Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZS

Je poznat, že oproti různým vševědům v televizních a rozhlasových debatách máte zkušenost z každodenní praxe.

Školství je bohužel jeden z oborů, kterému každý rozumí, každý do něj kecá, a každý ministr si v něm chce vybudovat svůj pomníček (státní maturity, RVP, aktuálně inkluze). Neustále se řeší detaily, namísto aby se nejprve stanovily jasné cíle a vytvořila koncepce, která by přežila alespoň dva ministry. Takže zatímco se například vede nekonečná debata o povinné maturitě z matematiky, nevede se debata o tom, co by vlastně takový maturant měl umět.

5 0
možnosti
OU
Foto

H80a82n96a 34V67l97k35o64v67á

10. 2. 2016 13:50

No, upřímně řečeno paní Svobodová, na inkluzi mám podobný názor, i když dle mého v tomto případě nejde o kvantitu ale eurohujerství...

Nicméně pořad Focus a článek paní Valíkové byl spíše o středním a vysokém školství než o inkluzi na základních školách...

0 0
možnosti
DZ

Děkuji za Váš komentář. R^

1 0
možnosti
JL

Mně se to docela líbilo, asi proto, že nejsem učitel...Učitele jsem zažil komunistické...byla nesvoboda, ale na gymnáziu jsem se naučil vše, co mě později živilo až do důchodu, zajímavé ne? A jinak, já rád poslouchám chytré lidi, jako jsou pánové Halík a Komárek, i když chápu, že to berou shora a filosoficky, ale FOKUS není pro odborníky, nýbrž pro laiky, řekl bych. Proč tam tedy tyhle mediální osobnosti nepozvat? Kdyby tam nešli Halík a Komárek, vůbec bych se na to nedíval. Ale zaujali mě prakticky všichni hlavní protagonisti, hlavně ta franštinářka - bylo vidět, že o práci přemýšlí. I studenti byli zábavní, hlavně ti z IT firmy - "mimoňové" :-)). Vydržel jsem na to koukat 2 hodiny - takže dobrý. Autorka má na začátku blogu taky chybu, byla rozčilená. To prostě ulítne, když to po člověku nečte korektor - známe.

1 0
možnosti
JL

přemětu místo předmětu - stane se...

0 0
možnosti
OP

Poslouchat diskusi o školství, ve které se angažuje vševěd pavěd Halík, je nad moje síly. Ráda jsem si ale přečetla váš komentář :-)

13 1
možnosti
MP

Jsem rád, že jste otevřela diskusi, takže Vám mohu sdělit, že Vám dávám jako bývalý učitel ČJL KarmuR^. Mluvíte mi z duše.:-)

4 0
možnosti
Foto

Děkuji. Všem :-). A omlouvám se, dále nebudu reagovat, dělám přípravy.

0 0
možnosti
Foto

J20a45n 78P81e56c42h77a

9. 2. 2016 23:13

V televizní besedě je to velmi jednoduché. Ale ve škole je to trochu jiné. Už jen pro to, že o výuce takto uvažujete, Vám dávám karmu.

3 0
možnosti
Foto

J83a89n 11P67e50c50h59a

9. 2. 2016 23:03

Za článek Bravo!

3 0
možnosti
JN

J13i10ř70í 97N48o62s65e92k

9. 2. 2016 22:49

Mluvíte mi z duše. Osobně spíš prominu hrubku než nekultivované, primitivní vyjadřování.

Fokus skutečně vyjasnil mnohé.

Mimochodem - existuje obor, do kterého Halík nepřispěje svou perlou?

10 0
možnosti
Foto

Neexistuje. Halík je všude.

7 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,71
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz