Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Kvalitní učitelé by se mohli cizelovat i na soukromých ZŠ, jenže Valachová řekla ne. Na státních je prý místa dost (30 dětí ve třídě), tudíž dalším soukromým školám povolení dávat nebude. Místo toho tlačí do už tak přeplněných tříd inkluzi, když už je v těch třídách dost místa. Mluví se o spádových školách, ovšem ne ve smyslu povinnosti přijmout místní děti, ale opět povinnosti nastoupit do školy pouze v místě bydliště.

Státní maturita je zvěrstvo. Unifikovaná zkouška, která žádnému zaměstnavateli neřekne nic o tom, jakým uchazečem je jeho potenciální zaměstnanec. Z maturity se stal muss, tedy něco, co každý musí mít, protože je to základ pro život. VŠ vzdělání také značně degradovalo a unifikovalo se. Svět se dnes dělí na humanitní a technické obory. Všechno je nesmírně zjednodušeno, aby na titul dosáhlo co nejvíce absolventů.

A zatímco učitelé utíkají do Británie, znalosti českých děti se v žebříčcích PISA propadají, a to obzvláště ve vědách a matematice. Takže děkujeme ministrům školství, které tu pomalu zabíjejí celou jednu generaci.

3 0
možnosti
JH

J50a56n 22H37l43e34d89í45k

26. 2. 2017 22:55

prvořadá je výchova rodiči, nevychovaný klacek a vyzývavá 13tiletá žačka-- hravě zlikvidují i geniálního učitele za méně než 20 minut.--- Jedno zakázané šlehnutí rákoskou a mnohým problémům by odzvonilo.- Učiteli facku--je dovoleno ?

0 1
možnosti
Foto

Učitelé i ředitelé odsoudili řadu nesmyslů z poslední doby několika posledních ministrů. Přesto bylo všechno realizováno. Pokud učitel bere 22 táců před důchodem, tak je všem pro smích. A ředitelé škol berou toho do učitelského stavu, koho mají. Výběr nejlepších učitelů do škol neexistuje. Tomu někdy odpovídá výuka. POsun dopředu jde ztěžka.

0 0
možnosti
Foto

Nejsem si jistá, jestli gró problému je v nízkých platech. Není to tak dávno, co učitel učil za nic nebo za kastrůlek s obědem. Učitel byl u nás chudý už od úsvitu věků. Chudého lékaře zná málokdo, ale chudý učitel je standard. Řešením by mohlo být zrušení povinné školní docházky a postupná privatizace školství. Není důvodu, proč by se měl učitel potýkat s žáky, kteří vlastně do školy ani chodit nechtějí.

2 1
možnosti
DB

vel i dobře shrnuto...jen bych dodal jedno malé vysvětlení podle mne.....skutečnost, že lid se dívá na učitele shora, je i pro to, že mají malé platy, protože lid obecný většinou posuzuje podle výše výdělku, ostatně i sociologie a ekonomie posuzuje skupiny lidí dle výdělku.

Rodiče pak dětem říkají, dělej něco jiné, učitel si nevydělá...a další skutečností jsou nesmyslné útoky na prázdniny a tak podobně, které opět pramení z totální neznalosti a ubohé závisti.....existují země, kde má učitel každý sedmý rok placené volno, aby se zotavil a mohl sám něco pro sebe nastudovat....to jsou země , které si učitelů ještě pořád váží.....u nás to tak není...bohužel......je to dáno již komunistickou minulostí, kdy na pedagogické školy chodili většinou ti, kdo neměli šanci vystudovat cokoliv jiného a bezpodmínečně stáli pod tlakem rodičů získat diplom VŠ.....

a školství je systém, který školí a vychovává další generace, chceme-li tedy něco dobrého pro naše potomky a potomky jejich potomků, musíme mít lepší školství...a proto musíme učitelům začít platit pořádné výplaty...

proč by měl neschopný a úplatný soudce či soudkyně mít několikanásobně vyšší plat než velmi schopný kantor............a takovéto pokrouceniny jsme podědili a někteří sami na dalším pokroucení dále pracovali..........a nyní stojíme před úkolem, jak poněkud narovnat toto pokorucené prostředí....aby se děti mohli míti lépe

4 0
možnosti
Foto

Jak přesně se pozná neschopný a úplatný soudce? Je to ten, který nerozhodne podle názoru většiny, která tomu ani nerozumí? Jak přesně se pozná schopný kantor? Je to ten, který děti něco naučí a co je vlastně má učit, je lepší Němcová nebo Babinský, nebo ten, který jim nejlépe vysvětlí, že EU je nejvíc? Nebo je to snad ten, který se nejlépe a nejrychleji zorientuje v tom, co zrovna frčí a v čem je třeba děti vzdělávat? Dneska je to EU, multikulti a další blbosti, "včera" to bylo se Sovětským svazem navěky a nikdy jinak. A který z nich je lepší?

1 0
možnosti
OH

Hodně také záleží na kvalitě spolupráce s rodinami.

Sociálně vyloučení tak maximálně zajdou proplesknout toho učitýlka co je prásknul sociálce.

VIP rodiče (nebo ti co se jako VIP cítí) zajdou rovnou za ředitelem a vysvětlí mu, že učitel jejich génia šikanuje a že si příště moc rozmyslí jestli jejich firma tak "výhodně" opraví fasádu či školní hřiště.

No a další sorta nemá čas se zajít ani zeptat na dítě a když si syn/dcera stěžují, tak odpovědí je, že učitel je vůl co to nikam nedotáhl.

A zkuste s takto předpřipravenými dětmi pracovat.

Čest výjimkám (jak dětem, tak i rodičům). A pevné nervy učitelům kteří kdysi bývali uznávanou elitou vesnice či městečka podobně jako radní, lékař či farář.

1 0
možnosti
KZ

souhlasim. a obdivuji trpelivost ucitelu se stale casteji se vyskytujici aroganci rodicu a stalou ochotu snaset experimenty ministru napric politickym spektrem. ostatne zdravotnictvi by si mohlo povzdechnout stejnym zpusobem. vse je jen a jen o lidech.

1 0
možnosti
RS

Mame velmi chytre deti. Mnohe uz prokouklo, ze bud bude pracovat, nebo vydelavat penize. Tomu druhemu se ve skole nenauci. Proto jsme a zustaneme zeme vyvojova. To mame od jedne velke americke banky potvrzeno.

2 0
možnosti
VS

Vývojová nebo rozvojová? To není stejné....

0 0
možnosti
PA

P39e97t89r 50A27g83u16l87á85r

26. 2. 2017 12:00

Škola není pilulka, kterou si ráno dítě vezme a odpoledne je chytřejší. Ďítě musí mít o studium zájem. A pokud ho sám nemá, měli by ho podporovat a pozitivně motivovat rodiče doma. Učitel sám nemůže být rodičem celé třídě. Bohužel to dnes vypadá tak, že si skoro všichni rodiče myslí, že odpovědnost za vzdělání dětí má škola. Já myslím, že ji mají pořád rodiče a škola jim jen pomáhá. Poskytnutí informací ve škole je jen část problému. Motivace je ta druhá.

7 1
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,04
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz