Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

P82e23t51r 13S24k25á35c51e23l

26. 4. 2017 19:27

Všeobecnéporušení světa se začíná hned v kořenech...“ »J.A.Komenský.

Proč po roce 1990 se školství neubírá směrem, který naznačil náš velikán přes vzdělávání?

0 0
možnosti
KS

Prošel jsem socialistickým školstvím a školstvím 90. let, zažil biflování, státní osnovy, státní přijímací zkoušky, hledal jsem metonymie a volil správné komunikační strategie. A kupodivu to na mě žádné negativní vlivy nezanechalo, v současné době se na pracovním trhu uplatňuji velmi slušně a naprostou většinu současných absolventů VŠ, kteří prošli všemi těmi waldorfy, datony atd. strčím s přehledem do kapsy. Než oni něco najdou na googlu, mám práci hotovou.

2 0
možnosti
ML

Všechny státní školy vychovávají malé občánky k tomu, aby z nich byly ovce které umí jenom tolik, aby byli schopny zvládnout práci a administrativu s ní spojenou, ale hlavně je vychovávají k tomu, že je to tak v pořádku. Pokud malý občánek vybočí z řady, je státním zaměstnancem ihned potrestán a zahnán zpátky do stáda.

Zde je instruktážní video: https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U

5 0
možnosti
PS

Já si myslím, že je vhodné, aby žáci a studenti museli prokázat jakousi znalost. Za posledních 20 let se velmi ve školství rozmohlo, že zkoušky a tituly se některým jedincům dávali jen za občasnou účast , známosti rodičů a platby. A teď se nám to v ekonomice i řízení státu začíná nepříjemně vracet, když se takoví lidé dostanou k moci.

2 0
možnosti
JM

J36a16n 57M77a64j16e17r

23. 4. 2017 19:51

Znalost, ale i její použití. Znalost je na nic, pokud ji nedokážete použít a využít. :-/

0 0
možnosti
DS

Přivší úctě, paní autorko, to je přeci normální, že pedagog připravujesvé studenty na kokrétní formu příslušné zkoušky. Tak jsme se všichniřidiči připravovali k získání řidičského průkazu studováním"křižovatek" a vyhlášky formou testů. Stejně i já připravuji svéstudenty na všechny části (psaní, mluvení, porozumění psaného a mluveného textu) konkrétní zkoušky (učím angličtinu). Mám doma tři čerstvévysokoškoláky, tedy potažmo i úspěšné maturanty. Příprava, kterou popisujete,negativně nepoznamenala ani výsledek jejich zkoušky, ani jejich vztah k češtinějako takové (totéž platí i o ostatních předmětech a zkouškách z nich).Každopádně nejsou ani jeden stádním typem, stejně jako většina jejich spolužákůči mých studentů. A tak si dovoluji polemizovat jak s Vámi, tak s paníŠichtařovou. To, že vyučující/rodiče dohlíží na to, aby si jejich děti/studenti osvojili dovednosti a znalosti v rámci nastolených norem a forem a maturitní zkouškou tuto svou znalost prokázali, nečiní stádo ani zdětí/studentů, ani z rodičů/vyučujících, ani z vás/nás pedagogů. Alespoň já si toto označení pro osoby ve svém širokém okolí rázně vyprošuji.

4 4
možnosti
IM

I56v14a34n 43M42i29n39á29ř

23. 4. 2017 12:19

Nějak nechápu, z jakého důvodu spojujete slova dohromady. Zpočátku jsem se domníval, že jde o pouhý, tolerovatelnýný překlep. Zřejmě však trpíte jakousi gramatickou úchylkou. Smutné na této skutečnosti je, že jak podotýkáte - jste pedagožka.

1 2
možnosti
Foto

V zásadě máte pravdu, aniž byste se dotkla příčiny.

Celá třetina mého blogu poukazuje na fatální chyby v celé humanitní vědě a naprostou prohnilost současného univerzitního systému.

Co jiného pak můžete očekávat ... např. ve vámi popisované oblasti?

1 0
možnosti
Foto

Jak tak sleduji ty diskuse o školství a Cermatu, tak se mi zdá, že Cermat je něco jako stravenkové firmy: Šlo by to v pohodě i bez nich, ale ony by si nevydělaly. :-)

16 1
možnosti
Foto

Ano stravenky to je ukázková etatistická pitomost.

2 0
možnosti
Foto

H29a68n48a 64V86l89k26o24v72á

22. 4. 2017 21:21

Inu, zvolila jste si diskutované (karmické) téma již podruhé během 48 hodin. A taktéž vycházíte z diskusí pod články. Nicméně pořád nechápu to něco nového co přinesl tento článek oproti vašemu předcházejícímu....

V tom, že tajuplné hodnocení Cermatem je zvláštní se s vámi shodnu.

A dál?

3 5
možnosti

Tajuplné hodnocení? Na hodnocení testu není nic tajuplného. A hodnocení písemné práce - máte snad pocit, že zcela subjektivní a naprosto vzájemně nesrovnatelné hodnocení učitelů na školách je méně "tajuplné"?

2 1
možnosti
Foto

Je to tak jak píšete, včetně toho závěru.

Co člověk to jiný názor na to jak by se naše děti měly vzdělávat. Proto by měla existovat svoboda učení, kde by mezi sebou soutěžily různé druhy a systémy vzdělávání.

Proč tedy stát brání iniciativám lidí, kteří chtějí své děti vzdělávat jinak? Není to dané tím, že by ztratil kontrolu nad těmito lidmi?

4 1
možnosti
DP

D85a88v19i12d 34P36e23š49e94k

22. 4. 2017 23:24

myslim, ze nejde ani tak o kontrolu spis, aby ti "alternativne" vzdelani lide potom nechodili po ulici v brneni... aby pusobili alespon trochu "normalne";-D

1 0
možnosti
DB

Pokud jsem vám dobře rozuměl, tak musím říci, že nejste schopna rozlišit dva pojmy a to zkouška a její obsah..........

takže podle mne je to takto....

zkoušky být musí, ale aby mohly být je nutné udělat několik dalších kroků a to

1) změnit financování škol, tak aby školy nebyly nuceny naplňovat stavy na maximum, aby ředitel měl dost peněz na výplaty.....

2) obsah zkoušek z literatury..je velmi obtížná věc....ani dnešní superznalci neznají veškerou světovou a naši literaturu...to prostě nejde....a tak je nutné stanovit, co MY DOSPĚLÍ CHCEME aby naše ratolesti bezpodmínečně znali z literatury naší a i té světové.....a musí se udělat výběr. jak starých klasiků tak i moderních autorů a DOHROMADY TOHO NESMÍ BÝT NENAUČITELNÁ KVANTA.... a to je problém....je ale možné nastavit laťku pěkně vysoko, a ať se mládež snaží....

ve starých předkomuinsitických gymnáziích byla i latina i řečtina...já už měl jen latinu a mizerné kantory na latinu...

A rozhodně bych ponechjal latinu ..přinejmenším jako slovní zásobu pro obrovské množství jiných ještě živých jazyků......

2 2
možnosti

1) změna financování ale musí být taková, aby škola vykazující špatné výsledky neměla na výplaty a musela skončit

1 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,05
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz