Děkujeme za pochopení.
M23i71r72e24k 93P58i10n50k89a43s
Nejedná se o tuto knihu ? :
" A ten Khaled Hosseini, tak se jmenuje, Khaled Hosseini, strašně špatně se to vyslovuje, napsal druhou knížku, takový ženský příběh, která se jmenuje Tisíc planoucích sluncí a je to skutečně něco. Anglické Timesy napsaly, že to je kniha, která vzniká jednou za sto let a já myslím, že mají pravdu, proč bych neměl říct. "
To říká velký evropský konzervativec Alexander Tomský, který také knihu v češtině vydal. Takže ta kniha humanistické poselství obsahuje. Nepláčeme na špatném hrobě ?
V50e39r36o47n22i52k53a 71V88a71l90í71k10o47v96á 98Š40u84b25o60v72á
Ne. Věřím, že je to kniha skvělá a chci si ji přečíst. Jako čtu ráda Pamuka. Ale kombinace textu a otázek (ty jsou právě děsivé) působí na emoce. A v případě věřících i na náboženské cítění - jsou to velmi jemné nuance, ale mě to vyvedlo z míry v padesáti.. Takovéto interpretace uměleckého textu do maturitních testů, dle mého soudu, nepatří. Pěkný den.
J29o92s58e14f 28N20o26ž63i43č18k66a
Dnes jednoznačně nesouhlas s Vaším blogem. V první řadě jsem přesvědčen, že Vámi ocitovanou otázku by měla bez problémů správně odpovědět většina maturantů bez ohledu na to, zda jsou ateisté nebo věřící a kolik toho o různých náboženstvích ví. Otázka je čistě o schopnosti chápat psaný text a vyvodit z něho logické důsledky, nikoliv o znalostech toho či onoho náboženství.
Jinak k blogu paní ministryně - před chvílí jsem si ho pozorně přečetl a je v něm např. uvedeno: "Pokračujeme ve směřování, které vychází do značné míry z masarykovských tradic, tedy v tradici sekulárního školství. Podle našeho názoru nepatří náboženství do školy vůbec – alespoň nikoliv v tom smyslu slova, že by mělo být součástí systému."
Zdroj: http://katerinavalachova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=572472
Což bych chápal tak, že by z jakéhokoliv náboženství rozhodně neměly vycházet školní osnovy či ŠVP, ale rozhodně to neznamená, že by se nemělo učit např. o historické úloze náboženství, jeho vlivu na literaturu či kulturu, atd.
L22i85b50o17r 37P65o38p50o70v34s27k94ý
A Vy jí to věříte, pane Nožičko?
V27i24l34é38m 69B30a45r76á43k
Proč se učit o islámu, poslouchat i nepřímo jejich názory, proč něco vykládat, snažit se chápat, omlouvat, snažit se porozumět, pochopit, diskutovat s nimi nebo o nich? Jakákoliv diskuse o nic a s nimi je znakem slabosti a ustupování.
Na území Evropy žije člověk evropský (euroamerický). Ten je v současnosti vystaven invazi nepůvodních lidí z Afriky a Asie, ochotných osidlovat nová území, kteří jsou ve své chudobě více přizpůsobiví a odolnější, mají jinou řeč, vzdělání, náboženství, rodinné zvyky, pracovní a hygienické návyky, chování k ženám, a postoj k svobodě jednotlivce i slova, představy o fungování společnosti, pohled na dodržování smluv. V souvislosti s tímto textem považuji nadbytečné hodnotit jaký druh lidí je lepší či horší, ale určitě můžeme říci, že tyto druhy jsou jiné a hlavně každý patří prostě jinam. Kdyby se jakýkoliv přírodní druh ocitl ve stejném ohrožení, pod stejným tlakem jako dnešní člověk evropský (euroamerický), ekologové by křičeli a bili na poplach.
H92a42n37a 18P54r62o34k69o11p95o73v38á
A jak se chcete chránit před něčím, před čím si dáte klapky na oči a špunty do uší? To může vymyslet jenom pštrosí mozeček - hlavu do písku a vystrčit pozadí...! :-/
M12a72r39t19i65n 90B37u29s62i56d84e98a
No, i sekulární školství se přece nemůže náboženství vyhnout ...jen nesmí sloužit některému z náboženství.
Uvedenou maturitní otázku vcelku oceňuji, neboť kombinuje logiku (schopnost pochopit psaný text) a znalost náboženských a kulturních odlišností a tradic.
Nejedná se přece o žádnou propagandu nebo představování vzorů hodných následování..
V68i25l92é41m 72B39a31r85á92k
Proč by je měl (ty muslimské) někdo chápat?
M93a29r52t23i98n 81N12e14č79a69s
Při čtení jsem si říkal "proč si ti Poláci dávají taková divná jména". Ale díky vašemu vysvětlujícímu komentáři už vím, že to nebylo z katolického Polska... on to byl vlastně ohavně muslimský text
T38o52m65á24š 51M94a29r14e38k
Bože, do čehos to duši dal? To je literární text a zkouší se, nakolik jsou maturanti schopni pochopit význam psaného slova. V podstatě to s islámem naprosto nesouvisí. V kolika letech jste spadla na hlavu a z kolika metrů to bylo?
V57i79l46é57m 37B48a39r69á91k
Proč by si to měli zkoušet na této bestialitě, která vlastně jejich postoj omlouvá? Kam jste dal rozum vy?
R95a66d19e35k 24P82o86l55i55c13k10ý
Mohla byste uvést kde v citovaném článku vidíte cokoliv o Islámu nebo nějakém jiném náboženství?
Z52d42e21n82ě97k 63M64a30t16u97š19k32a
zcela pominu jádro blogu, ale jestli tohle je ukázka úrovně maturity z českého jazyka, pak je na tom naše školství velice bídně.
T47o29m82á42š 96D58v11o81ř45á38k
IMHO opět směšujete dvě roviny (podobně jako v článku o autocenzuře).
Školy by neměly učit náboženství (tj. vést děti k víře) - v tomto smyslu náboženství do škol opravdu nepatří.
Školy ale mohou a měly by učit o náboženství (tj. informovat o tom, co je pro to které náboženství charakteristické, v co věří, jaké mají kulturní zvyklosti apod.) - a v tomto smyslu náboženství do školních osnov v nějaké rozumné míře určitě patří.
Ohledně té ukázky si nejsem úplně jistý, jestli by v maturitní práci být mohla nebo spíš neměla. Testuje znalosti o islámu, které by v nějakém rozsahu měly být také součástí všeobecného přehledu, je to otázka míry.
J28a56n 53Z46á81t19u10r92e70c90k20ý
Ta otázka testovala znalosti o islámu? Jak?
Správná odpověď vyplývá z kontextu - tedy z toho, že matka říká dceři, že kdyby otec byl co k čemu, ani dcera by neexistovala. Z toho vyplývá správná odpověď A, tedy ta, kkde je zavražděna matka, nikdo jiný.
- Počet článků 461
- Celková karma 25,69
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky