Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Text má pravdivé jádro, bezesporu. Ale pobavilo mě, že je tu jako nějaký pomyslný vzor popisován imaginární gymnaziální učitel. V reálu ale právě gymnázia a jejich učitelé představují to nejhorší z české pedagogiky - prachmizerna didaktika, povýšený vztah k žákům, přehnané nároky, neustálé memorování, nesmyslné učivo a demotivující hodnocení. To jsou česká gymnázia.

0 1
možnosti
Foto

To je smutné, že. Za komunistů byla gymnázia dosti slušná.Učitelé, vyhození z VŠ, nadšenci, kteří mezi řádky sdělovali to, co nemohli říct naplno... Maturovala jsem 1984 a lepšího dějepisáře než byl profesor Kusák jsem na oboru ČJL - Dějepis FF UK nepotkala. Však on také za normalizace spadl o schod níže... Ale nepaušalizujme. Znám mnoho nadšených gymnaziálních učitelů i dnes. Třeba moje kamarádka, Lenka Dohnalová z Olomouce, předsedkyně Společnosti učitelů ČJL, je toho příkladem :-).

2 0
možnosti
PP

Školství trestá děti za chyby. Ovšem za chyby školství se trestají opět děti...

0 0
možnosti
AT

Je to v rodičích. O mne kdysi učitelka přerazila ukazovátko a nedej Bože si doma postěžovat- dostal bych znovu! Teď se učitel jen zamračí na rozmazleného fracka a už by ho lynčovali. Dřív byl pan učitel a pan farář pojem a dnes? Čím to je?

10 0
možnosti
JK

A je zajímavé, že kantora, co byl největší pes a pro pohlavek nešel daleko, jsme měli rádi a chtěli jsme ho vždy na výlety. On naučil a byl to férový chlap.

1 0
možnosti
Foto

Nikdy bych nevěřila, že bych s Vámi mohla souhlasit a přesto se tak stalo. Jenže kvalitní učitelé nebo kvalitní vzdělání zrovna nejsou v kurzu, v současné době je veledůležitá pamlsková vyhláška, inkluze a další nesmysly. :-/

9 0
možnosti
Foto

Já si myslím, že to nejsou učitelé, kdo selhává. To selhávání je dané samotným systémem, jakým je organizován, to znamená násilným donucením dětí, aby dělaly něco na co nejsou biologicky nastavené.

Viz. Svoboda učení.

1 3
možnosti
AR

Ano, kvalita školství vždy byla podložena kvalitou učitelů. A to už i za císaře pána. R^

3 0
možnosti
Foto

Státní škola a systém povinného vzdělávání bude vždy jen a jen vězením pro děti a učitelé budou jen a jen bachaři. Je ale pravdou, že i bachař může být hodný a něco naučit.

2 11
možnosti
Foto

Jen ještě malé vysvětlení. Vzdělání je opravdu velmi důležitá věc. Jenže ti co o tom rozhodují vidí především možnost lidi indoktrinovat. Díky cílené a pro jejich potřeby správně nasměrované indoktrinace pak lidé zapomínají na základní principy jako je například nedotknutelnost soukromého vlastnictví a možnost uzavírat svobodně smlouvy s kým chci a jaké chci. Na tyto principy ale státní vzdělávání neustále útočí s tím, že je zde nějaké celospolečenské dobro díky němuž lze páchat tak ohavné činy, jako je krádež, loupež, vydírání ale i vraždy.

2 0
možnosti
JN

I ode mě souhlas a karma. R^

4 0
možnosti
MK

R^ Coby otec učitelky musím dodat tu samozřejmost: výsledky budou z 1/2 dle titulku a druhá půlka jsou rodiče. Obé může přesahovat přes půlku, ale zároveň platí, že zázraky se dějí jen výjimečně.

Přeji hodně trpělivosti.

8 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,71
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz