Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R

roman37d

20. 7. 2012 21:19
Moravské Slovácko....

Hradiště, Hluk, Kyjov..... Velmi mě to tam zklamalo. Nasr...švanější lidi jsem snad v životě nepoznal. Jen po víně, nebo slivovici, dají místní aspoň na chvíli pokoj. Za všechno může jakýsi Pražák. Nikdo ho nezná jménem, nikdo ho nikdy neviděl, ale je strůjcem všech místních problémů. Obyvatelé obcí jsou Horňané a Dolňané. A navzájem se nemusí. Když je podnikatel Horňan, Dolňana nikdy nezaměstná. Tedy alespoň si to ten Dolňan myslí. A pak je tam také Jízda králů. Zajímavej rituál kterej dá zapomenout a i ten Pražák je tam vítán. Tedy jen jeho peníze..... Další lidovou zajímavostí jsou Velikonoce.... Chlapi z vesnice se oblečou do krojů, pořádně se vožerou a při prozpěvování národních písní dost drsným způsobem ztřískají každou holku kterou potkají....

0 0
možnosti
Z

Zygota

20. 7. 2012 22:37
Re: Moravské Slovácko....

Paní psala o Hradišti a Vy jste poplantal "koše s baňama",...8-o.Horňany a Dolňany u nás nemáme a nejsme vesnice.Do Prahy jezdím ráda, naposledy jsem navštívila Toulcův dvůr. Měli jsme úžasnou průvodkyni, Pražačku, moc milá byla. V botanické zahradě nás provázela slečna, celé dvě hodiny se na nás usmívala a zajímavě vyprávěla. A když jezdím do Prahy s děckama ze školy, vždycky natrefím na příjemné lidi.Ale vždycky se také  ráda vracím domů, nikde jinde není tak dobře, jak u nás. Možná jste netrefil na ty správné lidi. Spíš mně ale připadá, že jste takový ten věčně nespokojený "rypák". Chtělo by to trošku pozitivní přístup k životu;-D. A na peníze Pražáků rozhodně nečekáme, to bysme možná umřeli hlady,...Jedna baba z Hradišťa

0 0
možnosti
BR

Stobka

20. 7. 2012 20:37
Hradišťská nemocnice?

To si moc dobře rozmyslete:-(

0 0
možnosti
KB

Karel2002

20. 7. 2012 20:33
Byl jsem tam

a nudnější, jednotvárnější krajinu si nelze představit. Kde jsou nějaké pořádné lesy?

0 0
možnosti

Rumcajz

20. 7. 2012 20:41
Re: Byl jsem tam

Nestačí Buchlov?

0 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,69
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz