Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M85i91r81o42s79l61a55v 11M59a16c84e16k 5271655660812

Cermat ? To ještě existuje ? po tom všem co předvedli ? neuvěřitelné Rv

0/0
3.12.2016 14:30

V31i16k68t39o72r 66Š26e19d65i89v47ý 8396951460606

Vy ovšem předpokládáte, že učitel se chystá při maturitě žáka hodnotit. Bohužel takový systém funguje jen s poctivými - a totálně selhává, když jde pouze o formality nutné k tomu, aby bylo možné nevzdělanému vydat vysvědčení.

-

Postup zvolený CERMATem je maličkým (a ne příliš povedeným) krůčkem k tomu, aby už konečně výsledky několikaleté práce přestali hodnotit lidé se školou jakkoli spojení.

0/0
3.12.2016 14:23
Foto

R53a39d51k59a 30K29i59e44l68b88e84r54g29e69r38o79v89á 6513947470864

Nechť je tak, jak píšte, nechť se vrátí, co píšete. Myslím, že slohové útvary a jejich pojetí nabralo rozumnější směr, přesto: nemá tam co dělat fejeton. Ten chce nadhled, vtipné naladění v okamžiku....to se s nervy na place v daný moment, kdy tikají hodinky, těžko dělá. Nemá tam vůbec co dělat výklad, jehož podstatou jsou citace a obložení se dostupnými materiály, to je ,,maturitně ,, celoživotní kiks Cermatu na entou, ostatní budiž. Lietratura byla mnohem zajímavější a mnohem více prokázala okamžité uvažování studenta v ,,domácích,, školních témtech... válka v literatuře, žena jako hrdinka..., ženy spisovatelky a jejich témata,.... trest, vina a přijetí. údělu... dokázalo se tím cosi z říše necvičených opic. A didaktický test? Mám se současným ředitelem ÚĆJL dostatečně rozebráno, že zaštítit se jen čtenářskou gramotností je špatně. Nezkoumat to, co se do žáků dvanáct let cpe...pravopis, tvarosloví, obtížnější jevy a jak si s nimi v psaní poradit.? Tohoto je tam na minimálním prostoru. Pak se divme, co čteme za hrůzy v mailech a na internetu. Státní maturita je toho částečným výrobcem.

Jako alrmující v DT tedy považuji, že narůstají úlohy typu - co z textu vyplývá? Nevadilo by, kdyby textů nebylo ke čtení čím dál víc, v čím dál větším rozsahu a nesměřovalo k nim pět šest úkolů, kdy tyto dlouhé texty musí žák číst stále dokola, vracet se, aby správně odpověděl. Tohle považuji za velký kámen úrazu DT, který leží na nechuti zkoumat jazyk a jeho pravidla. Tedy to, co především studujete, když se učíte kupříkladu cizím jazykům.

+3/0
3.12.2016 14:10



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.