Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KS

Harry_sportsman

14. 10. 2011 18:35
Jenom nechápu,

jak tohle někdo mohl zařadit do rubriky Zaujalo nás. Ale na Idnes asi stačí zkritizovat nebo zironizovat Dobeše a autor má vyhráno. :-)

1 0
možnosti
H

hromobiti04

14. 10. 2011 20:39
Re: Jenom nechápu,

Přesně to jsem chtěl ještě napsat. Jak je něco sebemrskačskýho, tak se toho redakce chytí jak ho... košile. Samý uvědomělý eurosvazák. Jen tak dál hoši.

0 0
možnosti

Ottis300

14. 10. 2011 17:54
Vy, že učíte?

A ještě k tomu češtinu, kde bych předpokládal alespoň základní znalosti společenských vazeb a historických faktů? To píšete asi kvůli diskuzi, že?!

1 0
možnosti
M

mmmm1

14. 10. 2011 17:52
Myslím, že stačilo málo...

a moc Čechů tady nebylo... kdyby do toho nešilo pár uvědomělců...jako Havlíček...Jungman , Dobrovský....a pak Masaryk 1918...1. a 2.svět válka atd. - je dost pravděpodobné, že dnes by převážná část obyvatelstva mluvila Německy a co by se vlastně stalo z pohledu historie, z pohledu světa byl by horší byl by lepší...  myslím, že by to všem bylo fuk.... zrovna tak jako je všem fuk, že zmizelo původní obyvatelstvo USA... o čem se tady vlastně hádáte... 10 mega lidí mluví nějakou češtinou...5000 milionů slovenštinou...co to je z globálního pohledu... něco jako mrtvé jazyky... proč bych měl bejt na tohle hrdý...komu bych měl tu hrdost dávat jako najevo ...o co jde...

0 0
možnosti
D

Draggo

14. 10. 2011 19:43
Re: Myslím, že stačilo málo...

tedo to jsem nevedel, ze tolik lidi umi slovensky! takze umim o dalsi svetovy jazyk vic! :-P

0 0
možnosti
H

habit-.!..

14. 10. 2011 17:45
... tak tohle je typický výplod kavárenské...

... intelektuálky Amálky... důvodem vymírání vizionářů jsou velmi často právě lidé s vašimi názory - ti taky v době, kdy Čapek psal Mloky a Bílou nemoc a varoval před fašismem a komunismem, viděli v Hitlerovi a Stalinovi naději a světlou perspektivu pro budoucnost lidstva...

R^

2 0
možnosti
H

habit-.!..

14. 10. 2011 17:45
Re: ... tak tohle je typický výplod kavárenské...

... pardon, jsem se přehmát...:-) ... tohle jsem chtěl...Rv

0 0
možnosti
M

mmmm1

14. 10. 2011 17:39
VLASTENCTVÍ CO TO VLASTNĚ JE....

já tomu nerozumím, každý se tím ohání. Já si teda myslím, že to je vymývání mozků,, něco jako náboženství" vláda Vám bude kázet ně\co o vlastenctví,, která vláda- řekněte mi o jedné jediné, která za to stála- a která si to mohla dovolit. Možná v r.1939 byli Češi opravdu umřít za vlast něktří , tak i učinili. Tuším, že máme dokonce jako jedn z malých národů největší úmrtnost generálů za 2.svět. války,, převážně v domácím odboji. Ale doba je jinde  ve vládě seděj lobisti, prodejný..., lidi, kteří nechaj okrádat vlastní občany-navíc se na tom sasmi podílej...a no tomám bejt hrdej. Proč mám být hrdý na dějiny, každý stát má svoje dějiny na který je hrdý... to je divné, něktré věci které dělali lidi v minulosti vlády i Králové atd. nejsou zrovna k uctívání... ...

1 0
možnosti
M

mmmm1

14. 10. 2011 17:45
Re: VLASTENCTVÍ CO TO VLASTNĚ JE....

Říká se že za každým velkým majetklem je zločin... ono se stačí podívat na královské rodiny v minulosti... jejich majetky vznikly z oddanosti králi,, vlastenectví a spousta lídí za to zaplatila životem...proč. Pro jejich pozice jejich vládu jejich majetky. Přitom člověk k životu zas tak moc nepotřebuje...   nebo má zapotřebí ovládat půl světa .. vraždit ostatní....  přesto jsou tyto rody předmětem davového šílenství....při njakékoli události...

Vlastenci: byli vojáci  Wermachtu dobří vlastenci.... on ten úhel pohledu k vlastnectví je dost  složitej...

Ona byli dobří vlastenci šli a za vlast položili život, kolik takovýhle vlastenců pokládá životy dnes a denně a proč... protože se najde spousta pitomců ve všech vládách k manipulaci s davem...  Já opravdu nepochopím,proč bych měl bejt tak strašně hrdej, že jsem se narodil zde a ne o 30 kilometrů bokem...a bejt hrdej, že jsem němec ....Moje myšlení se ubírá směrem dobrý člověk špatný člověk...a za tuhle vládu a dav ovcí bych měl asi ....

1 0
možnosti
B

bofums

14. 10. 2011 16:50
Paní učitelko, je vidět, že učíte češtinu a divadlo!

Dějiny však jsou pro Vás spíše doplňkem repertoáru !  Snad jen Karel Čapek,,,, mohl si skutečně dovolit " naivitu, protože neznal Vaše3 " hochy" tak, jak je známe my- zemřel právě včas !, B.N. jistě jen  " z hladu" byla taková, jaká

byla,  ve Vašem výčtu chybí i K. Sabina /  jakýsi " vzor " pro desetitisíce práskačů /, tak či tak patší do našich dějin i

LEGIE, LETCI, ODBOJ/ ten pravdivý / proti nacismu i komunismu, utrpení v KT i TNP,  atd... pokud budete chtít !!!

Vážená paní- studujte a pište, ale uvědomte si, že hrdinství a vlastenectví si každý vykládá po svém !

2 0
možnosti
H

hromobiti04

14. 10. 2011 16:07
Tak pokud TOHLE bude vzdělávat naše děti...

tak potěš pánbů... 8-o Vyzobat negativa, ignorovat pozitiva a celé to tak pěkně demagogicky uplácat ... krása.

3 0
možnosti
MM

myskamiki

14. 10. 2011 15:53
no

celkem to vysvetluje ten blabol s Plzne, poslany tomu pitomcovi na MSMT, bohuzel, naproste stejnymi pitomci.

Bezte radeji prodavat do supermarketu, na ucitele nemate ani vzdelani (historie ze ZS, dal jste se zjevne neposunula) ani charakter (ano, klidne si to lajznu na zakladne jednoho clanku).

Zajista jako spravna intoska milujete Francii a Pariz. Jen mi neni jasne, jak je to s Vasim pohledem mozne, protoze oni provedli v dejinach takove svinstva, ze i to nejvetsi svinstvo Cechu je proti tomu uplne nic

1 0
možnosti
MM

myskamiki

14. 10. 2011 15:56
Re: no

z, naprosto, zajiste; soudruzko ucitelko

1 0
možnosti
HZŽ

Honza ze Žižkova

14. 10. 2011 15:47
Paní v životě neslyšela jména

Křižík, Daněk, Kolben, Škoda, Wichterle, Kovařík, Baťa...

2 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

14. 10. 2011 22:04
Re: Paní v životě neslyšela jména

R^ taky mi tam nadbývá ta literární skvadra....srovnávat nějakého veršotepce s Karlem IV......mi přijde celkem svérázný druh humoru.

0 0
možnosti
JM

Maraiser

14. 10. 2011 15:29
Jména, jen jména

Tohle neřeším, já jsem rád, že jsem Čech.. Jen mne mrzí, že nám chybí národní hrdost. Kam se v tomto hrabeme na Slováky, neřkuli Poláky. My jsme opravdu spíše těmi Švejky, ale naštěstí s úžasnými výjimkami.

0 0
možnosti
H

hromobiti04

14. 10. 2011 16:09
Re: Jména, jen jména

nejsme Švejky a nikdy jsme nebyli... to jen Švejk se hodil do krámu lidem jako tady paní učitelce. Já jsem ovšem optimista a věřím že těch je menšina... i když hulákají nejhlasitěji.

2 0
možnosti
  • Počet článků 462
  • Celková karma 28,02
  • Průměrná čtenost 1704x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz