Děkujeme za pochopení.
R83o40b19e81r60t 71Č71a62p46e82k
Text má pravdivé jádro, bezesporu. Ale pobavilo mě, že je tu jako nějaký pomyslný vzor popisován imaginární gymnaziální učitel. V reálu ale právě gymnázia a jejich učitelé představují to nejhorší z české pedagogiky - prachmizerna didaktika, povýšený vztah k žákům, přehnané nároky, neustálé memorování, nesmyslné učivo a demotivující hodnocení. To jsou česká gymnázia.
V78e64r93o24n51i92k33a 26V58a75l76í28k74o39v71á 41Š81u46b84o41v76á
To je smutné, že. Za komunistů byla gymnázia dosti slušná.Učitelé, vyhození z VŠ, nadšenci, kteří mezi řádky sdělovali to, co nemohli říct naplno... Maturovala jsem 1984 a lepšího dějepisáře než byl profesor Kusák jsem na oboru ČJL - Dějepis FF UK nepotkala. Však on také za normalizace spadl o schod níže... Ale nepaušalizujme. Znám mnoho nadšených gymnaziálních učitelů i dnes. Třeba moje kamarádka, Lenka Dohnalová z Olomouce, předsedkyně Společnosti učitelů ČJL, je toho příkladem .
P38a39v95l68a 44P32e76č97e88n68k76o85v72á
Školství trestá děti za chyby. Ovšem za chyby školství se trestají opět děti...
A20n22t57o87n50í74n 34T17r62č89á17l30e10k
Je to v rodičích. O mne kdysi učitelka přerazila ukazovátko a nedej Bože si doma postěžovat- dostal bych znovu! Teď se učitel jen zamračí na rozmazleného fracka a už by ho lynčovali. Dřív byl pan učitel a pan farář pojem a dnes? Čím to je?
J83a59r74o35m64í27r 82K57r11á49l
A je zajímavé, že kantora, co byl největší pes a pro pohlavek nešel daleko, jsme měli rádi a chtěli jsme ho vždy na výlety. On naučil a byl to férový chlap.
L89e11o78n31t75ý16n60a 24C32h45v27á89t70a91l36o96v94á
Nikdy bych nevěřila, že bych s Vámi mohla souhlasit a přesto se tak stalo. Jenže kvalitní učitelé nebo kvalitní vzdělání zrovna nejsou v kurzu, v současné době je veledůležitá pamlsková vyhláška, inkluze a další nesmysly.
F54r93a74n40t49i35š73e31k 54K47š29í63r
Já si myslím, že to nejsou učitelé, kdo selhává. To selhávání je dané samotným systémem, jakým je organizován, to znamená násilným donucením dětí, aby dělaly něco na co nejsou biologicky nastavené.
Viz. Svoboda učení.
A19n21t21o11n92í58n 95R13e87č21e32k
Ano, kvalita školství vždy byla podložena kvalitou učitelů. A to už i za císaře pána.
F43r78a13n41t95i46š59e61k 68K55š74í73r
Státní škola a systém povinného vzdělávání bude vždy jen a jen vězením pro děti a učitelé budou jen a jen bachaři. Je ale pravdou, že i bachař může být hodný a něco naučit.
F23r65a49n74t14i98š30e67k 40K60š72í36r
Jen ještě malé vysvětlení. Vzdělání je opravdu velmi důležitá věc. Jenže ti co o tom rozhodují vidí především možnost lidi indoktrinovat. Díky cílené a pro jejich potřeby správně nasměrované indoktrinace pak lidé zapomínají na základní principy jako je například nedotknutelnost soukromého vlastnictví a možnost uzavírat svobodně smlouvy s kým chci a jaké chci. Na tyto principy ale státní vzdělávání neustále útočí s tím, že je zde nějaké celospolečenské dobro díky němuž lze páchat tak ohavné činy, jako je krádež, loupež, vydírání ale i vraždy.
V70e32r41o34n18i87k67a 93V13a43l46í96k45o52v83á 90Š13u67b52o90v82á
Dík.
M15i75r34o27s76l60a83v 67K63u18l90h70a68v78ý
Coby otec učitelky musím dodat tu samozřejmost: výsledky budou z 1/2 dle titulku a druhá půlka jsou rodiče. Obé může přesahovat přes půlku, ale zároveň platí, že zázraky se dějí jen výjimečně.
Přeji hodně trpělivosti.
- Počet článků 461
- Celková karma 25,71
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky