru na pražské filosofické fakultě. Událost se vyšetřuje, prosakují informace, bují dohady...

21.4.2024 v 13:40 | Karma: 34,40 | Přečteno: 1340x | Politika

Veronika Valíková Šubová

Jak se papež stal z církevního reformátora „chcimírem“

Kde jsou ty časy, kdy papež František rozděloval katolíky svým liberalismem a vstřícností k migrantům. To byl ještě odvážný chlapík vyznávající správné evropské hodnoty a jeho slovy se zaštiťovali všichni církevní reformátoři.

6.4.2024 v 20:11 | Karma: 33,13 | Přečteno: 897x | Společnost

Veronika Valíková Šubová

Markétčin sen

Druhý díl Markétčina letu. Pro neznalé připomínám kapitolu Letím z Bulgakovova Mistra a Markétky, která se mojí hrdince stala inspirací. Markétka se potře Azazelovým krémem a sedá na koště...

5.4.2024 v 13:10 | Karma: 18,35 | Přečteno: 503x | Poezie a próza

Veronika Valíková Šubová

Markéta děkuje za péči, ale je abstinentka

Pro pana Chechtu, který mi věnoval už čtvrtý blog v řadě (zřejmě posedlost nebo tajná vášeň, třeba se s Chrčálkem poperou): Od křtu své knihy 23. 1. 2024 nepiju alkohol a mám na to svědky. Markétka je na tom stejně.

4.4.2024 v 11:37 | Karma: 18,86 | Přečteno: 581x
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Egyptě se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  17:23

Izraelská armáda v úterý zahájila operace ve východních částech Rafáhu na jihu Pásma Gazy. Obsadila...

Mezi extremisty stále dominuje takzvané antisystémové hnutí, tvrdí vnitro

7. května 2024  17:02

Dominance tzv. antisystémového hnutí na české extrémistické scéně přetrvává. Jeho představitelé...

Podnikatel myslel, že investuje. Podvodníci zatím vysáli z jeho účtů 20 milionů

7. května 2024  16:53

O 20 milionů korun přišel kvůli internetovým podvodníkům třiašedesátiletý muž z Hradecka. Podle...

Bezdomovec bránil napadenou ženu, za útok nožem dostal čtrnáct let

7. května 2024  16:35

V opilosti podle obžaloby šestkrát bodl nožem muže, s jehož družkou popíjel v parku na Mendlově...

  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,74
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz