Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

petrfree

25. 2. 2012 17:03
Zeny nevi co chtějí !???

Jedny by rady porody v přírodě do sena , bez kontroj a buzerování . Přece je to tak přirozené se od nich dozvíte a pak jsou tu zas druhé, které by asi nejraději pobyly pod dohledem celé těhotenství někde na pozorování. Naštěstí jsou ještě třetí a ty to nehrotí. :))))) Ještě že jich je většina !!! ;-)

0 0
možnosti
VVŠ

ver.va

25. 2. 2012 17:08
Re: Zeny nevi co chtějí !???

Mno, já jsem si tu hospitalizaci vydupala a strašně jsem tam chtěla ležet na infuzích s nohama nahoře. Jo.

0 0
možnosti
IV

Hell2

25. 2. 2012 13:44
Zbytečná hysterie.

Autorka špatně četla. U každé ženy provede lékař povinná i další vyšetření, která jsou nutná. Ale je opravdu zbytečné, aby při měření tlaku nebo odebrání krve asistoval lékař. A i to množství vyšetření je asi zbytečné. Ženu to zbytečně stresuje. Takže bude kontrolována porodní asistentkou, která v případě problémů přivolá lékaře.Nic víc.

6 0
možnosti
VVŠ

ver.va

25. 2. 2012 14:05
Re: Zbytečná hysterie.

A jak pozná určité specifické problémy?

Když žena řekne: "Chci lékaře hned, dostane ho? Nebude to nadstandard?

Opakuji - vracíme se zpět. šetříme na špatném místě.

4 0
možnosti
EK

fitzie

25. 2. 2012 13:28
no vidíte

já zas po svém prvním hyperrizikovém těhotenství došla k názoru, že větší část problémů byla způsobena jen a pouze stresem z neustálého doktorského vyšetřování, rýpání a strašení, tudíž jsem, po marné snaze najít mezi doktory někoho rozumného, své druhé těhotenství absolvovala do 35. týdne zcela bez jakékoliv kontroly - a světe div se, zcela bez potíží a v naprosté pohoě.

Jak vidno, gynekologové dokážou ženy dokopat k lecčemu, a ne všem je tak bezvýhradně pozitivní.

3 0
možnosti
VVŠ

ver.va

25. 2. 2012 13:40
Re: no vidíte

Každá jsme jiná. Pokud jste to zvládla bez lékaře  (a mám jednu takovou přítelkyni), buďte ráda a děkujte za ty dary.

A souhlasím - někteří dokážou pěkně vyděsit. Také mi jeden renomovaný porodník v 33. týdnu oznámil, že rodím. Řekla jsem mu, že ani náhodou. Pak mě ten lékař v 37. potkal na chodbě, culil se a říkal:" Já věděl, že to vydržíte!"

Tak proč mi to neřekl na sále!

Člověk musí vědět, na koho se obrátit. I lékaři jsou rozliční - alibisté, poděsové, upovídaní žvanilové, jedovatí plivníci a lenoši. Pak máte v hlavě lunapark.

1 0
možnosti
K

katboh

25. 2. 2012 12:33
"Žádná ženská na světě by mě k tomu nadlidskému výkonu ..."

Ani kdyby ta ženská byla hodná, moudrá a statečná gynekoložka?

0 0
možnosti
VVŠ

ver.va

25. 2. 2012 12:41
Re:

Ne. Ale Vás třeba ano.

0 0
možnosti
JH

IronEagle

25. 2. 2012 12:14
Definice lecby

Napad hodny medaile z ministerstva zdravotnictvi. Nerikam ne, ale myslim si, ze by mela byt moznost volby. Kazda zena by si mela mit moznost vybrat jestli chce tehotenstvim prochazet s pravidelnymy kontrolamy lekare, ci asistentky (tato volba samozrejme nevylucuje, povinne vysetreni UZ a krve). A mela by mit moznost si i vybrat kdo ji povede k porodu. A nebo uplne jinak.

Ackoliv nejsem veci, ktere nam predklada Velky Bratr v USA, tak ale americky porodnicky system se mi zamlouva, s tou vyjimkou, ze pokud zena nerodi presne v terminu tak ji vyvolame, pripadne udelame cisare, ale nevidim problem proc nezavest stejny system tady. Coz ovsem vyzaduje mit skutecne perfektne vyskolene, empaticke a ja nevim co jeste vsechno porodni asistentky a ne svickove baby. :-)

0 0
možnosti

čistotné čuně

25. 2. 2012 12:10
To chce klid.

Pan doktor na přání vaše těhotenství od druhýho tejdne zrizikovatí, na tom se nic měnit nebude, nebojte se.:-)

6 0
možnosti
SK

slava kunst

25. 2. 2012 12:05
pan ministr otěhotnět nemůže,

protože ho nemá nikdo rád.X

4 0
možnosti
MS

Matyas Sandorf

25. 2. 2012 15:08
Re: pan ministr otěhotnět nemůže,

;-D;-D;-D

... a vo vo tom to je R^

0 0
možnosti
TH

Gmurr

25. 2. 2012 11:59
porody byly v rukou zen

protoze to byla cistezenska zalezitost.

Porodni asistentka je nejstarsi zamestnani v dejinach lidstva.

0 0
možnosti
MM

captain cook

25. 2. 2012 12:06
Re: porody byly v rukou zen

Tady u nas chodi otcove bezne k porodum uz aspon 35 let (a neplati za to). Takze s tou ciste zenskou zalezitosti bych to tak neprehanel. My to tu povazujeme za rodinnou zalezitost.

Take tu nastavajici otcove bezne chodi se svymi manzelkami nebo partnerkami do antenatalnich kurzu. Dole (vlakno Mate Pravdu 12:03) viz popis, co jsme s manzelkou absolvovali pred 30lety.

2 0
možnosti
JC

medvěd brtník

25. 2. 2012 11:52
Nějak jste to špatně pochopila, to bylo rozšíření nabídky

péče, kterou některé ženy preferují a nikoliv zákaz návštěvy lékaře. Myslím, že pokud chcete doktora, tak k němu jděte, ale nenuťte návštěvy všem těhotným. Některé prostě rády přijmou péči porobní báby. Nedělejte závěry na základě své zkušenosti. A co se týče vzdělání, mám pocit, že dnes se sestra bez vysokoškolského vzdělání už neobejde. Soudím podle neteře. Svým blogem jen nahráváte těm, co chtějí péči omezit zbytečnou regulací.

5 0
možnosti
VVŠ

ver.va

25. 2. 2012 12:55
Re: Nějak jste to špatně pochopila, to bylo rozšíření nabídky

Jo. Jenže já mám strach z české byrokracie. Oba ji známe.

1 0
možnosti
KL

Tipeq

25. 2. 2012 11:51
Máte pravdu

navíc dodám, že v českém provedení to bude stát hromadu peněz

0 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,69
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz