Děkujeme za pochopení.
P82e23t51r 13S24k25á35c51e23l
Všeobecnéporušení světa se začíná hned v kořenech...“ »J.A.Komenský.
Proč po roce 1990 se školství neubírá směrem, který naznačil náš velikán přes vzdělávání?
K71a38r68e24l 25S31t91r21ž31a27n54o76v56s16k93ý
Prošel jsem socialistickým školstvím a školstvím 90. let, zažil biflování, státní osnovy, státní přijímací zkoušky, hledal jsem metonymie a volil správné komunikační strategie. A kupodivu to na mě žádné negativní vlivy nezanechalo, v současné době se na pracovním trhu uplatňuji velmi slušně a naprostou většinu současných absolventů VŠ, kteří prošli všemi těmi waldorfy, datony atd. strčím s přehledem do kapsy. Než oni něco najdou na googlu, mám práci hotovou.
M35i58c19h27a66e19l 97L40ö51f90f37e72l66m41a16n70n
Všechny státní školy vychovávají malé občánky k tomu, aby z nich byly ovce které umí jenom tolik, aby byli schopny zvládnout práci a administrativu s ní spojenou, ale hlavně je vychovávají k tomu, že je to tak v pořádku. Pokud malý občánek vybočí z řady, je státním zaměstnancem ihned potrestán a zahnán zpátky do stáda.
Zde je instruktážní video: https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U
P49a35v98e12l 68S90l25a88d87o47v21n54í11k
Já si myslím, že je vhodné, aby žáci a studenti museli prokázat jakousi znalost. Za posledních 20 let se velmi ve školství rozmohlo, že zkoušky a tituly se některým jedincům dávali jen za občasnou účast , známosti rodičů a platby. A teď se nám to v ekonomice i řízení státu začíná nepříjemně vracet, když se takoví lidé dostanou k moci.
J36a16n 57M77a64j16e17r
Znalost, ale i její použití. Znalost je na nic, pokud ji nedokážete použít a využít.
D83á14š72a 96S27t33á87r57k35o78v24á
Přivší úctě, paní autorko, to je přeci normální, že pedagog připravujesvé studenty na kokrétní formu příslušné zkoušky. Tak jsme se všichniřidiči připravovali k získání řidičského průkazu studováním"křižovatek" a vyhlášky formou testů. Stejně i já připravuji svéstudenty na všechny části (psaní, mluvení, porozumění psaného a mluveného textu) konkrétní zkoušky (učím angličtinu). Mám doma tři čerstvévysokoškoláky, tedy potažmo i úspěšné maturanty. Příprava, kterou popisujete,negativně nepoznamenala ani výsledek jejich zkoušky, ani jejich vztah k češtinějako takové (totéž platí i o ostatních předmětech a zkouškách z nich).Každopádně nejsou ani jeden stádním typem, stejně jako většina jejich spolužákůči mých studentů. A tak si dovoluji polemizovat jak s Vámi, tak s paníŠichtařovou. To, že vyučující/rodiče dohlíží na to, aby si jejich děti/studenti osvojili dovednosti a znalosti v rámci nastolených norem a forem a maturitní zkouškou tuto svou znalost prokázali, nečiní stádo ani zdětí/studentů, ani z rodičů/vyučujících, ani z vás/nás pedagogů. Alespoň já si toto označení pro osoby ve svém širokém okolí rázně vyprošuji.
I56v14a34n 43M42i29n39á29ř
Nějak nechápu, z jakého důvodu spojujete slova dohromady. Zpočátku jsem se domníval, že jde o pouhý, tolerovatelnýný překlep. Zřejmě však trpíte jakousi gramatickou úchylkou. Smutné na této skutečnosti je, že jak podotýkáte - jste pedagožka.
J52a38n 78R68ý11z66n19a63r
V zásadě máte pravdu, aniž byste se dotkla příčiny.
Celá třetina mého blogu poukazuje na fatální chyby v celé humanitní vědě a naprostou prohnilost současného univerzitního systému.
Co jiného pak můžete očekávat ... např. ve vámi popisované oblasti?
M64a41r50i94e 39J71a73n91d10o40v21á
Jak tak sleduji ty diskuse o školství a Cermatu, tak se mi zdá, že Cermat je něco jako stravenkové firmy: Šlo by to v pohodě i bez nich, ale ony by si nevydělaly. :-)
F55r67a79n78t12i32š43e32k 85K77š64í16r
Ano stravenky to je ukázková etatistická pitomost.
H29a68n48a 64V86l89k26o24v72á
Inu, zvolila jste si diskutované (karmické) téma již podruhé během 48 hodin. A taktéž vycházíte z diskusí pod články. Nicméně pořád nechápu to něco nového co přinesl tento článek oproti vašemu předcházejícímu....
V tom, že tajuplné hodnocení Cermatem je zvláštní se s vámi shodnu.
A dál?
V90i72k10t60o74r 62Š69e50d28i98v17ý
Tajuplné hodnocení? Na hodnocení testu není nic tajuplného. A hodnocení písemné práce - máte snad pocit, že zcela subjektivní a naprosto vzájemně nesrovnatelné hodnocení učitelů na školách je méně "tajuplné"?
F65r22a81n21t87i31š64e85k 30K28š77í63r
Je to tak jak píšete, včetně toho závěru.
Co člověk to jiný názor na to jak by se naše děti měly vzdělávat. Proto by měla existovat svoboda učení, kde by mezi sebou soutěžily různé druhy a systémy vzdělávání.
Proč tedy stát brání iniciativám lidí, kteří chtějí své děti vzdělávat jinak? Není to dané tím, že by ztratil kontrolu nad těmito lidmi?
D85a88v19i12d 34P36e23š49e94k
myslim, ze nejde ani tak o kontrolu spis, aby ti "alternativne" vzdelani lide potom nechodili po ulici v brneni... aby pusobili alespon trochu "normalne"
D26a66l64i93b79o27r 37B68a73r80t67o78š
Pokud jsem vám dobře rozuměl, tak musím říci, že nejste schopna rozlišit dva pojmy a to zkouška a její obsah..........
takže podle mne je to takto....
zkoušky být musí, ale aby mohly být je nutné udělat několik dalších kroků a to
1) změnit financování škol, tak aby školy nebyly nuceny naplňovat stavy na maximum, aby ředitel měl dost peněz na výplaty.....
2) obsah zkoušek z literatury..je velmi obtížná věc....ani dnešní superznalci neznají veškerou světovou a naši literaturu...to prostě nejde....a tak je nutné stanovit, co MY DOSPĚLÍ CHCEME aby naše ratolesti bezpodmínečně znali z literatury naší a i té světové.....a musí se udělat výběr. jak starých klasiků tak i moderních autorů a DOHROMADY TOHO NESMÍ BÝT NENAUČITELNÁ KVANTA.... a to je problém....je ale možné nastavit laťku pěkně vysoko, a ať se mládež snaží....
ve starých předkomuinsitických gymnáziích byla i latina i řečtina...já už měl jen latinu a mizerné kantory na latinu...
A rozhodně bych ponechjal latinu ..přinejmenším jako slovní zásobu pro obrovské množství jiných ještě živých jazyků......
V57i49k16t85o37r 76Š65e35d39i93v53ý
1) změna financování ale musí být taková, aby škola vykazující špatné výsledky neměla na výplaty a musela skončit
- Počet článků 459
- Celková karma 27,05
- Průměrná čtenost 1715x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky